AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Fikk huset sannert av skadedyrsfirma (igjennom innboforsikringen) har ikke sett et eneste dyr siden. Anonymkode: 4e102...a47 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Er ikke skjeggkre her vi bor nå (som vi vet om - man kan aldri vite sikkert), men huset vi bodde i før hadde skjeggkre. Huset ble behandlet av Anticimex før vi kjøpte det da selger hadde sett flere kravle rundt på dagtid. De som solgte oss huset hadde ikke observert noen kre før vi tok over og hadde også lagt ut feller i flere omganger i mellomtiden. Disse gikk det ingen kre i. Vi observerte aldri noen levende kre, men det hendte at vi fant noen døde. Vi var i kontakt med Anticimex for råd rundt forebygging, og ble da informert om at det egentlig var et godt tegn at vi fant døde kre her og der. Vi pleide å la de døde ligge i noen uker og følge med på om noen tok dem (skjeggkre er kannibaler), men de fikk alltid ligge i fred til vi fjernet dem selv. Familien som kjøpte huset av oss har heller ikke observert noen levende kre. Huset ble behandlet for fire år siden. Anonymkode: 7e101...094
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Et firma kom og fiksa det. De ble borte, så det var effektivt. Så spørs det hvor lenge det varer all den tid barnehagen til barnet ikke har tatt tak i det hos seg. Anonymkode: a7eef...499 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fikk huset sannert av skadedyrsfirma (igjennom innboforsikringen) har ikke sett et eneste dyr siden. Anonymkode: 4e102...a47 Lenge siden eller? Anonymkode: 9d62a...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Alle hus har skjeggkre. Det er jeg rimelig sikker på. Jeg bor i et leilighetskompleks der det er kre. Så å bruke penger på å bekjempe dem hos meg er poengløst. Vi kunne, teoretisk, ha brukt penger på å sannere hele bygget. Men intet hindrer naboen i å ta inn esker, kasser, poser eller sekker med nye kre. Så, igjen, poengløst. Kre er ikke, i mine øyne, eklere enn edderkopper. Og mindre til bry enn fluer. Helt normalt renhold holder bestanden på et nivå der jeg nå ser 1-2 i året. Det lever jeg helt supert med. Jeg hadde helt uten å betenke meg kjøpt et bygg med skjeggkre neste gang jeg skal flytte. Men om det var sølvkre i bygget ville jeg ikke kjøpt. Sølvkre betyr fukt, og det betyr sanering av vegger, gulv, tak etc. og det er dyrt. Anonymkode: 9a6c9...294 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Det var en del i alle aldre i en periode her. Jeg tettet mellom lister og alt av sprekker i området ved ventilasjonsområdet, strødde kiselgur langsmed sprekker mellom gulv og lister og brukte en pensel for å arbeide det inn, og strødde rikelig i bortgjemte hjørner der det er vrient å komme til med støvsuger uten å flytte på mye. Når jeg reiser bort sprayer jeg i enkelte områder. De er her fortsatt, men de fleste jeg finner er døde. Anonymkode: 61a97...41b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lenge siden eller? Anonymkode: 9d62a...5d6 3-4 år tipper jeg, husker ikke helt… Anonymkode: 4e102...a47
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle hus har skjeggkre. Det er jeg rimelig sikker på. Jeg bor i et leilighetskompleks der det er kre. Så å bruke penger på å bekjempe dem hos meg er poengløst. Vi kunne, teoretisk, ha brukt penger på å sannere hele bygget. Men intet hindrer naboen i å ta inn esker, kasser, poser eller sekker med nye kre. Så, igjen, poengløst. Kre er ikke, i mine øyne, eklere enn edderkopper. Og mindre til bry enn fluer. Helt normalt renhold holder bestanden på et nivå der jeg nå ser 1-2 i året. Det lever jeg helt supert med. Jeg hadde helt uten å betenke meg kjøpt et bygg med skjeggkre neste gang jeg skal flytte. Men om det var sølvkre i bygget ville jeg ikke kjøpt. Sølvkre betyr fukt, og det betyr sanering av vegger, gulv, tak etc. og det er dyrt. Anonymkode: 9a6c9...294 Det spesielt ekle med skjeggkre er at de trives overalt der det er tørt, og det vil si overalt, i motsetning til sølvkre. Ikke at jeg liker noen av delene. Alle hus har ikke skjeggkre, men med tiden får de kanskje det. Personlig har jeg styrt unna boliger med skjeggkre oppgitt i salgsannonsen, for jeg vet ikke selv hvordan det faktisk er å leve med dem. Har hørt at det er så godt som umulig å bli kvitt dem. Anonymkode: 8ab2e...591 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det spesielt ekle med skjeggkre er at de trives overalt der det er tørt, og det vil si overalt, i motsetning til sølvkre. Ikke at jeg liker noen av delene. Alle hus har ikke skjeggkre, men med tiden får de kanskje det. Personlig har jeg styrt unna boliger med skjeggkre oppgitt i salgsannonsen, for jeg vet ikke selv hvordan det faktisk er å leve med dem. Har hørt at det er så godt som umulig å bli kvitt dem. Anonymkode: 8ab2e...591 Det er ikke det lenger, du kan bli kvitt dem ved sannering. Det er derfor man ikke får noe igjen på forsikringen på de lenger. Anonymkode: 4e102...a47 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Det er skjeggkre her vi bor. Da vi flyttet inn for 10 år siden, så vi dem endel, men det tok ikke lang tid før vi bare så 2-3 i året. De siste to åra har jeg ikke sett mer enn ett. Vi har ikke gjort noe for å bli kvitt dem, men vi er renslige og støvsuger jevnlig. Anonymkode: 1b53d...186
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 Vi fikk i hus for et par år siden. Har sett lite til dem, utover en håndfull i feller nå og da, og tilnærmet ingen etter at vi kjøpte en luguber gift på amazon, som vi har plassert ut😉 Anonymkode: 02acb...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Det er skjeggkre i rekkehuset jeg overtok i mars. Jeg så noen få når jeg flyttet inn, men har ikke sett en eneste etter det. Jeg har derfor ikke gjort noe med det ennå - så lenge det ikke plager meg så vet jeg ikke om jeg gidder å gjøre noe nå Anonymkode: 9be3c...bf9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 Hver gang jeg kjøper noe nytt som kan potensielt være skjeggkre i så setter jeg hele greia i et skjeggkrefengsel. Har en stor firkant på et rom med dobbeltsidig bred teip, to bredder, og så setter jeg det jeg har kjøpt inni der i flere uker. De skjeggkre som da vil ut sitter fast i teipen når de prøver å ta seg avgårde på gulvet. Har tatt flere på denne måten. Har også lagt dobbelsidig teip langs veggene inntil lister og tatt flere på denne måten også. Veldig effektivt hvis det ikke er for mange. Anonymkode: 0b607...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå