AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Vi vil ta sommerferien i Stavangerområdet i år. Vi har barn på 11 og 9 år. Hva må vi få med oss? Hva er dine beste tips? Anonymkode: d0e61...945
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Oljemuseet kan være morsomt. Anonymkode: 3eb6c...9ef
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 https://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g190511-d536113-Reviews-or10-The_Norwegian_Children_s_Museum-Stavanger_Stavanger_Municipality_Rogaland_Wes.html Anonymkode: 9cb12...918
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 alex sushi! sitte rundt bardisken der og se på kokkene holde på er facinerende for barn - og voksne. Du får en og en bit, barnevennlig mat Anonymkode: 95e69...726
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Oljemuseet, Kongeparken, preikestolen eller kjerag. Høy og lavt i Sirdalen, der er det klatrepark, gocarts i alpinløypen og hinderløype i vann. Er været fint så er strendene på Jæren verdt å få med seg! Anonymkode: 0d54a...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 NhaugOljemuseumet har dinosaurer utstilling i år. Kongeparken. Flor og fjære. Viking festival ved stein i sverd, usikker når tror juni. Ørnhaug på Åmøy. Prekestolen er lett tur for den alderen. MYE streetart, spesielt på Storhaug. Finnes kart. Outlet på Ålgård. Anonymkode: 6b277...a7a 1
Merlin Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 5.34): Vi vil ta sommerferien i Stavangerområdet i år. Vi har barn på 11 og 9 år. Hva må vi få med oss? Hva er dine beste tips? Anonymkode: d0e61...945 Gamle Stavanger og Breidablikk. Har dere bil, ta turen til Hidra utenfor Flekkefjord. Jeg garanterer at noe lignende har dere aldri sett.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Merlin skrev (14 timer siden): Gamle Stavanger og Breidablikk. Har dere bil, ta turen til Hidra utenfor Flekkefjord. Jeg garanterer at noe lignende har dere aldri sett. Jeg har vært på Hidra flere ganger, og skjønner ikke hva du mener… en liten øy med få beboere og flere feriehus. Hva er det man «garantert ikke har sett før» som er der? Landskapet er temmelig likt langst vestkysten helt til nord-Norge og sør-Norge. -Anbefaler å ta en biltur til noen av strendene langs Jæren. Ølbergstranden har kiosk som selger is, i tillegg til at det ligger noen bunkere der fra krigen. -sjøbadet på Myklebust (Tananger) er veldig fint hvis det er sol. Lite folk bruker det og å være. -møllebukta/ tre sverd i fjell. Mulighet for å bade, leie kano og kjøpe is. Fint turområde langs sjøen. - helleristninger kan sees flere plasser, blant annet rett før Hestnes og ved Københavnerbukta i Kvernevik. - Hvis dere skal til preikestolen så anbefaler jeg et stopp på Jørpeland. Spis lunsj på Rosehagen, og gå en tur rundt Jørpelandsholmen. Uten bil - spasertur fra sentrum og via Pedersgata til storhaug. Mye kunst på husvegger som er artig å se. Huset som Nokas-ranerne oppholdt seg i ligger og på den strekningen (nedre dalgate 41). Badedammen ligger og nær Pedersgata, veldig fin plass hvis det er sol. - i sentrum i Galleri4 ligger det en spill-butikk i kjelleren. Den er veldig populær spesielt for gutter på den alderen. -Stavanger-området har flere gode is-plasser med lokalprodusert is. Siddis Gelato i Pedersgata, Delizia, Renaa sirkus/sølvberget og Mogoo (Kirkegaten). Anonymkode: 048ae...140 3
Merlin Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har vært på Hidra flere ganger, og skjønner ikke hva du mener… en liten øy med få beboere og flere feriehus. Hva er det man «garantert ikke har sett før» som er der? Landskapet er temmelig likt langst vestkysten helt til nord-Norge og sør-Norge. -Anbefaler å ta en biltur til noen av strendene langs Jæren. Ølbergstranden har kiosk som selger is, i tillegg til at det ligger noen bunkere der fra krigen. -sjøbadet på Myklebust (Tananger) er veldig fint hvis det er sol. Lite folk bruker det og å være. -møllebukta/ tre sverd i fjell. Mulighet for å bade, leie kano og kjøpe is. Fint turområde langs sjøen. - helleristninger kan sees flere plasser, blant annet rett før Hestnes og ved Københavnerbukta i Kvernevik. - Hvis dere skal til preikestolen så anbefaler jeg et stopp på Jørpeland. Spis lunsj på Rosehagen, og gå en tur rundt Jørpelandsholmen. Uten bil - spasertur fra sentrum og via Pedersgata til storhaug. Mye kunst på husvegger som er artig å se. Huset som Nokas-ranerne oppholdt seg i ligger og på den strekningen (nedre dalgate 41). Badedammen ligger og nær Pedersgata, veldig fin plass hvis det er sol. - i sentrum i Galleri4 ligger det en spill-butikk i kjelleren. Den er veldig populær spesielt for gutter på den alderen. -Stavanger-området har flere gode is-plasser med lokalprodusert is. Siddis Gelato i Pedersgata, Delizia, Renaa sirkus/sølvberget og Mogoo (Kirkegaten). Anonymkode: 048ae...140 Det der gidder jeg ikke diskutere. Folk som lurer kan GOOGLE Kirkehamn og Rasvåg og trykke på bilder.
Kjetil E Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Merlin skrev (2 timer siden): Det der gidder jeg ikke diskutere. Folk som lurer kan GOOGLE Kirkehamn og Rasvåg og trykke på bilder. Ikke værdt å bruke tid og penger på siden du må over med ferje. Er mye bedre å reise innom vakre Sogndalsstrand. Kan i samme slengen annbefale og kjøre ytre vei fra Flekkefjord til Egersund, 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Mange kjekke lekeplasser på Storhaug, så har du jo lekeplassen ved oljemuseet og Ajaxparken bak Aftenblad bygget. Anonymkode: d189a...962 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 On 5/4/2022 at 10:54 AM, AnonymBruker said: alex sushi! sitte rundt bardisken der og se på kokkene holde på er facinerende for barn - og voksne. Du får en og en bit, barnevennlig mat Anonymkode: 95e69...726 Forsvant ikke Alex for mange år siden? Har savnet det stedet. Anonymkode: 536f6...0ff
Merlin Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Kjetil E skrev (3 timer siden): Ikke værdt å bruke tid og penger på siden du må over med ferje. Er mye bedre å reise innom vakre Sogndalsstrand. Kan i samme slengen annbefale og kjøre ytre vei fra Flekkefjord til Egersund, Ja herregud, takk for at du minnet meg på fergen som tar et kvarter, den hadde jeg glemt. Jeg trekker forslaget mitt. Ta med fluktstoler og tilbring ferien i Pedersgaten. 😖
Gjest ti10 Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Prekestolen er en ganske lettgått tur, dere bør ha gått litt hvis dere vil til Kjeragbolten, spesielt ungene. Og ikke gå dit hvis det regner.
Mooza Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Ta en tur opp i Pedersgata. Mange resturanter der og en brukt-butikk for bøker. Det er litt sånn utenlandsk stemning der, men jeg liker det. Alltid kjekt å gå å snoke i bruktbutikken der. Så må dere dra til den fargerike gata på dagtid eller ettermiddag og drikke kakao på bøker og børst. Det er ikke så barnevennlig der om kvelden (mange uteresturanter), men ungdommene mine elsker å være der med oss på dagtid/ettermiddag, spille spill og drikke kakao. Fargerike gata; https://www.fjordnorway.com/no/se-og-gjore/ovre-holmegate---den-fargerike-gaten 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Merlin skrev (6 timer siden): Det der gidder jeg ikke diskutere. Folk som lurer kan GOOGLE Kirkehamn og Rasvåg og trykke på bilder. Det var et genuint spørsmål, som du åpenbart leste med sur stemme inne i deg. Det var med andre ord naturen du mente? Anonymkode: 048ae...140
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Forsvant ikke Alex for mange år siden? Har savnet det stedet. Anonymkode: 536f6...0ff uff, du har visst rett. er et par år siden jeg var der (kanskje 4-5)... sabi omakase er jo der, men usikker på hvor barnevennlig den er. og dyr er den matbaren til renå? sitter dere ved baren så er dere 50 cm fra kokkene. og god mat! Anonymkode: 95e69...726
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Bil/buss til Mekjarvik, 40 min ferje til vakre Kvitsøy! Nydelig, forblåst sted. Om sommeren er det kafeer og butikker, og en kjempefin restaurant med utrolig god mat. I tillegg er det helt nydelig der, og utrolig hyggelige folk som tar imot alle med åpne armer. Anonymkode: 29189...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå