AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hun var syk for noen måneder siden, hvor det ble brukt både rektalt termometer og stikkpiller mot feber. Hun syntes nok dette var veldig ubehagelig, for etter dette stritter hun imot ved rumpevask og smøring med salve nedentil Nå er det en ny runde med feber her, og jeg føler jeg mishandler henne nesten. Har kjøpt øretermometer istedet så hun slipper rektalt, men stikkpiller kommer man jo ikke unna har forsøkt Paracet i flytende form, men hun nekter å åpne munnen. Noen tips? Prøver å avlede med at pappaen blåser såpebobler osv, men hjelper lite. I hverdagen prøver jeg å gjøre bleieskift til noe hyggelig også. Bruker god tid, ligger uten bleie, stryker på ryggen når hun ligger der naken osv, og da koser hun seg. Men så fort jeg må nedentil for å smøre ved sårhet osv så strittet hun kraftig imot Anonymkode: 6c706...0c0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Jeg ville absolutt unngått stikkpiller. Bare ved feber over 39. Og ja, bruk øre eller pannetermometer, det er mer enn godt nok. Det er ikke uvanlig med etterreaksjon på febertaking i rompa.. Anonymkode: 89736...4b6 2 1
Strikkedillaxxx Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Går det ann og blande Paracet i flytende form ned annen drikke? Det kan jo hende du kan lure det i henne på den måten 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Jeg ville nok blandet paracet flytende med en god juice, eller smoothie. Og selvom rektal termometer er mer nøyaktig, er det svært sjeldent man trenger veldig nøyaktig måling. Pannetermometer er mer enn godt nok. Synes det er unødvendig å putte ting inn rektalt når det finnes bedre alternativer. Sorry not sorry. Anonymkode: 8f8d7...5a1 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun var syk for noen måneder siden, hvor det ble brukt både rektalt termometer og stikkpiller mot feber. Hun syntes nok dette var veldig ubehagelig, for etter dette stritter hun imot ved rumpevask og smøring med salve nedentil Nå er det en ny runde med feber her, og jeg føler jeg mishandler henne nesten. Har kjøpt øretermometer istedet så hun slipper rektalt, men stikkpiller kommer man jo ikke unna har forsøkt Paracet i flytende form, men hun nekter å åpne munnen. Noen tips? Prøver å avlede med at pappaen blåser såpebobler osv, men hjelper lite. I hverdagen prøver jeg å gjøre bleieskift til noe hyggelig også. Bruker god tid, ligger uten bleie, stryker på ryggen når hun ligger der naken osv, og da koser hun seg. Men så fort jeg må nedentil for å smøre ved sårhet osv så strittet hun kraftig imot Anonymkode: 6c706...0c0 Flytende paracet eller smeltepsracet å ha i munnen!!! Pannetermometer er ofte bedre enn øretermometer. Men alt er bedre enn rektalt ,spesielt når barnet ikke vil selv. Så flott at du tenker på henne og at hun tydlig viser at dette ikke er ok. Anonymkode: 2420d...db8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Prøv paracett brusetablett med banansmak, jeg blander i flaske med melk Anonymkode: 062bf...6a3 1
Anonym6789 Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Vi blander flytende paracet i hva som helst av drikke som barnet vil ha. Har også pannetermometer etter at han nektet rektal. Det er ikke helt nøyaktig, men det holder for meg å vite om han er feberfri eller ca feber 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Det tar noen sekunder å gjennomføre innsett av stikkpille. En voksen holder fast og den andre fører inn. Det fører ikke til traume på en liten unge, alvorlig talt. Hold roen og innfør ordentlig. Ikke vær klønete. Anonymkode: 67c49...ab3 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Anonym6789 skrev (28 minutter siden): Vi blander flytende paracet i hva som helst av drikke som barnet vil ha. Har også pannetermometer etter at han nektet rektal. Det er ikke helt nøyaktig, men det holder for meg å vite om han er feberfri eller ca feber Vi leste at flytende Paracet ikke skal blandes i annen væske? 🤔 Anonymkode: 6c706...0c0 2
BobbySocks Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Flytende Paracet i sprøyte. Lirk inn munnviken og sprut ut langt inni munnen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det tar noen sekunder å gjennomføre innsett av stikkpille. En voksen holder fast og den andre fører inn. Det fører ikke til traume på en liten unge, alvorlig talt. Hold roen og innfør ordentlig. Ikke vær klønete. Anonymkode: 67c49...ab3 Når barnet TYDLIG viser at det ikke er greit så SKAL DU IKKE tvinge barnet så lenge det finnes andre muligheter som feks flytende paracet som blandes i drikke om de ikke klarer selve smaken! Det er VIKTIG at de vet å sette intimgrenser om hva som er ok eller ikke! Det er rett og slett ett overgrep å tvinge det på ett barn som virkelig ikke vil det og ihvertfall der det er andre muligheter!! Anonymkode: 2420d...db8 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når barnet TYDLIG viser at det ikke er greit så SKAL DU IKKE tvinge barnet så lenge det finnes andre muligheter som feks flytende paracet som blandes i drikke om de ikke klarer selve smaken! Det er VIKTIG at de vet å sette intimgrenser om hva som er ok eller ikke! Det er rett og slett ett overgrep å tvinge det på ett barn som virkelig ikke vil det og ihvertfall der det er andre muligheter!! Anonymkode: 2420d...db8 😅 Vanskelig å ta deg seriøst, du har tydeligvis aldri hatt et alvorlig sykt barn. Anonymkode: 67c49...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Når barnet TYDLIG viser at det ikke er greit så SKAL DU IKKE tvinge barnet så lenge det finnes andre muligheter som feks flytende paracet som blandes i drikke om de ikke klarer selve smaken! Det er VIKTIG at de vet å sette intimgrenser om hva som er ok eller ikke! Det er rett og slett ett overgrep å tvinge det på ett barn som virkelig ikke vil det og ihvertfall der det er andre muligheter!! Anonymkode: 2420d...db8 Men noen ganger så MÅ man faktisk gjøre ting barna synes er kjempeekkelt, nifst og kanskje også litt vondt. Da er det mye bedre å få det kjapt unnagjort. Anonymkode: 97187...ab8 3 1
lillevill Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hun var syk for noen måneder siden, hvor det ble brukt både rektalt termometer og stikkpiller mot feber. Hun syntes nok dette var veldig ubehagelig, for etter dette stritter hun imot ved rumpevask og smøring med salve nedentil Nå er det en ny runde med feber her, og jeg føler jeg mishandler henne nesten. Har kjøpt øretermometer istedet så hun slipper rektalt, men stikkpiller kommer man jo ikke unna har forsøkt Paracet i flytende form, men hun nekter å åpne munnen. Noen tips? Prøver å avlede med at pappaen blåser såpebobler osv, men hjelper lite. I hverdagen prøver jeg å gjøre bleieskift til noe hyggelig også. Bruker god tid, ligger uten bleie, stryker på ryggen når hun ligger der naken osv, og da koser hun seg. Men så fort jeg må nedentil for å smøre ved sårhet osv så strittet hun kraftig imot Anonymkode: 6c706...0c0 huff, skjønner det er vondt for deg dette. Kanskje dere kan lure i henne flytende parasett med litt saft? Tror ikke jeg brukte noe sånt på min sønn faktisk. Vi har / hadde elektronisk febermåler og lurte i flytende parasett. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 lillevill skrev (1 time siden): huff, skjønner det er vondt for deg dette. Kanskje dere kan lure i henne flytende parasett med litt saft? Tror ikke jeg brukte noe sånt på min sønn faktisk. Vi har / hadde elektronisk febermåler og lurte i flytende parasett. Ja, det er virkelig ikke noe moro 😔 Takk for råd❤️ ser flere her sier de blander inn flytende Paracet i annen drikke, så da kan det jo være verdt et forsøk selv om det rådes til å ikke blande ut. Bedre enn at hun er febersyk iallefall ❤️ ts Anonymkode: 6c706...0c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er virkelig ikke noe moro 😔 Takk for råd❤️ ser flere her sier de blander inn flytende Paracet i annen drikke, så da kan det jo være verdt et forsøk selv om det rådes til å ikke blande ut. Bedre enn at hun er febersyk iallefall ❤️ ts Anonymkode: 6c706...0c0 Feber i seg selv er ikke nødvendigvis farlig. Dere trenger ikke å gi noe med mindre det er veldig høy feber. Feber har en bra funksjon på kroppen. Men prøv å gi blandet i noe barnet liker å drikke. Dere gjør nok lurt i å unngå stikkpiller siden barnet så tydelig viser motstand. Det gjør jo bare enda vonder å få stikkpille når kroppen er anspent. Det er mange alternativer til stikkpiller nå ☺️ Anonymkode: af38b...093 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Pinex mikstur smaker bedre enn paracet mikstur. Nurofen smaker også godt, og gis i mye mindre mengde enn paracet så det er lettere å få dem til å ta det. Smeltetablett kan smeltes i en ss med vann. Mange alternativer, prøv deg frem:) La gjerne barnet leke med én sprøyte med vann og smake på den. Anonymkode: d205a...506 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men noen ganger så MÅ man faktisk gjøre ting barna synes er kjempeekkelt, nifst og kanskje også litt vondt. Da er det mye bedre å få det kjapt unnagjort. Anonymkode: 97187...ab8 Ja men ikke på den måten. Står det om liv og død ved litt feber?NEI! Anonymkode: 2420d...db8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 Høres ut som at hun kanskje fikk en rift i endetarmsåpningen under innføring av stikkpille siden hun reagerer slik. Tenker dere bare bør fortsette med stikkpiller, men være ekstra skånsomme inder innføringen, for å vise henne at det ikke er noe å være redd for. Anonymkode: c4cdd...e4c 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 Godt at dere har kjøpt pannetermometer, det er mer enn godt nok. En del her som skriver at man noen ganger må tvinge, men det er svært sjelden man MÅ bruke tvang. Er det virkelig helt nødvendig med Paracet, eller kan barnet klare seg uten? Om ettervirkningen av stikkpille i rumpa er slik du beskriver bør du tenke deg godt om før du gir det igjen. Da skal smertene være uutholdelige, spør du meg. For mitt barn fungerer transprøyte når jeg gir Paracet. Ellers kan den kanskje blandes med saft og helles på tåteflaske. Anonymkode: 08b1d...cf7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå