Gå til innhold

Spørsmål om finansieringsbevis (er sykepleier)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt prosessen om å skulle kjøpe min første leilighet! I den forbindelse har jeg begynt å se litt på å skaffe meg finansieringsbevis, og på alle disse skjemaene står det "årlig inntekt - du skal ikke legge til variable tillegg, bonuser mm"...

Min grunnlønn ligger på 439 000 i året, men jeg har de siste årene tjent ca 650-730 000, og jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg stort, i alle fall ikke falle under 600k.

Er det noe jeg kan gjøre? Forskjellen blir jo 2 195 000 i lån (årslønn 439k/år) versus  3 250 000 (650k/år).

Hvilke erfaringer har dere?

Anonymkode: a464c...9d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt banken og be om samtale med rådgiver for å søke boliglån, i stedet for å bare sende inn søknad om finansieringsbevis ☺️ da får du bedre frem reell inntekt. 

Anonymkode: 0942a...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Fyll ut søknad og ring banken så går de igjennom det de kan regne med 😊

Anonymkode: 548f9...aa7

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller kontaktet banken og fått et møte. Det er mye informasjon som går tapt i sånne skjemaer

Anonymkode: 87aab...127

AnonymBruker
Skrevet

Generelt tar de hensyn til faste tillegg, men ikke løse vakter. Men kan du vise at du over år tjener ekstra i et yrke hvor du er sikret jobb, kan det stille seg annerledes. Du må prate med banken ☺️

Anonymkode: cd126...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg fikk finansieringsbevis på 2,9 millioner. Dvs basert på en inntekt på nesten 600k. Det får være bra tenker jeg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for svar! Jeg fikk finansieringsbevis på 2,9 millioner. Dvs basert på en inntekt på nesten 600k. Det får være bra tenker jeg :)

Lykke til med boligjakten, håper (for din del) at du bor utenfor Oslo slik at du faktisk også finner noe 🤞👍

Anonymkode: a48fd...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...