AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Jeg har datet mange, men har aldri "fått det til" i den form av at det aldri har blitt noe lenger enn å bare møtes 2-3 ganger. Jeg har vært singel hele livet og kjenner at jeg begynner å bli ganske lei. Føler at man den dag i dag må nødt til å nesten manipulere til seg forhold, men det er vel sikkert bare en tanke jeg har. Etter min erfaring, så er det de jeg kjenner som er best til å manipulere som alltid får seg noen når enn de vil ha det. Jeg vet at man må nødt til å være seg selv, og at man ikke kommer noe lengre med å ikke være det. Men det er slettes ikke det jeg vil frem til med dette innlegget. Jeg har alltid vært meg selv og kommer alltid til å være det - men jeg bare undrer på hvorfor jeg aldri har fått noe som helst relasjon med de mange jeg har datet tidligere. Alle har vært svært forskjellige, med forskjellige personligheter og utseende. Ingen av disse har jeg fått noe som helst "sterk relasjon" med. Jeg har også et pent utseende, som mange har gitt komplimenter til. Men. Det er et trekk jeg har som har vist seg frem gjennom alle jeg har datet. Og det er at jeg er svært tilbakeholden. Altså, jeg tar sjelden kontakt, og jeg viser sjelden genuin interesse. Jeg smiler og ler, spør om spørsmål når jeg er på date - men jeg tar for eksempel ikke kontakten først etter en date og finner det svært ukomfortabelt med å være den første som skal tekste en gutt. Jeg forventer alltid at gutten skal "gjøre all arbeidet". Det gikk så langt at en fyr jeg datet sa til meg at jeg burde legge fra meg "priden" min, og at jeg må slutte å "leke så kostbar". De er jo ikke dumme, de ser at jeg har interesse og liker de, men merker at jeg er tilbakeholden og vil at de skal ta initiativet 24/7. Jeg tror nok det kommer av at jeg har blitt lært opp til at jeg burde få meg en som elsker meg mer enn hva jeg elsker han, da gutter ofte er annerledes "bygd" når det kommer til forelskelse og det å date. Jeg har alltid blitt lært opp til at gutter liker det de må jakte etter. Men denne strategien har vel vist seg å ikke fungere etter alle disse årene. Det har jo bare gått nedover... Hva mener dere? Bør jeg virkelig endre på taktikken min og begynne å ta mer initiativ? Gå bort og starte samtale hvis jeg finner noen attraktiv? Tekste de først? Jeg husker at jeg en gang prøvde å endre taktikken min helt da jeg datet en fyr, hvor jeg viste interesse og tekstet han først og sa ja til å møte han hver gang han spurte. Så det endte opp med at jeg fikk vite fra noen andre at han hadde sagt at jeg "dør for han" - bare fordi jeg viste interesse. Etter det fikk jeg skikkelig angst og gikk tilbake til min tidligere taktikk: å være "hard to get". Jeg bare hater virkelig å virke "for desperat", men det kommer jo an på hvilken måte man gjør det på antar jeg. Jeg kan være dødsforelsket, men likevel holde det inni meg og late som om jeg har mindre interesse enn hva jeg egentlig har for vedkommende. Jeg har bare lyst til å bli flinkere, til å en gang få noen jeg virkelig vil ha. Jeg vil jo ikke være manipulerendes, men jeg ser at så mange klarer å prate seg til/få den de vil ha på en eller annen måte - og dette er de som ikke har et særlig pent utseende heller. Alle de jentene jeg vet om som ikke ser bra ut får seg alltid en eller annen når enn de vil. Hva er det de gjør da...? Sier de rett ut at de vil ha forhold med vedkommende? Tar mye initiativ? Jeg vet ikke... Anonymkode: 187cf...efa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Etter min erfaring, så er det de jeg kjenner som er best til å manipulere som alltid får seg noen når enn de vil ha det. Det hadde vært interessant å observert deg. Du virker unødvendig selvbevisst, og bruker alt for mye energi på å tenke på hvordan du fremstår, og å sammenligne deg med andre. Hvis du retter dette utad, som en genuin interesse og nysgjerrighet for mennesker, så går det kanskje bedre. Det du kaller manipulasjon, som er et ord med negativ ladning, kan også kalles gode overtalelsesevner, inviterende kommunikasjon, inkludering etc. Hvis noen sier og gjør ting, som får meg til å like dem, og vil på en fjerde date med dem, er jeg da manipulert? Det med å holde ting inne, var jeg veldig plaget med før. Det som har hjulpet er å kjenne folk som snakker om følelser og relasjoner, slik at man er nødt til å dele. Først de små dagligdagse tingene, og så kanskje det som er mer sårbart. Har du først lært å si det høyt, så kommer det lettere, også til ukjente. Du oppdager etterhvert at åpenhet blir sett på som attraktivt, og ikke noe farlig. M52 Anonymkode: 11c82...021 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå