AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei! Spør av nysgjerrighet, da jeg ikke har tenåringer selv, men har tenåringer i slekta, da 13 og 14åringer. Disse sitter omtrent på telefonen hele tiden, eller en annen form for skjerm. Spiser, sover, går på do, ALT med skjerm. Fikk sjokk når jeg fikk se skjermtiden til ene barnet, hvor daglig gjennomsnitt var 8 TIMER på skjerm, DAGLIG!! For meg hørtes det helt sykt ut, eller er det vanlig i dag? Jeg har mindre barn, og merker jeg gruer meg til tenårene hvis dette er normalen nå til dags...😱 Anonymkode: ac4da...e0b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei! Spør av nysgjerrighet, da jeg ikke har tenåringer selv, men har tenåringer i slekta, da 13 og 14åringer. Disse sitter omtrent på telefonen hele tiden, eller en annen form for skjerm. Spiser, sover, går på do, ALT med skjerm. Fikk sjokk når jeg fikk se skjermtiden til ene barnet, hvor daglig gjennomsnitt var 8 TIMER på skjerm, DAGLIG!! For meg hørtes det helt sykt ut, eller er det vanlig i dag? Jeg har mindre barn, og merker jeg gruer meg til tenårene hvis dette er normalen nå til dags...😱 Anonymkode: ac4da...e0b Er en del skjerm, men nå trener mine gutter mye, så det blir mindre skjerm da Anonymkode: ef7f8...5c7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Min 14åring har ikke 8 timer, men han bruker telefonen mye ja. De er påkoblet hele tiden, spesielt snap er han tilgjengelig på. Men ikke unormalt slik du skisserer. Anonymkode: 3681f...2e5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Har 13-årig jente, og hvis hun får bestemme helt selv blir det mye skjerm ja😅 Unntaket er ved trening, ute med venner eller hvis jeg begrenser det- f.eks hvis hun har sittet i ett siden skolen slutter, typ 4-5 timer så må hun legge fra seg mobilen og gjøre noe annet. Men sjelden hun legger den fra seg helt frivillig ja. Anonymkode: 21071...47a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Min datter på snart 14, har skjermtid. Rett og slett for å begrense tia ho bruker på tlf. Ellers hadde ho ikke gjort noe annet. Så har begrenset tilgang til Facebook, tiktok, YouTube og alt sånt. Satt det til 4 timer om dagen. Syns det holder i massevis altså! mye annet de kan gjøre enn å bare trykke på den j**** tlf😅🫣 Anonymkode: 35bf4...1c1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Min datter på 14 år har ikke skjermtid så lenge hun er med på de aktiviter som hun har tilbud om. Anonymkode: 493c7...758
Smula890 Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Takk for svar! Ser at jeg har mye å lære, og at det ikke er så unormalt som jeg trodde. Synes allikevel det er mye da, å bruke i gjennomsnitt en hel arbeidsdag på telefonen omtrent..😅 tenker vel mer på hva de går glipp av andre ting når de sitter klistret til mobilen hele tiden, men det er vel der ting skjer blant ungdommen nå til dags!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Hva gjør du i løpet av en dag, da? Selv lå jeg ca 5 minutter på telefonen for å våkne. Så spilte jeg 2-3 videoer på Google Home mens jeg stelte meg og sminket meg. Har deretter vært på kontoret i 9 timer, der jeg vel hadde tre pauser fra skjerm (ett møte, en kaffe, og lunsj). Dumpet nå ned i sofaen her der jeg har surfet litt, sett en video, og tatt unna litt mail. Spiser nok middag ved bordet i dag. Før jeg og mannen setter på sommerhytta, eller noe. Og trykker sikkert litt på telefonen igjen på senga. (vanligvis er det jo også en treningstur, kveldstur, finne på noe med venner eller lignende. Men ellers er det skjerm) Anonymkode: ec657...95e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Er det 8 timer sammenlagt med skjermtid gjennom et helt døgn? Ipad på skolen + til lekser, mobil og TV? Jeg synes ikke det er så mye. Skolene bruker veldig mye skjerm nå, så det kan ikke ungdommen velge bort. Anonymkode: 7d4e5...080 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det 8 timer sammenlagt med skjermtid gjennom et helt døgn? Ipad på skolen + til lekser, mobil og TV? Jeg synes ikke det er så mye. Skolene bruker veldig mye skjerm nå, så det kan ikke ungdommen velge bort. Anonymkode: 7d4e5...080 Nei nei, det kommer i tillegg. Da hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Dette er KUN mobilbruk, altså 8timer gjennomsnittlig bruk på mobilen hver dag. Da til sosiale medier, tiktok og andre mer meningsløse ting. DET synes jeg er mye... TS Anonymkode: ac4da...e0b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør du i løpet av en dag, da? Selv lå jeg ca 5 minutter på telefonen for å våkne. Så spilte jeg 2-3 videoer på Google Home mens jeg stelte meg og sminket meg. Har deretter vært på kontoret i 9 timer, der jeg vel hadde tre pauser fra skjerm (ett møte, en kaffe, og lunsj). Dumpet nå ned i sofaen her der jeg har surfet litt, sett en video, og tatt unna litt mail. Spiser nok middag ved bordet i dag. Før jeg og mannen setter på sommerhytta, eller noe. Og trykker sikkert litt på telefonen igjen på senga. (vanligvis er det jo også en treningstur, kveldstur, finne på noe med venner eller lignende. Men ellers er det skjerm) Anonymkode: ec657...95e Ja, altså vi som jobber foran en skjerm har jo ikke noe valg, skjermbruk i seg selv er ikke det jeg reagerer på, bruker jo skjerm en del selv, både hjemme og på jobb. Det er mer mengden, og hvordan det brukes. Å sitte gjennomsnittlig 8timer på mobilen hver eneste dag synes jeg er ekstremt. De 8 timene er KUN mobilbruk, vanlig TV og ipadbruk osv på skolen kommer i tillegg. Så da brukes de 8 timene til fjas på sosiale medier og andre ting hver dag. Det er nok det jeg reagerer på og lurer på hva som er "normalt" hos tenåringer i dag.. Skulle kanskje presisert at jeg mener mobilbruk, ser nå det ble litt upresist formulert😅 Anonymkode: ac4da...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå