Gå til innhold

Hvilken forsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke forsikringer har dere med hus og biler og partner og barn? Ikke minst hvor har dere forsikringen? Og hva betaler dere?

Tenker stadig at jeg skal shoppe rundt for å finne billigste og beste, men mister motet fordi det er kjedelig og litt uforståelig. Har hatt det samme forsikringsselskapet i alle år. Betaler nå nesten 3000 i mnd for to biler, hus, innbo og reise. Burde opprette barneforsikringer også..

Anonymkode: f85f2...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det du gjør er å logge på hos forsikringsselskapet ditt sin "min side", laste ned forsikringsbevisene. Så tar du kontakt med 3-4 andre forsikringsselskaper. Når du kommer i kontakt med en kundebehandler så spør du om e-post, og legger ved vedleggene. Dersom du har vært kunde "i alle år" kan jeg nesten garantere deg at du vil tjene penger. Forsikringsselskapene elsker folk som bare er kunde og som ikke sjekker så mye, så kan de snike opp prisen litt etter litt. Da jeg spurte mitt gamle forsikringsselskap om hvorfor prisen på en forsikring hadde gått opp 30 % på ett år så sa de bare noe svada om "markedet". Jeg byttet, og tror jeg kunne fått enda billigere pris igjen om jeg hadde byttet tilbake.

Kjedelig, men du blir straffa for å være lojal i forsikringsbransjen. (Lønner seg dog å ha alle forsikringer i ett selskap, da man får rabatt).

Hører forøvrig at codan forsikring ofte skal være rimelig. Men ikke prøvd de selv.

Anonymkode: 312ab...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det du gjør er å logge på hos forsikringsselskapet ditt sin "min side", laste ned forsikringsbevisene. Så tar du kontakt med 3-4 andre forsikringsselskaper. Når du kommer i kontakt med en kundebehandler så spør du om e-post, og legger ved vedleggene. Dersom du har vært kunde "i alle år" kan jeg nesten garantere deg at du vil tjene penger. Forsikringsselskapene elsker folk som bare er kunde og som ikke sjekker så mye, så kan de snike opp prisen litt etter litt. Da jeg spurte mitt gamle forsikringsselskap om hvorfor prisen på en forsikring hadde gått opp 30 % på ett år så sa de bare noe svada om "markedet". Jeg byttet, og tror jeg kunne fått enda billigere pris igjen om jeg hadde byttet tilbake.

Kjedelig, men du blir straffa for å være lojal i forsikringsbransjen. (Lønner seg dog å ha alle forsikringer i ett selskap, da man får rabatt).

Hører forøvrig at codan forsikring ofte skal være rimelig. Men ikke prøvd de selv.

Anonymkode: 312ab...439

Takk for gode tips😊

Anonymkode: f85f2...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betaler 2400 i måneden. Det er innbo, reise, bil(full kasko), barneforsikring, ufør og livsforsikring. Vi er 2 voksne og 1 barn. Har mesteparten i Gjensidige med gode avtaler gjennom fagforening, barneforsikringen er i IF fordi den hadde bedre dekning. Vi skal straks flytte så da kommer 700 for husforsikring i tillegg. 

Anonymkode: 87e8e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville hatt livsforsikring og uføreforsikring også. Jeg har kritisk sykdom forsikring siden jeg ikke kan få ufør.

Anonymkode: fd44e...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...