AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Hei. Jeg vurderer å kjøpe ipad til bilbruk fordi vi pleier å kjøre utenbys en gang i blant. Femåringen klarer seg egentlig fint, bruker en av våre telefoner dersom det er langt, men den yngste på akkurat ett år fylt kan fort synes det blir ekstremt kjedelig og begynner å gråte. Vi prøver å legge opp til å kjøre rundt dupp, og det funker forsåvidt greit, men våkner han og begynner å gråte osv så er det ikke alltid lett med kun én voksen i bilen... Når vi er to kan jeg jo bare sette meg bak med dem.. Men jeg har aldri skjønt dette med ipad i bil, det er jo ikke wifi der? Går det an med mobildata? Kan noen veilede meg i hvilken ipad, hva slags abonnement osv jeg trenger? Har aldri skjønt hvordan det funker.. Anonymkode: 6b579...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Du kan bruke mobilen som ruter. Anonymkode: 91825...dc0
BobbySocks Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Du deler mobildata fra telefonen din. Du trenger en helt vanlig iPad, ikke noe fancy. Og en holder som du fester den med.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Kjøp et billig nettbrett. Du kan enten dele mobildata fra telefonen din eller laste ned innhold på forhånd. Da slipper du å bruke mobildata Anonymkode: 9a4f2...0b2 3
Sofakona Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Kjøp 2 bil DVD til dem. Så kan de se hva de vil. Uten å internett og komme nær knapper. Kjøp et setetrekk med DVD holder. Eller slike du kan feste i hode støtten. Har 2 slike selv,til fremovervendt sete oh bakovervendt sete. Husk løs iPad blir skikkelig farlig i tilogmed liuel kollisjon 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Tusen takk for gode tips 🌸💕 jeg må nok streame, det blir lettere ift hva femåringen vil se på. Visste ikke at det gikk an fra telefonen, da får jeg høre med telenor hvordan man gjør det 😍 Skal kjøpe et godt feste, de får ikke ha det løst selvsagt. Noen fester folk anbefaler? ❤️ Anonymkode: 6b579...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Du må for all del ikke la ungen sitte med mobiltelefon under kjøring! Setebeskytter med plass til nettbrett/mobil er greit https://www.jollyroom.no/bilstoler/tilbehor/sparketrekk/axkid-deluxe-sparketrekk Anonymkode: 13547...eca
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Besafe har egen holder (setetrekk) til ipad, sist jeg sjekka var det den eneste kollisjonssikre på markedet men mulig flere er godkjent nå. Har reddet oss på bilturer! Anonymkode: 7a0a1...3c9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for gode tips 🌸💕 jeg må nok streame, det blir lettere ift hva femåringen vil se på. Visste ikke at det gikk an fra telefonen, da får jeg høre med telenor hvordan man gjør det 😍 Skal kjøpe et godt feste, de får ikke ha det løst selvsagt. Noen fester folk anbefaler? ❤️ Anonymkode: 6b579...a2c Du trenger ikke å snakke med telenor for det. Du går på Innstillinger på telefonen din og skrur på delt nett. Dette bruker du for å få nett på paden. Anonymkode: 7a51e...229 4
Gjest Lunaris Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Hva med bøker? Slipper nett, slipper å lade og øker lesegleden!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Lunaris skrev (2 timer siden): Hva med bøker? Slipper nett, slipper å lade og øker lesegleden! Femåringen kan ikke lese, og ettåringen kaster ting her og der så føler det er mer praktisk med noe fastspent. De elsker derimot å bli lest for 😊 Anonymkode: 6b579...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du trenger ikke å snakke med telenor for det. Du går på Innstillinger på telefonen din og skrur på delt nett. Dette bruker du for å få nett på paden. Anonymkode: 7a51e...229 Ah visste ikke, så bra 😍 Anonymkode: 6b579...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Besafe har egen holder (setetrekk) til ipad, sist jeg sjekka var det den eneste kollisjonssikre på markedet men mulig flere er godkjent nå. Har reddet oss på bilturer! Anonymkode: 7a0a1...3c9 Takk for godt tips 😍 Anonymkode: 6b579...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må for all del ikke la ungen sitte med mobiltelefon under kjøring! Setebeskytter med plass til nettbrett/mobil er greit https://www.jollyroom.no/bilstoler/tilbehor/sparketrekk/axkid-deluxe-sparketrekk Anonymkode: 13547...eca Hvorfor? Hvordan er mobiltelefon annerledes enn en vannflaske? Vi prøver så godt vi kan å ha så få løse ting vi kan, men dessverre så blir det slik en gang i blant. Anonymkode: 6b579...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 Lunaris skrev (2 timer siden): Hva med bøker? Slipper nett, slipper å lade og øker lesegleden! Nå er jeg 40 etterhvert. Men leser bare på skjerm. Og det gjelder også alle andre jeg kjenner som leser ren tekst. Så tviler på at noen som er 5 i dag noen gang kommer til å ha et forhold til bøker. Vil anbefale nedlastning i forkant. Selv i bynære strøk kan nettet raskt henge, og bare skape mer frustrasjon/stress. Jeg har premium også på youtube, samt de andre vanlige abonnementene. Anonymkode: 789d6...617
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Hvordan er mobiltelefon annerledes enn en vannflaske? Vi prøver så godt vi kan å ha så få løse ting vi kan, men dessverre så blir det slik en gang i blant. Anonymkode: 6b579...a2c Vannflasker skal heller aldri være løst i bil. Ved bråbrems kan en vannflaske slå sjåføren som sitter foran bevisstløs, og skape en livsfarlig situasjon for hele familien. Voksne tar jo en slurk eller to, og setter den tilbake i flaskeholder. Slikt skal aldri ligge løst rund barn. Anonymkode: 789d6...617
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Hva med å sette på lydbok i bilen? Anonymkode: db718...ae4 1
Gjest Lunaris Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nå er jeg 40 etterhvert. Men leser bare på skjerm. Og det gjelder også alle andre jeg kjenner som leser ren tekst. Så tviler på at noen som er 5 i dag noen gang kommer til å ha et forhold til bøker. Vil anbefale nedlastning i forkant. Selv i bynære strøk kan nettet raskt henge, og bare skape mer frustrasjon/stress. Jeg har premium også på youtube, samt de andre vanlige abonnementene. Anonymkode: 789d6...617 Ok. Leser bøker helst i papirform. Blir bare litt mye skjerm…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva med å sette på lydbok i bilen? Anonymkode: db718...ae4 Nei. Blir ikke det samme 😊 men verdt et forsøk! Brukte det slev da jeg var liten. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vannflasker skal heller aldri være løst i bil. Ved bråbrems kan en vannflaske slå sjåføren som sitter foran bevisstløs, og skape en livsfarlig situasjon for hele familien. Voksne tar jo en slurk eller to, og setter den tilbake i flaskeholder. Slikt skal aldri ligge løst rund barn. Anonymkode: 789d6...617 Takk for svar 😊 ikke alltid det går etter boka her, men da blir det ihvertfall ipad til begge 😊 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nå er jeg 40 etterhvert. Men leser bare på skjerm. Og det gjelder også alle andre jeg kjenner som leser ren tekst. Så tviler på at noen som er 5 i dag noen gang kommer til å ha et forhold til bøker. Vil anbefale nedlastning i forkant. Selv i bynære strøk kan nettet raskt henge, og bare skape mer frustrasjon/stress. Jeg har premium også på youtube, samt de andre vanlige abonnementene. Anonymkode: 789d6...617 Vi leser veldig mye bøker hjemme, jeg har et godt forhold til det, og ønsker det samme for mine barn 😊 har hørt det er mye skjerm i skolen, så vil gjerne holde det litt tradisjonelt her hjemme.. Men takk for tips om å laste ned! Fantastisk 😊 Anonymkode: 6b579...a2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vannflasker skal heller aldri være løst i bil. Ved bråbrems kan en vannflaske slå sjåføren som sitter foran bevisstløs, og skape en livsfarlig situasjon for hele familien. Voksne tar jo en slurk eller to, og setter den tilbake i flaskeholder. Slikt skal aldri ligge løst rund barn. Anonymkode: 789d6...617 Sitter ungene dine med vannflaska konstant over hodet da eller? En løs vannflaske i baksetet vil stoppe i stereoanlegget eller i seteryggen til forsetene. Løse ting på hattehyllen derimot eller tunge ting i bagasjerommet… Anonymkode: 889cf...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå