AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden,men prøver her. Må gjerne flyttes om den passer bedre i en annen kategori. Langt innlegg,skal prøve å gjøre det kortest mulig. Jeg har profil på Gaysir,jeg søker ikke noe aktivt nå og det står også på profilen min. Er der mest for å lese på forumet. I høst begynte en mann å sende meg meldinger. Ikke så uvanlig så jeg bare overså de. Det er stort sett min taktikk når jeg får meldinger fra folk jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre. Har erfart at hvis man går i dialog med folk og sier at man ikke er interessert så enten prøver de å overtale meg,eller blir sure og sinte. De aller fleste tar "hintet" når de ikke får svar og sender ikke flere meldinger. Men han her gjorde ikke det. Han har sendt meg over 200 meldinger og gitt meg navn og telefonnr sitt samt bønnfalt meg om å svare,evt treffe han. Etterhvert viste det seg at han vet hvem jeg er. (Exen min og jeg søkte etter noen å ha trekant med der for ca 1 år siden og han har chattet litt med han i den forbindelse. Det ble ikke noe treff med han,mye pga av at vi syntes han virket "rar". Det forklarer hvordan han har funnet ut hvem jeg er) Siden han vet hvem jeg er ville jeg ikke blokkere han,var redd for at han skulle ta kontakt på andre måter da. Regnet med han ville gi seg når han aldri fikk noe respons. Men taktikken min har feilslått. En dag sendte han en melding der det sto "Var fint å se deg i går. Du må ikke være redd for meg. Er en snill mann som holder kjeft om alt. Da ble jeg litt skremt og burde antageligvis svart han,men visste ikke hva jeg skulle skrive.. Noen dager senere kom det "Synes du det er ubehagelig når jeg jogger forbi deg og du er ute å lufter hunden din? Vil ikke at du skal synes det er dumt. 😥" Tidligere har det kommet melding av seksuell karakter sånn som: Kan jeg komme til *navn på jobben min" å slikke deg?? Kan ikke jeg få bli kjent med deg sexy. Jeg ronker ofte kuken min å fantaserer om deg. ❤️ Jeg er ikke farlig. Kyss fra *navnet hans* 🥰 "Er sååå kåt på deg. Kunne jeg fått ronket for deg en gang? Du trenger ikke røre meg hvis du ikke vil..." Dette er bare noen få eksempler. Vet at ubehagelige meldinger "hører med" når man er på nett,men nå begynner jeg å bli litt skeptisk til hva han kan finne på. Tror egentlig ikke han er farlig på noe vis,men det er ubehagelig at han så tydelig vet hvem jeg er,og hvor jeg jobber. Har begynt å kjøre bort fra bygda jeg bor for å lufte hunden for å slippe å treffe på han. Noen råd om hva jeg bør gjøre? Virker ikke som rette taktikken er å overse...eller bør jeg bare fortsette med det? Evt hva kan jeg skrive for at han skal forstå at jeg ikke vil ha kontakt med han? Vet jeg virker litt "hjelpesløs" med tanke på at jeg ikke bare sender en melding der jeg skriver det,men er redd han skal bli forbanna og ta kontakt i virkeligheten... Anonymkode: ff24f...5ea
Ulven Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Dette er stalking, og du bør involvere politiet når han så tydelig oppsøker nærmiljøet ditt for å se deg. 5 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Blokkere. Sender han på annen plattform, blokker der også. Blokker og overse. Anonymkode: 8a54c...ed9 1
Gjest Ghostface Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Det hjelper sikkert ikke å anmelde, men gjør det likevel. Da havner navnet hans hos politiet i det minste.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Ulven skrev (4 minutter siden): Dette er stalking, og du bør involvere politiet når han så tydelig oppsøker nærmiljøet ditt for å se deg. Han bor i området han også (3-4 km unna meg) så han har like stor "rett" til å jogge forbi huset mitt.. *Mocca* skrev (2 minutter siden): Anmeld... Er ikke det litt "overkill"? Han gjør vel strengt tatt ikke noe ulovlig selv om jeg syntes det er ubehagelig? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blokkere. Sender han på annen plattform, blokker der også. Blokker og overse. Anonymkode: 8a54c...ed9 Redd for at han tar kontakt "live" iom at han vet hvem jeg er...men ja,det frister å blokkere. Ghostface skrev (Akkurat nå): Får ikke fjernet siteringen.. Anonymkode: ff24f...5ea
NiceOrNothing Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne tråden,men prøver her. Må gjerne flyttes om den passer bedre i en annen kategori. Langt innlegg,skal prøve å gjøre det kortest mulig. Jeg har profil på Gaysir,jeg søker ikke noe aktivt nå og det står også på profilen min. Er der mest for å lese på forumet. I høst begynte en mann å sende meg meldinger. Ikke så uvanlig så jeg bare overså de. Det er stort sett min taktikk når jeg får meldinger fra folk jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre. Har erfart at hvis man går i dialog med folk og sier at man ikke er interessert så enten prøver de å overtale meg,eller blir sure og sinte. De aller fleste tar "hintet" når de ikke får svar og sender ikke flere meldinger. Men han her gjorde ikke det. Han har sendt meg over 200 meldinger og gitt meg navn og telefonnr sitt samt bønnfalt meg om å svare,evt treffe han. Etterhvert viste det seg at han vet hvem jeg er. (Exen min og jeg søkte etter noen å ha trekant med der for ca 1 år siden og han har chattet litt med han i den forbindelse. Det ble ikke noe treff med han,mye pga av at vi syntes han virket "rar". Det forklarer hvordan han har funnet ut hvem jeg er) Siden han vet hvem jeg er ville jeg ikke blokkere han,var redd for at han skulle ta kontakt på andre måter da. Regnet med han ville gi seg når han aldri fikk noe respons. Men taktikken min har feilslått. En dag sendte han en melding der det sto "Var fint å se deg i går. Du må ikke være redd for meg. Er en snill mann som holder kjeft om alt. Da ble jeg litt skremt og burde antageligvis svart han,men visste ikke hva jeg skulle skrive.. Noen dager senere kom det "Synes du det er ubehagelig når jeg jogger forbi deg og du er ute å lufter hunden din? Vil ikke at du skal synes det er dumt. 😥" Tidligere har det kommet melding av seksuell karakter sånn som: Kan jeg komme til *navn på jobben min" å slikke deg?? Kan ikke jeg få bli kjent med deg sexy. Jeg ronker ofte kuken min å fantaserer om deg. ❤️ Jeg er ikke farlig. Kyss fra *navnet hans* 🥰 "Er sååå kåt på deg. Kunne jeg fått ronket for deg en gang? Du trenger ikke røre meg hvis du ikke vil..." Dette er bare noen få eksempler. Vet at ubehagelige meldinger "hører med" når man er på nett,men nå begynner jeg å bli litt skeptisk til hva han kan finne på. Tror egentlig ikke han er farlig på noe vis,men det er ubehagelig at han så tydelig vet hvem jeg er,og hvor jeg jobber. Har begynt å kjøre bort fra bygda jeg bor for å lufte hunden for å slippe å treffe på han. Noen råd om hva jeg bør gjøre? Virker ikke som rette taktikken er å overse...eller bør jeg bare fortsette med det? Evt hva kan jeg skrive for at han skal forstå at jeg ikke vil ha kontakt med han? Vet jeg virker litt "hjelpesløs" med tanke på at jeg ikke bare sender en melding der jeg skriver det,men er redd han skal bli forbanna og ta kontakt i virkeligheten... Anonymkode: ff24f...5ea Da skriver du enkelt og greit at hvis han sender EN melding til anmelder du han. Å så gjør du det, hvis han fortsetter . Dette er seksuell trakkasering . 4
Raven.Writingdesk Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han bor i området han også (3-4 km unna meg) så han har like stor "rett" til å jogge forbi huset mitt.. Er ikke det litt "overkill"? Han gjør vel strengt tatt ikke noe ulovlig selv om jeg syntes det er ubehagelig? Redd for at han tar kontakt "live" iom at han vet hvem jeg er...men ja,det frister å blokkere. Får ikke fjernet siteringen.. Anonymkode: ff24f...5ea Du har aldri avvist han bare unnlatt å svare? Du må faktisk avvise tydelig, si at du ikke ønsker noe mer kontakt og ber om han kan la deg være i fred. Hvis han ikke slutter så sier du ifra om at du vil anmelde. At du ikke skriver noe som helst som avviser han gjør at han vil forsøke å oppnå noe, i hans «fantasiverden» tror han potensielt at du plutselig vil være imøtekommende. Du gjør han og deg selv vondt verre via å ikke være tydelig! 3 1
Ulven Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han bor i området han også (3-4 km unna meg) så han har like stor "rett" til å jogge forbi huset mitt.. Anonymkode: ff24f...5ea Det er forsåvidt riktig, men når han jogger forbi huset ditt og sender meldinger til deg om dette, samtidig som han sender deg utallige meldinger av seksuell karakter, har han tråkket godt og grundig forbi grensen for normal adferd. Politiet vil garantert ta tak i dette. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Anmeld som flere skriver. Det er ikke greit i det hele tatt. Fyren virker skikkelig ekkel med måten han skriver på. Vis alle meldingene til politiet. Du kan jo be om besøksforbud. Anonymkode: 3ef6f...f26 1
*Mocca* Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han bor i området han også (3-4 km unna meg) så han har like stor "rett" til å jogge forbi huset mitt.. Er ikke det litt "overkill"? Han gjør vel strengt tatt ikke noe ulovlig selv om jeg syntes det er ubehagelig? Redd for at han tar kontakt "live" iom at han vet hvem jeg er...men ja,det frister å blokkere. Får ikke fjernet siteringen.. Anonymkode: ff24f...5ea Ikke overkill i det hele tatt nei, som andre sier. Dette er seksuell trakassering. Det begynte med meldinger, så eskalerer det med mer og mer creepy... Å vandre i området fordi han håper å tilfeldig få kontakt er en ting, men han er jo tydelig på at han vil oppsøke deg for å utføre seksuelle ting, han forteller deg at han dukker opp steder han vet han kan finne deg. Hvis du ikke anmelder, Si klart ifra at meldinger stopper nå, stalkingen han driver med stopper nå... Hvis ikke anmelder du. Men denne mannen ville jeg ikke gjort dette med, jeg ville tatt med alt av meldinger til politiet og anmeldt. Han eskalerer helt tydelig, Man vet strengt ikke hva mer han kan finne på, siden han driver på som han har gjort. 1 1
forkjølajente Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 (endret) Feil tråd Endret 4. mai 2022 av forkjølajente Feil
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Nå har jeg skrevet til han og sagt at jeg ikke er intressert,og at han må slutte å sende meg meldinger. Håper det hjelper,og at han ikke oppsøker meg ute. Anonymkode: ff24f...5ea 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 Så det han har lært, er at det er bare å være utholdende så får han respons. Selv om det tok flere måneder og flere hundre meldinger. Lykke til med de neste tohundre meldinger fra han. Nå vet han jo at du leser dem. Anonymkode: bc2ec...ca0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det han har lært, er at det er bare å være utholdende så får han respons. Selv om det tok flere måneder og flere hundre meldinger. Lykke til med de neste tohundre meldinger fra han. Nå vet han jo at du leser dem. Anonymkode: bc2ec...ca0 Man ser at meldingen blir lest så det visste han fra før. "Måtte" jo prøve noe siden jeg absolutt ikke vil at han skal ta kontakt med meg hvis jeg treffer han ute. Politiet blir varslet om han ikke gir seg nå. Anonymkode: ff24f...5ea
n_97 Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Anmeld han ja, så navnet kommer i registeret. Om politiet kommer til å gjøre noe mer enn å henlegge saken pga kapasitet er en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå