AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #21 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du skal få riktig svar på dette tror jeg du må få svar fra noen i samme kommune som deg, for dette er tydeligvis forskjellig. Det beste er å spørre saksbehandleren din. Vi hadde flytende rente fra starten. Har 30 år nedbetalingstid, men ble fortalt at de innvilget opp til 50 år i tilfeller hvor dette var nødvendig. Anonymkode: 136c4...8a4 hvis man trenger tretti år eller femti års betalingsnød, så kan man vel lure på om det faktisk er "smart" å ta opp ett slikt lån uansett. Anonymkode: 230cd...876
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #22 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvis man trenger tretti år eller femti års betalingsnød, så kan man vel lure på om det faktisk er "smart" å ta opp ett slikt lån uansett. Anonymkode: 230cd...876 Man må jo bo et sted? foretrekker mitt eget til relativt fast kostnad, fremfor et ustabilt leiemarked, der prisen fort økes. Eller man kan bli kastet ut. Skjønner ikke hva som er galt med lang nedbetalingstid? Jeg har jo ingen arvinger heller🤷♀️ Anonymkode: 71ec7...5d8
Diverse Skrevet 5. mai 2022 #23 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvis man trenger tretti år eller femti års betalingsnød, så kan man vel lure på om det faktisk er "smart" å ta opp ett slikt lån uansett. Anonymkode: 230cd...876 Hvorfor er det ikke «smart» ?
Gjest Albbas Skrevet 5. mai 2022 #24 Skrevet 5. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: hvis man trenger tretti år eller femti års betalingsnød, så kan man vel lure på om det faktisk er "smart" å ta opp ett slikt lån uansett. Anonymkode: 230cd...876 Hvorfor ikke? Kommunene taper ganske lite på disse lånene, det betyr at de fleste faktisk greier å håndtere dem. Det er mye god økonomi i å gi bl.a. syke folk et trygt og varig sted å bo ved hjelp av gunstige lån.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #25 Skrevet 7. mai 2022 Da har jeg fått tilbud om å låne ca 1,3 mill, og få 150 k til tilpasninger. Samtidig som jeg må stille med en mill i EK. Samlet mulig kjøp for 2450 000… Finner ikke en leilighet med garasje og heis for den summen🥺 Leiligheten jeg bor i i dag(lån i ordinær bank) kostet 2,5 mill og mangler fasiliteter/tilretteleggelser som er eneste grunn til at jeg må bytte bolig. Trodde ærlig talt jeg skulle få et høyere lån med gode betingelser. Men renten viste seg å være over 3%, og på 30 år. Kan man motta tilskudd men takke nei til lån…? Får ikke garasje eller noe heis for 150k. Men kan kjøpe en del andre hjelpemidler jeg trenger. Og må dessverre kjøpe en bedre bil med 4wd for å slippe å spa meg ut😩Dette er dårlig økonomi🙈 Anonymkode: 71ec7...5d8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #26 Skrevet 14. mai 2022 Ville dere klaget på vedtaket(tilbudet er i praksis null verdt), eller ventet til januar og søkt på nytt?🙏😇🌝 Anonymkode: 71ec7...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå