AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #21 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er delvis ufør og det går litt sport i for meg å gjøre kupp, spare penger etc. Så hvilke ekstreme sparetiltak gjør du? Mine: - Låner alt av bøker og filmer på biblioteket. Leser også aviser der - Dusje alltid på trening, nesten hver dag. - Sykler eller går. Kjøper veldig sjeldent ruterbillett. - Tar av og til med meg panteflasker fra søppel, parker etc etter fester - Bor i en liten leilighet for å spare penger - Kjøper mat som går ut samme dag til halv pris. Jeg gjør dette for å få mye penger inn i fond, slik at avkastningen bare kan vokse og vokse. Er 32 år Anonymkode: 485a8...a28 Hvor mye klarer du å spare i måneden? Anonymkode: 9cefc...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #22 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke noe av dette er noe jeg vil kalle ekstreme sparetiltak, og å betale for treningssenter hver måned er i alle fall ikke et ekstremt sparetiltak... Anonymkode: e2c8e...0fc Nja, å ta vare på helsa si er vel strengt tatt et langsiktig sparetiltak. Det er dyrt på flere måter å la kroppen forfalle og evt. få helseproblemer. Anonymkode: f9f89...9d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #23 Del Skrevet 4. mai 2022 Ikke sett noen ekstreme tiltak enda, men i mine yngre dager hadde jeg en vaskejobb der de slengte fullt brukbar mat i søpla, så da ble det fisket opp en del. Ikke alltid med emballasjen på... Synes folk som kaster mat andre kan ha behov for er ganske ego. Anonymkode: b4a53...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #24 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jeg fattige perioder så kjøper jeg ikke nye klær men finner fram gamle, kjøper enkelte FirstPrice produkter, drar på bibliotek, bruker nrk isteden for betalte streamingtjenester, bruker alltid skogen/ hjemme i stedet for treningssenter, får noen andre til å kjøpe bensin 🙊 Anonymkode: 8ce27...d5b Det kommer ikke i perioder! Det er være de lenge!!!! Er det Mano depressiv så Skjønner jeg! Men fatigue - er ikke i perioder! Anonymkode: e105c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #25 Del Skrevet 4. mai 2022 de mest ekstreme sparetiltakene min er å skaffe varmepumpe, og elbil ladder. er alene med barn og bruker nesten halvparten av strømmen som hun gamle damen gjorde som bodde her før meg, selv om hun bare hadde varme på soverommet. Anonymkode: 690b2...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #26 Del Skrevet 4. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Siden god lyd er subjektivt, stemmer ikke dette. Anonymkode: 16700...164 God lyd er ikke subjektivt Hva man liker å høre på er selvsagt subjektivt, men ikke lydkvaliteten i seg selv. Dette visste de til og med i romertiden, og de designet bygninger deretter. Anonymkode: 853b8...289 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #27 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg vil ikke akkurat kalle det ekstreme sparetiltak, men jeg er mye mer bevisst på når på døgnet jeg f.eks dusjer, vasker tøy, bruker oppvaskmaskin etc. På grunn av strømmen. Så baker jeg f.eks brødet selv, lager av og til middag til to dager, kjøper tilbudsvarer osv, slik at det ikke blir noen sløsing. Anonymkode: 31eb4...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #28 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg plukker i tillegg ting ut av konteinere og søppelkasser. Ikke fordi jeg trenger dem, men fordi de er brukbare. Jeg gir dem til den lokale bruktbutikken (om det ikke er noe jeg virkelig liker). Folk burde plukke mer fra søpla. Fordi å kaste brukbare ting er etisk forkastelig. (Pun intended) Anonymkode: d922a...114 Jeg sparer egentlig ikke, men jeg har ikke så god råd heller, så jeg plukker også fra andres søppel🙈 Det er dog ikke fra en konteiner, for her er det et system med at man setter ut møbler o.l. til henting fra renovasjonsfolka, så de står bare på gaten med klistremerke som indikerer dato for henting. Har plukket med meg både hyller til balkongen og flere store speil på denne måten. Anonymkode: 37573...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #29 Del Skrevet 4. mai 2022 Kan ikke fatte at denne tråden tok en slik vending den tar? Jeg går ikke inn på mine helseplager her sånn, det er urelevant for tråden. Skjønner ikke at en liten bisetning kan skape så mye oppstyr, skulle søren ikke nevnt det nå ser jeg. Her var jeg ute etter å dele mine sparetips og å høre andres. Fint om vi holder oss til tema heretter. Anonymkode: 485a8...a28 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #30 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi Ts er mer AKTIV en en normal person i arbeid! !!! Hvorfør ska hen særbehandles? ikke Greit! fleste uføre er syke - riktig syke! Dem løper ikke rundt som wildings Anonymkode: e105c...d1a Jeg gjør. Jeg er nok mer aktiv enn de fleste i perioder jeg klarer det, og det er det meste av tiden, selv om jeg har mye smerter. Jeg hadde også fremdeles jobbet dersom min aktivitet skulle avgjøre dette. Stort sett styrer jeg på med noe hver dag. Det er slik jeg takler min situasjon, for å ikke synke ned i fortvilelse. Min sykdom er usynlig, også angående hvor aktiv jeg er, men jeg kan ikke lenger jobbe. Min sykdom går utover kognitive evner, og jeg ble en sikkerhetsrisiko på jobb. I perioder fungerer jeg godt. Så godt at jeg selv mener at jeg burde jobbe. I perioder våger ikke familien min å la meg gå rundt alene. Jeg har en type demens. Man vet egentlig aldri når jeg faller ut, og hva jeg da kan finne på å gjøre. Den siste tiden på jobben satt jeg og stirret mye på skjermen, og husket ikke hvordan jeg utførte oppgaver jeg har gjort i årevis. Ja jeg husket gjerne ikke hva jeg skulle gjøre engang. Folk er så kjapp til å dømme, uten å vite hva som ligger bak at noen er ufør. Jeg er antagelig mer aktiv enn mange som kan jobbe. Det er ikke på grunn av manglende evner til å være aktiv alle som er uføre er ufør. Anonymkode: 64ea2...2fc 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 4. mai 2022 #31 Del Skrevet 4. mai 2022 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og nedsettende ytringer. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #32 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): God lyd er ikke subjektivt Hva man liker å høre på er selvsagt subjektivt, men ikke lydkvaliteten i seg selv. Dette visste de til og med i romertiden, og de designet bygninger deretter. Anonymkode: 853b8...289 Du forveksler nok "god lyd" med "riktig lyd" her. Anonymkode: 16700...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #33 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg brukte å ta med en dorull her og der fra universitetet når jeg studerte… Plukket pant etter fest. Kjøper ting på salg eller brukt. Sjekker priser på nett om jeg trenger noe, ofte billigere enn butikk. Prøver gjerne skoene i butikk for å vite hvilken størrelse jeg trenger. Prøver og tar på (dyre) hudkremer, øyekremer, serumer og parfymer etc når jeg er på flyplassen. Er med på konkurranser og selger premier jeg ikke trenger. Selger generelt ting jeg ikke har bruk for. Bruker ting til det går i stykker. Lager store porsjoner. Spiser plantebasert. Handler/hamstrer fra datohylla og generelt tilbud. Låner på biblioteket og benytter meg av gratisabonnement på streaming og lydbøker. Anonymkode: 2839a...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #34 Del Skrevet 4. mai 2022 ti10 skrev (10 timer siden): Du har jo et poeng, men hvis man uansett trener, så vil det jo lønne seg å dusje der i stedet for hjemme. Så kan man også tenke på den langsiktige effekten av trening, det er faktisk god økonomi i det å ha god helse og holde seg i form. bor man midt i byen for eksempel, så blir det kanskje litt vanskeligere å trene hjemme. men veldig mange kan for eksempel gå på joggetur i nabolaget, eller ute i skogen. Eller man kan gjøre push-ups eller sit-ups og andre øvelser hjemme.. Anonymkode: 3e16b...a14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #35 Del Skrevet 4. mai 2022 ops2 skrev (11 timer siden): Ja, det er billig. Bor du sør for Dovre? I de verste tilfellene koster en 10 minutters dusj 20 kroner. 5 dusjer i uka 100+ kroner avhengig av hvor mange dager det er ekstrempris. Så bare tren du. Sør for Sandbumoen i Sel kommune, takk. Der går strømgrensa. Hilsen Dovring (ikke TS). Anonymkode: bd608...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #36 Del Skrevet 4. mai 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Du forveksler nok "god lyd" med "riktig lyd" her. Anonymkode: 16700...164 Nei Anonymkode: 853b8...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #37 Del Skrevet 4. mai 2022 Vi er fattige. Får matkasse fra frivillig organisasjon, gratis hårklipp iblant som modell på Cutters Academy, Arver klær og bruker gi bort Finn. Sparer strøm, kler på oss. Kniper inn på ting til oss voksne og lar barna få det de trenger, om enn rimelig /brukt og via gratis arrangement. Anonymkode: 61cce...70e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #38 Del Skrevet 4. mai 2022 ti10 skrev (11 timer siden): Du har jo et poeng, men hvis man uansett trener, så vil det jo lønne seg å dusje der i stedet for hjemme. Så kan man også tenke på den langsiktige effekten av trening, det er faktisk god økonomi i det å ha god helse og holde seg i form. Det er gratis å trene ute Anonymkode: 71c55...ab5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #39 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg baker brød og rundstykker, bruker too good to go, selger alt jeg ikke bruker på finn, også planter/avleggere. Når jeg plukker opp bæsjen etter hunden min, graver jeg den av og til ned i blomsterbedet som gjødsel 🙈. Jeg tar buss, kjøper vaskemidler i store kvanta på Europris, jeg lader telefonen på jobb, jeg kjøper klær/utstyr på salg. Anonymkode: d9b5a...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #40 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er gratis å trene ute Anonymkode: 71c55...ab5 Ja lykke til med det når man bor i nord og det er snøstorm i all retninger 8 måneder i året 😛 Anonymkode: 9e0b6...319 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå