Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg må spør her for å finne ut av hva som er innafor eller ei...

Vi er en liten avdeling på ca 15 ansatte. En av mine kollega har bursdag og har invitert ca 10 av oss på fest.

Jeg er ikke invitert, bare for å ha der klart. 

Min kollega inviterer andre ved å snakke med de når de møtes i gangene, men høyt nok til at enhver som er i nærheten får det med seg. 

Jeg føler at jeg ikke synes dette er noe ok. Helt greit at noen på jobb er bedre venner enn andre, men da synes jeg at slike invitasjoner kan tas entne utenfor jobb eller via et medium på privaten. 

Er jeg hårsår? Eller er dette unødvendig? 

Anonymkode: 4b7e5...f7d

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe særlig nei. Man kan ikke kalle det mobbing vil jeg tro om det er et engangstilfelle, men det havner i den kategorien etter min mening.

Ville bare fortsatt å vært hyggelig og profesjoenll mot alle. Det er hun som sitter med svarte per til slutt alikevel.

Anonymkode: 52e9e...041

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg ❤️ Selvfølgelig har hun rett til å invitere de hun ønsker, men da synes jeg det er så unødvendig å ta det foran alle de andre som ikke er inviterte. Litt barnslig faktisk, synes jeg. 

Anonymkode: b034d...839

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig synes jeg du er litt hårsår.

Jeg forstår at som barn skal alle bli invitert og alle skal like alle, peace and love og ingen skal bli utelatt. Men så blir en voksen. Noen har bedre kjemi enn andre og sånn fungerer verden. Og ja jeg hadde en slik opplevelse senest forgje uke på min arbeidsplass, jeg var heller ikke innvitert. Det gjør meg overhode ingenting. Noen ganger er en inkludert andre ganger ikke og so what om det blir en dialog sånn innimellom om det på jobben? De kan vel prate om det de vil antar jeg, det er vel ytringsfrihet? 

Anonymkode: 0b831...37a

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun må selvfølgelig få invitere de hun har lyst til bursdagen sin, men da får hun holde det utenfor jobb. Jeg opplevde selv å være den eneste som ikke ble invitert i en kollegas bursdag. Jeg syntes akkurat det var greit, alle kan ikke like alle. Vi søkte samme jobb, jeg fikk den, hun ble ansatt i en stilling under meg. Hun er åpenbart sur for dette. Det som plaget meg var at ingen av de andre reagerte på at jeg ikke var invitert, samt at de snakket hele dagen om hvor fantastisk denne festen var mandagen etter. Det syntes jeg var ugreit. 

Anonymkode: e1ce6...672

• Liker 13
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere er voksne, dette bør du tåle. 
På barneskolen ok at enten slle inviteres eller invitasjoner utenom.

Som voksne vet vi at noen har vi bedre relasjoner enn andre. Slitsomt hvis vi skulle fortsatt som på barneskolen når vi begynte i jobb.

Jeg tåler helt fint å ikke bli invitert, jeg har mitt miljø/omgangskrets og forventer ikke at alle skal invitere alle. Det hadde bare blitt teit.

Så ja. Du er hårsår.

Anonymkode: c49f4...58d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du er ikke hårsår.

Om jeg hadde vært sjef, og funnet ut av dette - ville jeg faktisk gitt en klar og tydelig beskjed til den som har invitert. Om at dette kan du ta utenfor jobben, fordi det har ingenting her å gjøre. Spesielt om ikke alle er invitert. En slik kultur ville jeg aldri ha akseptert. 

Anonymkode: cea77...475

• Liker 22
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er ufint av vedkommende som utelater å invitere noen få på avdelingen. Hva er poenget? Det skaper ihvertfall ikke et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø 

Anonymkode: 637a1...90e

• Liker 16
Skrevet

Wow!! Det der er ufint. Helt greit at man har sine nære kollegaer som også er venner. Men å utelate 5 av 15 er ufint. Hadde hun invitert 5 derimot og «alle» visste de hadde en spesiell kjemi/forhold/livssituasjon så var det noe annet. Men prat om det kan uansett tas diskre. 

Hev deg over det!! ❤️

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ufint å invitere og snakke åpenlyst om det på jobb når de som ikke er invitert syns det er sårt. Spiller ingen rolle om vi er voksne og "bør tåle det". På samme måte er vi voksne og burde vite bedre

Anonymkode: e0042...dae

• Liker 11
Skrevet

Dette er ikke noe å lage tankebry utav.

la folk leve og glede seg, og gled deg på andres vegne, og fokuser mer på ditt eget liv og skap deg der, det du ønsker. 

• Liker 1
Skrevet

Det der er typisk mobbing og utestenging som noen kvinner driver på med. Føler med deg, og du har grunn til å reagere på det. Å utelate noe av 15 stykker er ikke greit. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun må selvfølgelig få invitere de hun har lyst til bursdagen sin, men da får hun holde det utenfor jobb. Jeg opplevde selv å være den eneste som ikke ble invitert i en kollegas bursdag. Jeg syntes akkurat det var greit, alle kan ikke like alle. Vi søkte samme jobb, jeg fikk den, hun ble ansatt i en stilling under meg. Hun er åpenbart sur for dette. Det som plaget meg var at ingen av de andre reagerte på at jeg ikke var invitert, samt at de snakket hele dagen om hvor fantastisk denne festen var mandagen etter. Det syntes jeg var ugreit. 

Anonymkode: e1ce6...672

Hvis du har en lederstilling så er det helt naturlig at man ikke inviteres på private fester. Det ligger i lederjobbens natur at man blir litt ekskludert fra sosiale sammenkomster. Folk liker ikke å drikke seg full med sjefen 😉

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at 10 stk ble invitert, men ikke de 5 andre? Er dere alle på samme aldrer?

Anonymkode: 07aa4...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Du er ikke hårsår.

Om jeg hadde vært sjef, og funnet ut av dette - ville jeg faktisk gitt en klar og tydelig beskjed til den som har invitert. Om at dette kan du ta utenfor jobben, fordi det har ingenting her å gjøre. Spesielt om ikke alle er invitert. En slik kultur ville jeg aldri ha akseptert. 

Anonymkode: cea77...475

Du kan ikke kontrollere hva folk snakker om på jobb i lunsjen feks. Så her tror jeg du må ta deg sammen litt. 

Så lenge ikke jobben betaler for arrangementet så står selvsagt personen fritt til å invitere de hun vil til sin private fest. 

Anonymkode: 0c038...42b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det må man tåle når man er voksen. 

Anonymkode: 67a76...f7f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det noen spesiell grunn til at 10 stk ble invitert, men ikke de 5 andre? Er dere alle på samme aldrer?

Det lurer jeg også på

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (1 minutt siden):

Det lurer jeg også på

På kontoret jeg jobber er ca halvparten under 30 mens den andre halvparten er over 50. Jeg tror ikke at jeg ville invitert dem over 50 i bursdag bare for å være høflig når det er ganske sikkert at de ville sagt nei pga mann, barn, pendling, osv. Tror også at det ville blitt litt rart når det bare er snakk om vors for å så dra ut på byen, men kanskje jeg bare er mer ekskluderende enn jeg tror 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På kontoret jeg jobber er ca halvparten under 30 mens den andre halvparten er over 50. Jeg tror ikke at jeg ville invitert dem over 50 i bursdag bare for å være høflig når det er ganske sikkert at de ville sagt nei pga mann, barn, pendling, osv. Tror også at det ville blitt litt rart når det bare er snakk om vors for å så dra ut på byen, men kanskje jeg bare er mer ekskluderende enn jeg tror 🤷‍♀️

Er du TS? 

Det du skisserer er et «naturlig» skille. Hadde heller ikke invitert de over 50 på vors bursdag før ut på byen. Var jeg over 50, hadde jeg skjønt det (og vært glad for ikke å bli invitert). Men var det sommerfest med grilling i hagen, så kunne jeg invitert alle. Evt vært diskre. 

Føler det her er noe annet enn TS sin historie.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omgås du de på privaten eller kun i arbeidstiden?

Anonymkode: 349cd...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...