AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Er det flere som meg? Jeg er kvinne og foretrekker mannlig fastlege, til og med mannlig gynekolog. Mannlig fastlege fordi jeg syns at en mann er mye lettere å snakke med av en eller annen grunn. Når det gjelder gynekolog så har jeg merket at damer ofte er mere hardhendte, og menn er mer forsiktige, så derfor foretrekker jeg mannlig gynekolog også, men jeg tenker ikke noe seksuelt om det om noen skulle tro det. Ikke noe galt om kvinnelige fastleger, er sikkert mange flinke, men jeg foretrekker en mann. Men jeg har inntrykk av at det ikke er så vanlig. Anonymkode: 20625...3e0 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Javel. Jeg forholder meg til fagpersonen, ikke kjønnet. Jeg har mannlig gynekolog og kvinnelig fastlege, begge er svært dyktige. Anonymkode: 1aea5...435 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Jeg foretrekker kvinnelig ege og gynekolog, men har også hørt rykter om at kvinnelige gynekologer er mer hardhendte. Anonymkode: 7ad49...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har vært hos nærmere 20 gynekologer av begge kjønn, og det er ikke kjønnet som avgjør hvor flinke eller mer eller mindre hardhendte de er. Anonymkode: 1b538...136 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hadde samme fastlege i 10 år, superfornøyd og han var tilfeldigvis en mann. Nå har jeg en dame, fordi hun hadde best rykte der jeg bor nå (måtte stå på venteliste leeenge). Anonymkode: da9d3...4ca
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Jeg foretrekker en som er dyktig som kan faget sitt uavhengig av kjønn.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har mannlig fastlege. Har hatt lyst til å bytte til en kvinne mange ganger. Men jeg har hatt fastlegen min i 15 år, så tenker at det er greit. Har en kvinnelig gynekolog som er helt fantastisk! Anonymkode: 49416...760
Daria Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har kvinnelig fastlege, mannlig gynekolog og mannlig psykolog, og har vært nok i kontakt med helsevesenet til å innse at kjønn er det minst viktige når det gjelder både dyktighet, kommunikasjon og kjemi. 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Jeg har kvinnelig fastlege, mannlig gynekolog og mannlig psykolog, og har vært nok i kontakt med helsevesenet til å innse at kjønn er det minst viktige når det gjelder både dyktighet, kommunikasjon og kjemi. Er jo ikke kjønnet i seg selv, men har best erfaring med mannlige leger. Anonymkode: 20625...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Ja, min erfaring er at de er greiere. Den ene kvinnelige legen (turnuslege) var et hespetre. Trodde jeg latet som jeg var syk, selv om jeg nesten ikke kunne gå (nyrebekkenbetennelse). Banket hardt i ryggen min for å undersøke også. Skaffet meg mannlig lege så fort jeg kunne etter det. Anonymkode: fd196...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Jeg foretrekker mannlig fastlege, men kvinnelig gynekolog. Jeg har en kronisk lidelse og trenger i perioder oppfølging av fastlegen. Jeg har hatt kvinnelige fastleger som har kommet og gått de siste årene - med sykefravær, barselspermisjoner, salg av liste mm. Til slutt ble det for ustabilt og jeg tok sikte på å finne meg en mannlig fastlege i slutten av 40 - begynnelsen av 50 årene. Til nå har det fungert bra, han har sagt at han er ferdig å reprodusere seg - og at han foreløpig ikke har noen planer om å slutte. Håper han holder seg frisk og i yrket. Håper i det hele tatt at rammevilkårene til fastlegen bedrer seg slik at fastlegeordningen ikke kollapser. Anonymkode: 53458...6a3 2
17.11 Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har hatt best erfaring med kvinnelige gynekologer. Den ene mannlige jeg var innom visste tilsynelatende ingenting om hva han lette etter da han skulle undersøke spiralen min. Hva angår fastleger har jeg mest eller mindre lik erfaring på tvers av kjønn, men trives svært godt med min eldre, kvinnelige fastlege nå. Hun er en feministisk no-bullshit-dame som alltid tar meg seriøst. Tenker det handler mer om personligheter, og forsvinnende lite om kjønn. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ikke kjønnet i seg selv, men har best erfaring med mannlige leger. Anonymkode: 20625...3e0 Du legger selv opp til en debatt om kjønn, så hvorfor mener du det ikke handler om det? 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 Daria skrev (7 minutter siden): Jeg har kvinnelig fastlege, mannlig gynekolog og mannlig psykolog, og har vært nok i kontakt med helsevesenet til å innse at kjønn er det minst viktige når det gjelder både dyktighet, kommunikasjon og kjemi. Tja, når det gjelder psykologi så føler jeg andre kvinner forstår meg mye bedre enn menn! Anonymkode: 7ad49...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 17.11 skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt best erfaring med kvinnelige gynekologer. Den ene mannlige jeg var innom visste tilsynelatende ingenting om hva han lette etter da han skulle undersøke spiralen min. Hva angår fastleger har jeg mest eller mindre lik erfaring på tvers av kjønn, men trives svært godt med min eldre, kvinnelige fastlege nå. Hun er en feministisk no-bullshit-dame som alltid tar meg seriøst. Tenker det handler mer om personligheter, og forsvinnende lite om kjønn. Du legger selv opp til en debatt om kjønn, så hvorfor mener du det ikke handler om det? Joa, jeg mente jo ikke noe galt om kvinnelige leger, sikkert mange flinke der også 😊 Anonymkode: 20625...3e0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når det gjelder gynekolog så har jeg merket at damer ofte er mere hardhendte, og menn er mer forsiktige, Jeg tror det kan være tilfeldig, noen mannlige gynekologer er hardhendte, andre mer forsiktig, og sånn er det med kvinnelige gynekologer også. Jeg har vært hos både en mannlig gynekolog og en kvinnelig, begge private, og der er det den kvinnelige som er mest forsiktig og lettest å prate med. Var først hos den mannlige, men han var veldig hardhendt og generelt litt guffen, men hun jeg hår fast til er helt fantastisk, så der har jeg blitt værende. Anonymkode: 0c729...032 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har den beste fastlegen jeg noen gang har hatt nå! Hun er kvinne og bare et år eldre enn meg selv 🤗 (38-39) Når det gjelder fastleger så tror jeg at det at de er har en ganske ny utdanning er positivt, ikke en fra 50 tallet som jeg føler jeg har hatt tidligere! Anonymkode: 7ad49...1e7
jordbær86 Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 Mannlige gynekologen jeg var hos en gang var forsiktig og forklarte alt han skulle gjøre, ba meg puste og slappe av. Hun kvinnelige jeg var hos bare kjørte på, og sa jeg at det var vondt så sa hun tull, dette er ikke vondt! Men har jo ikke noe med kjønn å gjøre, det kunne like gjerne vært omvendt.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 Dessuten viser forskning at om du er alvorlig syk, så har du høyere sannsynlighet for å leve lengre dersom legen som behandler deg er kvinne fremfor mann. Anonymkode: dee6b...10d 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 Mannlig fastlege og kvinnelig gynekolog, takk! Går privat på en jordmorsklinikk, bedre enn offentlige gynekologer av begge kjønn. Anonymkode: 32512...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 Er kvinne og foretrekker at alle mine leger er kvinner. Statistikk viser at kvinnelige leger er flinkere med kvinner, og jeg føler meg mer komfortabel når en kvinne må evt. ta på meg. Anonymkode: 272d2...475 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå