Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor denne passer inn, men jeg prøver her. Jeg og samboeren har vært sammen i snart 17 år. Vi har to barn sammen. Vi jobber begge mye og er ofte slitne så det blir ikke mye romantikk eller sex. Føler det går i bølger nå hadde vi ikke hatt sex på månedsvis og plutselig så får jeg en sms fra han hvor han inviterer til sex. Ja vi er rare, han syns det er enklere å skrive slik enn å si det. Og det er greit. Jeg blir med. Så kommer det en ny melding neste kveld og etter det. Jeg har tenkt mye de siste dagene og månedene fordi jeg føler at vi kun deler postkasse. Jeg føler ikke at han bryr seg om meg eller er noe glad i meg. Han sier det aldri, viser det aldri eller skriver det aldri. Og når det nå da plutselig blir slik sex mas hver kveld så blir jeg lei meg. Da føler jeg meg bra nok for sex, men kun for det når han vil ha det. Og ellers sover vi bare. Vi sitter i hver vår ende av sofaen. Snakker kun om praktiske hus ting og barn. Er vi ute på ting er det kun som familie. Begynner å miste håpet egt om at han faktisk er glad i meg. Og føler meg slem nå som avviste han i går, men jeg trengte å få sagt hvordan jeg føler det og da ble han sur fordi jeg gikk og la meg og han trodde vi skulle mer enn å bare sove. Jeg kjenner på en stor klump i magen nå fordi jeg er veldig glad i han, men føler det kun går en vei. 

Anonymkode: ef1dd...8fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En del menn kjenner seg nærmest partneren når de har sex. Kanskje det er vanskelig å finne ordene noen ganger, mens med kroppen er man tett på og viser hverandre kjærlighet slik. Kanskje han er litt sånn? At han bruker sms i stedet for å si det med ord kan jo tyde på at han synes det er vanskelig.

Kunne du vurdert å skrive et brev til han? Der du skriver hvordan du føler det. At du er glad i han men at du savner han, savner å være følelsesmessig nær. Bare... skriv det som det er, legg alt sammen frem for han. Og hvis han leser det og ikke møter deg på det, ikke gir deg noe, da... er det kanskje kjørt.

Anonymkode: 0b982...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vet ikke helt hvor denne passer inn, men jeg prøver her. Jeg og samboeren har vært sammen i snart 17 år. Vi har to barn sammen. Vi jobber begge mye og er ofte slitne så det blir ikke mye romantikk eller sex. Føler det går i bølger nå hadde vi ikke hatt sex på månedsvis og plutselig så får jeg en sms fra han hvor han inviterer til sex. Ja vi er rare, han syns det er enklere å skrive slik enn å si det. Og det er greit. Jeg blir med. Så kommer det en ny melding neste kveld og etter det. Jeg har tenkt mye de siste dagene og månedene fordi jeg føler at vi kun deler postkasse. Jeg føler ikke at han bryr seg om meg eller er noe glad i meg. Han sier det aldri, viser det aldri eller skriver det aldri. Og når det nå da plutselig blir slik sex mas hver kveld så blir jeg lei meg. Da føler jeg meg bra nok for sex, men kun for det når han vil ha det. Og ellers sover vi bare. Vi sitter i hver vår ende av sofaen. Snakker kun om praktiske hus ting og barn. Er vi ute på ting er det kun som familie. Begynner å miste håpet egt om at han faktisk er glad i meg. Og føler meg slem nå som avviste han i går, men jeg trengte å få sagt hvordan jeg føler det og da ble han sur fordi jeg gikk og la meg og han trodde vi skulle mer enn å bare sove. Jeg kjenner på en stor klump i magen nå fordi jeg er veldig glad i han, men føler det kun går en vei. 

Anonymkode: ef1dd...8fe

Er nok mange som har det slik og det er vel bare en ting som kan løse dette - å snakke sammen.. Hva med å spørre ham om de meldingene han har sendt - det kan jo være han kjenner på det samme og han prøver på sin måte å få litt bedre stemning? Og så må jo du forklare til ham hvordan du oppfatter det - at for deg føles det som sex-mas (?) og at du heller kunne tenke deg å finne på andre kjæresteting?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han liker/trenger å kommunisere følsomme tema på melding,  så kanskje dere bør ta samlivspratet over på chat?  Noen trenger den ekstra prosesseringstiden det gir i samtalen. 

Anonymkode: 6d4da...385

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært sammen i 17år. Sexlivet deres er jo akkurat som et sexliv i et langvarig forhold skal være. Nemlig kjedelig. Det går fint ann å lyve til seg selv og bruke masse energi på å skape en illusjon om at ting er like hett som når man hadde kjent hverandre i 3 uker. Men det er jo bare tull! 

Man blir lei av hverandre. Eldre har dere også blitt. Og antageligvis ikke mer attraktive med årene. Klart at lysten på sex dabber av. 

Anonymkode: 43b22...2f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere har vært sammen i 17år. Sexlivet deres er jo akkurat som et sexliv i et langvarig forhold skal være. Nemlig kjedelig. Det går fint ann å lyve til seg selv og bruke masse energi på å skape en illusjon om at ting er like hett som når man hadde kjent hverandre i 3 uker. Men det er jo bare tull! 

Man blir lei av hverandre. Eldre har dere også blitt. Og antageligvis ikke mer attraktive med årene. Klart at lysten på sex dabber av. 

Anonymkode: 43b22...2f7

20 år og sexlivet er ikke kjedelig. Noen ganger 4-5ganger på en uke og andre ganger 1 gang i uken. Men går aldri lengre tid. Vi er veldig lik på lyst. Og veldig fornøyd begge to. Men kommunikasjon er nøkkelen her! Snakke sammen. Men i dette tilfellet siden han best liker å skrive melding så send han en melding om hvordan du føler det. Ikke gå i angrep og anklag. Men si hvordan det føles for deg og hva du savner. Spør hvordan han føler det og hva han savner i forholdet! Vi kysser og kliner, holder hender ute og inne. Vi finner tid til hverandre. Oss to uten barna. Om det er en tur og snakke sammen hånd i hånd eller ut å spise. I sengen eller sofaen på kvelden når barna er lagt.

Kanskje han har ett savn og prøver å dekke det med sex? Dere må klarr å kommunisere eller så vil forholdet dø før dere prøver å finne ut hva som er galt og hva dere to sammen kan gjøre for å få det bedre!

Anonymkode: d9164...a39

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...