AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Om man begrenser matinntak til 1200 Kcal per dag, spiller det i praksis noen rolle om man spiser et ketogent kosthold vs. Om man spiser normalt (høykarbo)? Eller vil man i praksis gå ned samme mengde vekt så lenge kaloriinntaket er likt? Noen som har erfaringer med dette? Har en venninne som sverger til keto (lavkarbo), har gått ned mye, men begrenser seg også til 1200 kcal per dag. Lurer på om hun ville hatt samme Resultat med et normalt kosthold, forutsatt lik mengde kalorier? Anonymkode: 3f820...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 Man må få i seg nok aminosyrer, så der ikke blir tap av muskelmasse. Sett at det er likt, så et det avhengig av aktivitet. Høy intensitet klarer seg best med karbohydrater. Anonymkode: 56f25...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Del Skrevet 4. mai 2022 https://www.reddit.com/r/1200isplentyketo/ Anonymkode: 63be4...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg spiser ketogent, men sikkert 2000 kcal om dagen. Og går ned i vekt. 1200 på keto hørtes ikke spesielt trivelig ut, det er jo fra fett kroppen henter energi (og da mener jeg "ekte" keto (under 20 karbs om dagen), ikke bare vanlig lavkarbo). Anonymkode: 89075...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser ketogent, men sikkert 2000 kcal om dagen. Og går ned i vekt. 1200 på keto hørtes ikke spesielt trivelig ut, det er jo fra fett kroppen henter energi (og da mener jeg "ekte" keto (under 20 karbs om dagen), ikke bare vanlig lavkarbo). Anonymkode: 89075...834 At du går ned i vekt på 2000kcal om dagen betyr jo bare at du har en del overvekt. Blir du slank nok, vil det være for mye mat. Til ts, så er vel det gjerne slik at mye fett og protein gjør deg generelt mettere enn et kosthold med høykarbo. Men personlig føles det restriktivt å kutte ut matvarer med karbohydrater, og det hadde vært vanskeligere å gjennomføre over tid. Jeg ligger på 1200kcal daglig, og spiser vel ofte rundt 120g karbohydrater daglig. Fungerer fint for meg som kun skal ned noen få kilo. Tror dette også nærmer seg min vedlikehold, for går ikke raskt ned. Anonymkode: e0033...bb5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Del Skrevet 4. mai 2022 1200 kcal er 1200 kcal uavhengig av om du spiser lavkarbo, moderatkarbo eller høykarbo. Du vil gå ned mer på lavkarbo de første 3 ukene (mister mer vann og glycogen), men etter det viser forskning at alle spisemønstre jevner seg ut og man går ned i vekt (fett) på lik linje så lenge kaloriinntaket er det samme. Hva angår metthet så opplever vi det forskjellig. Noen trives bedre mer mer fett, noen mer protein og andre med mer karbo. Der er det bare å prøve seg frem. Anonymkode: c5b54...9c6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): At du går ned i vekt på 2000kcal om dagen betyr jo bare at du har en del overvekt. Blir du slank nok, vil det være for mye mat. Overhodet ikke. Spiser jeg mindre blir jeg sykelig tynn, med dette kaloriinntaket har jeg en sunn og normal vekt. Anonymkode: 89075...834 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Del Skrevet 4. mai 2022 Du vil gå ned på begge , men mer på keto. Litt lite energi kanskje? Anonymkode: c6bb1...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overhodet ikke. Spiser jeg mindre blir jeg sykelig tynn, med dette kaloriinntaket har jeg en sunn og normal vekt. Anonymkode: 89075...834 Du skrev jo at du går ned i vekt på 2000kcal? Og nå skriver du at du blir sykelig tynn om du spiser mindre? Du må nesten bestemme deg. De fleste tynne kvinner raser ikke ned i vekt med 2000kcal daglig. Anonymkode: e0033...bb5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skrev jo at du går ned i vekt på 2000kcal? Og nå skriver du at du blir sykelig tynn om du spiser mindre? Du må nesten bestemme deg. De fleste tynne kvinner raser ikke ned i vekt med 2000kcal daglig. Anonymkode: e0033...bb5 Det kommer an på hvor mye meieriprodukter jeg spiser. Nå spiser jeg ost og yoghurt daglig, og holder vekta. Kutter jeg meieriprodukter går jeg ned. Anonymkode: 89075...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du skrev jo at du går ned i vekt på 2000kcal? Og nå skriver du at du blir sykelig tynn om du spiser mindre? Du må nesten bestemme deg. De fleste tynne kvinner raser ikke ned i vekt med 2000kcal daglig. Anonymkode: e0033...bb5 Hadde jeg spist 2000 kcal daglig hadde jeg rast opp i vekt. 😳 Men aktivitetsnivå spiller nok også en stor rolle. Anonymkode: f31e7...17f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det kommer an på hvor mye meieriprodukter jeg spiser. Nå spiser jeg ost og yoghurt daglig, og holder vekta. Kutter jeg meieriprodukter går jeg ned. Anonymkode: 89075...834 Glemte å si, jeg driver periodisk faste også (8 timer spisevindu) så det kan godt hende det også spiller inn. Men etter tre år på keto kan jeg i hvert fall si helt sikkert at det ikke er så enkelt som kcal inn - kcal ut når kroppen er i langvarig ketose. Anonymkode: 89075...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde jeg spist 2000 kcal daglig hadde jeg rast opp i vekt. 😳 Men aktivitetsnivå spiller nok også en stor rolle. Anonymkode: f31e7...17f Ja var det jeg også mente. De fleste voksne kvinner hadde absolutt ikke rast ned i vekt på 2000 daglig, men mindre man er ganske overvektig. Men denne personen som svarer er visst et fysisk mirakel.. Anonymkode: e0033...bb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja var det jeg også mente. De fleste voksne kvinner hadde absolutt ikke rast ned i vekt på 2000 daglig, men mindre man er ganske overvektig. Men denne personen som svarer er visst et fysisk mirakel.. Anonymkode: e0033...bb5 Vedkommende kan være over snittet aktiv (både NEAT og trening), ha høy muskelmasse eller bomme kraftig på sitt egentlige kaloriinntak. En kalori er en kalori selv på keto når det gjelder vektnedgang. Unntaket er i starten når man kutter nesten alle karbohydrater og kroppen bruker opp glycogenlageret og slutter å binde så mye vann, da kan man miste 4-7 kg på 1-2-3. Det har ingenting med kalorier å gjøre da. Det hjelper heller ikke når det ikke er fett man mister, vannvekt og glykogenlageret fylles opp igjen når man spiser karbohydrater. Det er ikke noe negativt ved å ha fullt glykogenlager og karbobundet vannvekt. Noen på keto opplever å gå ned i vekt fordi de får større metthetsfølelse og dermed spiser mindre porsjoner og kcal enn vanlig automatisk. Jeg er motsatt, jeg får denne effekten på et fiberrikt kosthold. Sult og metthet styrer inntak mye mer enn den enkeltes loggføring av kalorier. Det er altfor lett å småjukse (både overdrive, underdrive eller glemme) når man logger eller estimerer 😉 Mest ovenfor seg selv, og kaloriinnhold i de forskjellige matvarene er ikke så troverdige som folk tror. Kaloriberegning er faktisk basert på et sinnsykt dårlig eksperiment så å stole 100% på logg kan man ikke gjøre. Anonymkode: c5b54...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja var det jeg også mente. De fleste voksne kvinner hadde absolutt ikke rast ned i vekt på 2000 daglig, men mindre man er ganske overvektig. Men denne personen som svarer er visst et fysisk mirakel.. Anonymkode: e0033...bb5 Jeg gidder faktisk ikke å diskutere med noen som åpenbart ikke vet hva ketoser er engang. Les dere opp før dere kommer med sånne sleivete kommentarer. AnonymBruker skrev (5 timer siden): En kalori er en kalori selv på keto når det gjelder vektnedgang. Nei, det er ikke det, og mange opplever å ikke gå ned når de spiser melkeprodukter. Det er helt vanlig på keto, selv om man ligger på under 20 karbs daglig. Anonymkode: 89075...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #16 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke det, og mange opplever å ikke gå ned når de spiser melkeprodukter. Det er helt vanlig på keto, selv om man ligger på under 20 karbs daglig. Anonymkode: 89075...834 Din egenerfaring trumfer ikke forskningen. Kutter du ut alle karbs estimerer du enten kcal feil eller kvitter deg med vannvekt eller glycogen. Les deg opp op ordentlig forskning isteden for pseudoscience du. Anonymkode: c5b54...9c6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #17 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det kommer an på hvor mye meieriprodukter jeg spiser. Nå spiser jeg ost og yoghurt daglig, og holder vekta. Kutter jeg meieriprodukter går jeg ned. Anonymkode: 89075...834 Om du kutter ut matvarer som har tilsvarende kalorimengde som meieriproduktene vil du også gått ned i vekt. Anonymkode: f31f3...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #18 Del Skrevet 5. mai 2022 Hva du spiser som de 1200 kcal spiller ingen rolle, du vil gå ned i vekt. Men det er jo best å få i seg bra mat. Jeg spiser 1300 kcal pr dag, og spiser mye kjøtt, fisk og grønnsaker. Jeg spiser også en del magre meieriprodukter, gresk yoghurt, mager cotted chees... Men keto, nei takk. Lite karbohydrater og lite fett er veien å gå! Hvordan klarer man spise 1200 kcal om man skal ha i seg så mye fett? Anonymkode: 89f93...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #19 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja var det jeg også mente. De fleste voksne kvinner hadde absolutt ikke rast ned i vekt på 2000 daglig, men mindre man er ganske overvektig. Men denne personen som svarer er visst et fysisk mirakel.. Anonymkode: e0033...bb5 Forklarte jo veldig hvordan da. Hvis du forbrenner 3000 kalorier i kroppsfett på keto med periodisk faste går en selvsagt ned på 2000 kcal i inntak. Nei, vi er ikke fysiske mirakler, vi har bare skjønt at kalorifattige karber er en bløff. Anonymkode: c6bb1...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #20 Del Skrevet 5. mai 2022 Kaloriinntaket er likt, så man går ned på å spise 1200 kcal i brokkolig og 1200kcal i sjokolade, men hvordan man føler seg vil variere. På lavkarbo/keto vil kroppen ikke ha blodsukkerfall på samme måte, man unngår ulvehungeren og det føles mye bedre å gå uten mat lenge. Jeg sliter hele dagen om matinntaket mitt uten ketose ligger på 1200kcal, konstant sulten og tenker bare på mat. På lavkarbo måtte jeg iblant minne meg på at jeg skulle spise. Anonymkode: 7073b...115 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå