Gå til innhold

Føler du deg tøff? Du holder hånden øverst på rattet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problem er løst. Leste litt i en artikkel hvor øvre delen av rattet er tatt vekk. Finne ikke igjen artikkelen i farten……

AnonymBruker
Skrevet

Null problem, har ikke airbag i bilen.

Anonymkode: b4174...d2b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
20 minutter siden, tdm900 said:

Problem er løst. Leste litt i en artikkel hvor øvre delen av rattet er tatt vekk. Finne ikke igjen artikkelen i farten……

Tenkte du på det nye rattet til Tesla? Ja, det løser problemet til trådstarter
image.thumb.png.937adcb475c6251630e20780c6df8e49.png

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er liiiiiiivsfarlig å holde hånden øverst på rattet. Man kan bokstavlig talt dø hvert eneste sekund hånden har den posisjonen. 

Bryr meg fint lite, siden alt i verden er livsfarlig, visstnok. Jeg lever helt fint med tanken om at du synes at jeg personlig er en idiot. Beklager så meget for at jeg er til.

Ærbødigst,

Idiot #126.717

Anonymkode: 12aa8...1eb

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Næææ, mener den bilen kom fra motsatt kant av verden. Vet Toyota har lekt litt med en fremtidsbil. Bare at denne ble prøvkjørt for kort tid siden.

Skrevet

"Ti på to" i hvileposisjon her.....stortsett alltid. 

Jeg sitter dessuten alltid oppe i nitti graders vinkel rygg/hofter/knær. 
Ligger ikke bakover som i en skjev stressless med hele kroppen mot høyre eller venstre. 
Våkenhet i bil er et must. :opplyser: 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, newman01 said:

Hvorfor er det spill som Witcher 3 og Fallout i bilen? Man kan jo ikke spille mens man kjører.

Anonymkode: 04209...92c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har en bekvem kjørestilling så gjør det at jeg er mindre utsatt for å skape en ulykke. 

Anonymkode: 2bc8e...498

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det spill som Witcher 3 og Fallout i bilen? Man kan jo ikke spille mens man kjører.

Man kan leke med slike ting når man lader vil jeg tro.. eller sitter på ferge.. 

Skrevet

Kollisjon skjer gjerne fort, men ikke så fort at man ikke har tid til å innta posisjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

"Ti på to" i hvileposisjon her.....stortsett alltid. 

Jeg sitter dessuten alltid oppe i nitti graders vinkel rygg/hofter/knær. 
Ligger ikke bakover som i en skjev stressless med hele kroppen mot høyre eller venstre. 
Våkenhet i bil er et must. :opplyser: 

"Ti på to" er utdatert, nå er det 8 til 4 som gjelder. 

Anonymkode: 69668...929

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det anbefalte rattgrepet er rett over kvart på tre, eller ni og tre om du vil. Da vil du kunne "skyve" rattet i stedet for å dra, noe som gjør at du får bedre kontroll over bilen, samt at du har full kontroll over styremuligheten i bilen uten å måtte endre grep. Man kan variere på grepet så lenge det er oversiktlig rundt deg, men man bør ha to hender på rattet. Så alt fra ti på to til fem på halv fem går fint, men kvart på tre er "beredskapsgrepet". 

• Liker 1
Skrevet

Man ser ut som en idiot når man sitter sånn. Jeg tenker at folk flest synes det er behagelig og ikke bryr seg om at de ser tåpelige ut.

Personlig pleier jeg å sitte med hånda nede på rattet. Sikkert ikke så mye bedre det, men jeg slipper i hvert fall å slå meg selv i trynet om det skulle skje noe. Å sitte med hånda oppe på rattet synes jeg egentlig er ubehagelig - kommer vel an på bilen og hvor høyt/lavt man sitter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan kan man synes noen ser ut som en idiot etter måten de sitter på? Det hørtes jo iallfall idiotisk ut. Jeg sitter litt sånn og litt ti på to, kvart på tre og ti over halv fire. Må variere ellers får jeg vondt i nakke og skuldre. 

Alltid to hender på rattet på motorveien da, der ting kan skje på 0,nix.

Endret av mingus
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (23 timer siden):

Hvis man skal se på netflix(?) er det fint at rattet er i orden ja.... 

Anonymkode: 5692e...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Å, er det spill? Trodde det var en eller annen strømmetjeneste jeg

Anonymkode: 5692e...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, det er liiiiiiivsfarlig å holde hånden øverst på rattet. Man kan bokstavlig talt dø hvert eneste sekund hånden har den posisjonen. 

Bryr meg fint lite, siden alt i verden er livsfarlig, visstnok. Jeg lever helt fint med tanken om at du synes at jeg personlig er en idiot. Beklager så meget for at jeg er til.

Ærbødigst,

Idiot #126.717

Anonymkode: 12aa8...1eb

jaja du vet i d minste at du r en idiot. Tenk på idiotene som ikke vet noe som helst. Uff. Jaja.. 

Anonymkode: b31df...b70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter ofte med venstrehånda ved toppen på rattet.
1. Det er behagelig.
2. Da har jeg god kontroll over rattet med en hånd.
3. Jeg er vant til manuelt gir og har kjørt mye i kø og da har man ofte en hånd på rattet og en på girspaken. 

Hvis du mener at jeg er idiot for å holde sånn på rattet så må jeg si at jeg er uenig med deg. 

Anonymkode: e693b...d47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 9.45):

Du er klar over du er en idiot?
Har alltid stusset over disse raringene, som oftest menn, som kjører med hånden øverst på rattet. Kræsjer du og airbagen løses ut så er du jo ille ute. 
https://www.elbil24.no/nyheter/folk-skjonner-ikke-at-dette-er-livsfarlig/72686783

Anonymkode: 04128...cf5

Ok Kan fint leve med å være en idiot i dine øyne så antar du godtar at jeg synes du er en naut

Anonymkode: bf89c...322

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...