Entern Skrevet 4. mai 2022 #21 Del Skrevet 4. mai 2022 Akryl skrev (7 timer siden): Gud kan ikke ha barn. Les islam. Jesus er ikke bokstavelig talt Guds barn. Det er vanlig å tro det, men det er feil. Jesus er Gud som ble menneske, som lot seg føde som menneske. Så Jesus er både Gud og menneske. Han er Gud men også separat fra Gud. En del av Gud men ikke hele Gud. Derfor kunne han be til Gud samtidig. Det er mulig fordi alt er mulig for Gud. (En hindu ville kalt han en «avatar» eller «inkarnasjon».) Gud hadde selvsagt ikke sex med Miriam/Maria. Gud gjør ikke slike ting. Men Han måtte bli menneske for å redde menneskeheten. Engler kan få barn med mennesker men det er brudd på Guds lov og en ekstremt dårlig ide. Vet at i islam kan ikke engler være onde, derfor kan ikke det der skje i islam. Folk tror ikke mye på det lenger men jødene trodde ganske sterkt på det fir 2000 år siden. Jesus kalte seg «Menneskesønnen» ikke «Gudssønnen» fordi han var født av et menneske, uten noen engel involvert, og ikke var en engel. Men han var ikke bare menneske. En «gudssønn», Bene Elohim, er en slags engel. Sier ikke dette for å irettesette e.l. Bare informere. Vi har nært beslektet men forskjellig religion og derfor forskjellig syn. Sier ikke at det over med 100% sikkerhet er riktig, det ville vært veldig arrogant av meg, jeg er bare en fyr, men et (av flere forsåvidt) kristent syn på Jesus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #22 Del Skrevet 4. mai 2022 Mine tips er å ikke ta til deg for mye av det brukere her inne sier. Les også evangeliene selv. Ikke bare la en person fortelle deg hva som står skrevet. Les hva som faktisk står skrevet selv. I sammenheng. Anonymkode: 6c5f4...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. mai 2022 #23 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine tips er å ikke ta til deg for mye av det brukere her inne sier. Les også evangeliene selv. Ikke bare la en person fortelle deg hva som står skrevet. Les hva som faktisk står skrevet selv. I sammenheng. Anonymkode: 6c5f4...ba8 Jepp. Evangeliene er det sentrale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #24 Del Skrevet 4. mai 2022 UlfMartin skrev (8 timer siden): Lukas 18:22 N78BM Da Jesus hørte det, sa han: «Det er én ting som mangler deg: Selg alt det du eier, og del pengene ut til de fattige. Da skal du få en skatt i himmelen. Kom så og følg meg!» Jeg hjelper Jesus og dele ut penger til de fattige. Har du vipps? Det Jesus mente i den sammenhengen, var å kvitte seg med det som stod mellom mannen og himmelriket. Den rike mannen hadde rikdommen sin på første plass i livet sitt. Det var blitt som en avgud for ham. Det er heller ingen synd å ha mye penger, men det blir en synd, når man blir for glad i dem. Anonymkode: 6c5f4...ba8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #25 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg anbefaler deg å lese Thomas Aquinas. Eller bøker om ham. Han gir deg et veldig godt grunnlag for å kunne tenke fornuftig om kristendommen. Det er ikke sånn at kristendommen behøver å stå i noen motsetning til vitenskap, snarere tvert imot. Sjekk også ut Bjørn Are Davidsen og kristen apologetikk. Anonymkode: 1af12...32d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LuxLucet Skrevet 4. mai 2022 #26 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen hjertelig takk! Skal ta å begynne med det 😃 Anonymkode: e8df9...aee Du kan stryke det første punktet om å "skrifte". Du skal ikke bekjenne dine synder for en prest. Det er en katolsk praksis som ikke har noe med kristendommen å gjøre. Syndene dine skal du bekjenne for Gud alene, ikke for andre syndige mennesker. Har du gjort andre urett er det naturligvis riktig å erkjenne det, men ikke dine synder ellers. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 4. mai 2022 #27 Del Skrevet 4. mai 2022 Ryddet for latterliggjøring/tull. Chantielle mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #28 Del Skrevet 4. mai 2022 Tidligere medlem av Filadelfia her, og jeg må bare be deg så inderlig om å lese deg opp på massesuggesjon og manipulering. I tillegg vil jeg anbefale "Hillsong: a megachurch exposed" på Netflix (Hillsong var lenge en stor påvirker i Filadelfia). Jeg skulle aller helst bedt deg om å holde deg unna, men sånt må man bare finne ut av selv. Anonymkode: 7a740...8d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #29 Del Skrevet 4. mai 2022 Denne anbefaler jeg også på det varmeste: https://www.ark.no/boker/Per-Soetorp-Kommer-ikke-far-mer-9788230023266 Anonymkode: 7a740...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #30 Del Skrevet 4. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Han hadde sin SØNN jesus kristus. Les bibelen. Det står SØNN svart på hvitt. Guds ord kan ikke manipuleres. Anonymkode: 8f30e...f0a Religion er jo selve definisjonen på manipulasjon, det er praktisk talt psykopati i bokform. Hvem som helst kan ha skrevet bibelen. Anonymkode: 158e3...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #31 Del Skrevet 4. mai 2022 Anbefaler deg å høre podcasten Søndagsskole for voksne. Og, massesuggesjon er noen enkelte menigheter driver med. Legg merke til at taleren ofte ikke slipper opp på scenen før nesten alle har hendene i været. Jeg har vert i flere menigheter og går nå tilbake til dnk. Anonymkode: 13d5d...42b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #32 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har endelig begynt å tro på gud og jesus. Jeg har vært på filadelfia flere ganger med min vennine og jeg ble nylig frelst for 2 dager siden. Men hvor går jeg videre her? Anonymkode: e8df9...aee Hadde jeg vært deg hadde jeg lest Gt, nt og koranen, da får du bedre sammenheng og oversikt. Anonymkode: 4cf6b...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #33 Del Skrevet 4. mai 2022 Gud har hadde mange sønner i gamle testamentet i overført betydning. Det samme gjelder i evangeliene. Det vil derimot ikke si at Jesus var Guds sønn. Anonymkode: 4cf6b...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #34 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg vært deg hadde jeg lest Gt, nt og koranen, da får du bedre sammenheng og oversikt. Anonymkode: 4cf6b...65c Hvis du mener det burde jo da også dem som har lest koranen lese bibelen da... Er nok å lese bibelen etter min mening. Kristne skal ikke følge koranen uansett så blir litt rart å lese koranen. Anonymkode: 8f30e...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #35 Del Skrevet 23. mai 2022 En behøver ikke å tro på alt som står i Bibelen for å tro.Det kan være lurt å lese bibelkritikk av Det gamle testamentet.Jeg er sikker på at Gud ikke befalte å straffe barn i neste genrasjon.I andre MOSEBOK 20;5 står det: …For jeg Herren din Gud ,er en nidkjær Gud.Jeg lar straffen for fedrenes synd komme over barn i tredje og fjerde ledd,når de hater meg osv. Lignende saker står det mye av i Det gamle testamentet.I femte mosebok står det :20,16 Fedre skal ikke lide døden for det barna har gjort,og ikke barn for det fedrene har gjortEnhver skal dø for sin egen synd.Det at jorden ble skapt på kort tid som det står stemmer ikke,det er antagelig blandet med myter,noen sier at for Gud er en dag som veldig lenge,at det derfor kan bety lengre tid.Det flere fremtredende forskere,ikke alle, mener er at universet synes å hå liv på jorden som mål.At Gud sto bak lovene i universet.Det er så utrolig mange faktorer som må være på plass for liv på jorden slik vi kjenner det.Litt svakere gravitasjons kraft ville gjort stjernene for små.Den sterke kjernekraften binder sammen partiklene i atomkjernen.Dersom denne kraften bare hadde vært litt svakere ville vi ikke ha atomkjerner med flere protoner.Det er mange andre faktorer også.Er det tilfeldig at jorden går rundt solen.Bare litt nærmere solen ,ville det bli for varmt for liv og motsatt.Hvorfor regner det,kan regne selv forstå at det trengs.Det er minst en kraft ,har litt dårlig tid nå til å sjekke,men tror det er magnetismen fra jordkloden som er en kraft som beskytter livet på jorden,den hindrer stråling som ville ødelagt genene.Det et et helvete som er en mulig utgang etter livet:Det sier Jesus i Lukas 16,19-31.Jesus var et forbilde for mennesker,han viste det ved å leve et liv uten synd.Det er blitt en del endringer av Det som etter hvert ble Det nye testamentet.Derimot er kjernen i Jesu ord inntakt,selv da det ble bestemt hva som skulle stå, det var ganske mange år etter Jesus død,ville det ikke være mulig på den tiden å skrive noe så ekstremt perfekt(sant),det ville være»som» å lage en bil 200 år etter Jesus på jorden.I Jesus er alle visdommens og kunnskapens skatter gjemt.Den troende får Den Hellige Ånd som hjelper i livet,regner med flere også som vi ikke ser.Noe av det mest trosstyrkende er å be og få svar.Jeg har bedt mange ganger om hjelp til noe jeg lurte på og ba om å slå opp i Det nye testamentet.Nesten hver gang er det første jeg slår opp på og ser svar på det jeg lurte på.Jeg set en annen vei så det blir «tilfeldig « oppslag.Andre ganger ber jeg om hjelp fra Jesus/Den hellige ånd, lar han bestemme hva jeg trenger,da også passer det i mitt liv.Jesus sier til den som tror : Be og du skal få.Det er en matematisk umulighet at det er tilfeldig alle svarene jeg har fått.Hvorfor mange andre typer bønner ikke oppfylles skjer,som at ulike personer skal bli friske fra sykdom osv. Anonymkode: 3d156...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 23. mai 2022 #36 Del Skrevet 23. mai 2022 Akryl skrev (På 4.5.2022 den 6.01): Fordi det er bare en Gud Han kan vel ha barn for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #37 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg som skrev om alle lover osv. som må være for at vi ble til.Skrev en feil.Det er evangeliene som er grunnleggende perfekte.Jeg mente ikke resten av Det nye testamentet.,,selv om mye av det også. er veldig bra,det bygger jo på evangeliene.Kan godt hende at jeg undervurderer resten av det nye testamentet Anonymkode: 3d156...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 24. mai 2022 #38 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg priser og resiter i Gud's Navn hver eneste dag. Jeg anbefaler deg det samma, siden det faktisk funker som faen. Jeg ber noen ganger, bare i store tilfeller egentlig. Tilbedelse har jeg sluttet med etter Gud's Kommand, vet ikke grunnen helt men Gud vet best hvorfor ikke det var aktuelt lenger. Gud sees and hear you always. Dette er Sannheten. Fra tro, bli Gud-Realisert. Du har en lang vei foran deg, men i mens, aldri forlatt troen din etter og tro, da har du tapt. Godspeed, and may God be with you 👍🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #39 Del Skrevet 28. mai 2022 Her er fin podcast for å lære mer: https://kirken.no/nb-NO/bli-med/aktiviteter-og-tilbud/digitale-fellesskap/søndagsskole for voksne/ Anonymkode: b7fdf...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #40 Del Skrevet 28. mai 2022 Personlig ville jeg ikke valgt å være en del av Filadelfia. Jeg er kristen men har innrykk av at enkelte der er trangsynte og dømmende og littegrann ko-ko om det er lov å si. Det mest sentrale for meg er å be, og prøve å være et bra menneske. Anonymkode: 51f26...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå