AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg var innom apoteket på mandag og kjøpte en eske med Paracet fordi man har ikke lov til å kjøpe flere esker. Tenkte meg innom apoteket igjen på onsdag for å kjøpe enda en eske, har de da lov til å stoppe meg fordi jeg allerede har kjøpt en eske med Paracet? Har ikke mulighet til å kjøpe noen andre plasser fordi det er ingen i nærheten. Skjønner ikke hvorfor jeg skal bli nektet det, men om noen har erfaring med det så blir jeg glad fordi jeg orker ikke å dra dit om de kan nekte meg Anonymkode: 9ef5f...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) Du kan kjøpe ny pakke på onsdag. Endret 3. mai 2022 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var innom apoteket på mandag og kjøpte en eske med Paracet fordi man har ikke lov til å kjøpe flere esker. Tenkte meg innom apoteket igjen på onsdag for å kjøpe enda en eske, har de da lov til å stoppe meg fordi jeg allerede har kjøpt en eske med Paracet? Har ikke mulighet til å kjøpe noen andre plasser fordi det er ingen i nærheten. Skjønner ikke hvorfor jeg skal bli nektet det, men om noen har erfaring med det så blir jeg glad fordi jeg orker ikke å dra dit om de kan nekte meg Anonymkode: 9ef5f...80f Neida, ofte får man kjøpt rett etterpå. Er det samme med nesespray, kun en om gangen. Men hun i kassen syns det er like håpløst, så hun bare slår det inn to ganger. Anonymkode: 9d1a4...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 3. mai 2022 #4 Del Skrevet 3. mai 2022 De har nok ikke kontroll på hvem som handlet paracet på hvilken dag, så jeg vil tro du godt kan dra tilbake til samme apotek på onsdag å kjøpe ny eske. Dessuten kan man kjøpe paracet i dagligvarebutikker også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg pleier å få lov å kjøpe to i slengen. Blir man virkelig hindret i det? Vi er tre damer med mensen samtidig og en av oss har i tillegg migrene, tullete å løpe rundt på flere apotek. Anonymkode: 71679...9a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Del Skrevet 3. mai 2022 Er det ei greie? Jeg kjøpte 2 pakker på Kiwi i sta? Anonymkode: 8d4d7...c0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1221221 Skrevet 3. mai 2022 #7 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ei greie? Jeg kjøpte 2 pakker på Kiwi i sta? Anonymkode: 8d4d7...c0c Jepp:/ har ikke lov til å kjøpe to esker av Paracet, Ibux og heller ikke nesespray. Er så tullete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ei greie? Jeg kjøpte 2 pakker på Kiwi i sta? Anonymkode: 8d4d7...c0c Det er ikke lov å selge to pakker med paracet. Kun en pakke paracet og en pakke ibux feks. Anonymkode: e9fe4...e1e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 3. mai 2022 #9 Del Skrevet 3. mai 2022 Det er jo en grunn til å være restriktive med Paracet. Det er sterke saker og er ikke leveren helt i vater kan det fort gå utover den. De sjekket blodprøver av leveren på sykehuset etter en operasjon på meg for å se om det var greit at jeg tar Paracet som en del av smertelindringen. Da tar jeg ikke meg enn det som er anbefalt på esken. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Del Skrevet 3. mai 2022 Serafina. skrev (6 minutter siden): Det er jo en grunn til å være restriktive med Paracet. Det er sterke saker og er ikke leveren helt i vater kan det fort gå utover den. De sjekket blodprøver av leveren på sykehuset etter en operasjon på meg for å se om det var greit at jeg tar Paracet som en del av smertelindringen. Da tar jeg ikke meg enn det som er anbefalt på esken. Poenget er jo at man gjerne kanskje vil kjøpe til hele familien som ligger syke. Eller har to barn som naturlig nok ønsker seg hver sin nesespray. Anonymkode: 9d1a4...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 3. mai 2022 #11 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget er jo at man gjerne kanskje vil kjøpe til hele familien som ligger syke. Eller har to barn som naturlig nok ønsker seg hver sin nesespray. Anonymkode: 9d1a4...ce0 Det skjønner jeg. Ikke ok å dele nesespray. Jeg er lite vant til å ta Paracet normalt sett og selvom den kan kjøpes på matbutikken skal den tas med varsomhet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. mai 2022 #12 Del Skrevet 3. mai 2022 Ingen som kan nekte deg det, men jeg ser ikke helt problemstillingen. Er det virkelig mulig at du bor i nærheten av et apotek, men at det ikke er matbutikker eller bensinstasjoner i nærheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1221221 Skrevet 3. mai 2022 #13 Del Skrevet 3. mai 2022 ti10 skrev (47 minutter siden): Ingen som kan nekte deg det, men jeg ser ikke helt problemstillingen. Er det virkelig mulig at du bor i nærheten av et apotek, men at det ikke er matbutikker eller bensinstasjoner i nærheten? Er ikke fylt 18 enda så har ikke lov til å kjøpe på matbutikk fordi det er 18+, men på apotek er det ingen aldersgrense. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, men det er årsaken hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Del Skrevet 4. mai 2022 anonym1221221 skrev (9 timer siden): Er ikke fylt 18 enda så har ikke lov til å kjøpe på matbutikk fordi det er 18+, men på apotek er det ingen aldersgrense. Skjønner ikke hvorfor det er sånn, men det er årsaken hvertfall Men er du en enkeltperson under 18 så trenger du vel ikke mer enn en pakke når det kun er snakk om tre dager (mandag til onsdag)? Du får lett kjøpt en ny på onsdagen. Evt kan du kjøpe Ibux i steden samtidig med Paracet. Kanskje du har foreldre som kan veilede deg litt i dette? Har du et behov for smertestillende eller er så dårlig at du trenger Paracet over så mange dager ville jeg tatt en tur til fastlegen. Mulig det er andre medisiner du trenger. Anonymkode: 9d1a4...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 4. mai 2022 #15 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg har fått resept på 100 stk paracet i gangen. Det er også dobbelt styrke. Men jeg gjør det for å spare penger. 20 Paracet i 500 mg styrke koster ca. 30 kroner. 5 pakker reseptfrie Paracet koster 150 kroner, men siden de Paracet jeg får er 1 g, så teller en av de som to reseptfrie. Og en slik boks med 100 stk koster ca 85 kroner. Selv om jeg har en diagnose med mye smerter, så begrenser jeg inntaket. Jeg holder heller ut smertene mange dager i uka. Jeg er så redd for at jeg skal måtte ta mer og mer hvis jeg venner kroppen til smertestillende hver dag. Men det er lettvint å ha i huset, og ikke minst billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 4. mai 2022 #16 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg ser nå at du er under 18. Jeg tror ikke du får en slik stor boks på resept. Jeg skrev svaret mitt før jeg så alderen din. Og uten en diagnose... du bør undersøke med legen hvorfor du trenger så mye, så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #17 Del Skrevet 4. mai 2022 Ibux påvirker hormonene til oss kvinner så skal tas med forsiktighet. Jeg ble lutt i stuss når jeg ser du er inder 18 år. Kan du får sjekket ut smertene dine hos legen og få gjort noe med det, for så mye Paracet kan umulig være bra i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det ei greie? Jeg kjøpte 2 pakker på Kiwi i sta? Anonymkode: 8d4d7...c0c De kan ikke slå inn to esker på en handel, men noen er « kule” og lar deg kjøpe 2 på rad. Ja, det er en « greie» på samme måte som at de får slått inn øl til deg klokka 22, får de ikke slått inn 2 paracet/ ibux tidligere på dagen. Anonymkode: 28f49...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. mai 2022 #19 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg var innom apoteket på mandag og kjøpte en eske med Paracet fordi man har ikke lov til å kjøpe flere esker. Tenkte meg innom apoteket igjen på onsdag for å kjøpe enda en eske, har de da lov til å stoppe meg fordi jeg allerede har kjøpt en eske med Paracet? Har ikke mulighet til å kjøpe noen andre plasser fordi det er ingen i nærheten. Skjønner ikke hvorfor jeg skal bli nektet det, men om noen har erfaring med det så blir jeg glad fordi jeg orker ikke å dra dit om de kan nekte meg Anonymkode: 9ef5f...80f Ofte får du kjøpe 2, regelen er der for å kunne si nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Del Skrevet 4. mai 2022 Alltid digg å dra til Sverige, kan kjøpe så mye av alt man trenger på apoteket der. Anonymkode: a01e7...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå