Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen motivere meg litt? Sliter sånn med å lese, for jeg er så utslitt at det føles ut som at jeg er døende, eller noe sånt.. 

Vil egentlig bare legge meg ned å gi opp, men det kommer jeg jo til å angre på senere…

Anonymkode: 1ca67...44d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan noen motivere meg litt? Sliter sånn med å lese, for jeg er så utslitt at det føles ut som at jeg er døende, eller noe sånt.. 

Vil egentlig bare legge meg ned og gi opp, men det kommer jeg jo til å angre på senere…

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å ha struktur. Sett av tid hvor du studerer og sett av tid hvor du slipper å studere. Klarer du kun 1 time så ta kun den timen og gi deg selv fri etterpå. Og prøv å starte med studiene tidlig på dagen slik du slipper å ha dem hengende over deg.

Anonymkode: 6ee09...970

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fag?

Anonymkode: f9a49...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mitt beste tips er å ha struktur. Sett av tid hvor du studerer og sett av tid hvor du slipper å studere. Klarer du kun 1 time så ta kun den timen og gi deg selv fri etterpå. Og prøv å starte med studiene tidlig på dagen slik du slipper å ha dem hengende over deg.

Anonymkode: 6ee09...970

Takk for tips❤️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilket fag?

Anonymkode: f9a49...88a

Matte

Skrevet

Hvis det er matte trenger du først og fremst gjøre arbeidsoppgaver og gamle eksamensoppgaver. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fyll termosen med kaffe eller te, ta med proteinrik matpakke, nøtter og kanskje en frukt og kom deg ut av huset. Det er lettere å gå gjennom det må, når du er på lesesalen. 

Sett alarm som rister hver 45 min på mobilen. Ta 15 minutter pause der du går, strekke ut, drikke lit, få litt frisk pust. så begynner du på igjen. Ikke ha dårlig samvittighet om du bare klarer to økter. 

Anonymkode: 494c6...38e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med matte, men leser du før du legger deg vil underbevisstheten jobbe med det mens du sover. Hjelper dagen før eksamen. Ellers, løs oppgaver en times tid og gjør små notater. 

Anonymkode: 4d79c...bf8

• Liker 1
Skrevet

Dette klarer du!!! 

Sett deg ned og jobb i 45 minutter, så pause i 15 minutter. Ta tre økter. Deretter gjør noe annet. To økter til på kvelden. Dette gir 5 timer med effektiv lesing hver dag og er kjempebra. 

Hvis du ikke har fri på dagen, så press inn 2-3 slike økter på ettermiddagen. 

Løs eksamensoppgaver. De enkle oppgavene kan du ta muntlig for deg selv, der det er mulig. 

Lag sjekkliste over hvor skoen trykker. Jobb mest med dette. 

👏👏👏 heier på deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (1 time siden):

Dette klarer du!!! 

Sett deg ned og jobb i 45 minutter, så pause i 15 minutter. Ta tre økter. Deretter gjør noe annet. To økter til på kvelden. Dette gir 5 timer med effektiv lesing hver dag og er kjempebra. 

Hvis du ikke har fri på dagen, så press inn 2-3 slike økter på ettermiddagen. 

Løs eksamensoppgaver. De enkle oppgavene kan du ta muntlig for deg selv, der det er mulig. 

Lag sjekkliste over hvor skoen trykker. Jobb mest med dette. 

👏👏👏 heier på deg. 

Tusen takk!❤️❤️

Anonymkode: b994d...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk!❤️❤️

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det beste å jobbe med tidligere eksamener. De er ganske like alle sammen, så man får en forsmak på hva man kan forvente seg når eksamensdagen kommer. Jobb i korte økter, belønn deg selv. Om det er en bit smågodt etter hver oppgave du ha fullført eller en episode fra en serie du liker som pause mellom øktene. Hva som helst, men viktigst av alt må du ta pauser for at hjernen kan få tid til å slappe av å ta inn det du akkurat har lest/jobbet med.

- Hilsen ei som skal opp i muntlig eksamen i morgen..

Lykke til:klem:

Anonymkode: 8c251...bbc

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg var det beste å jobbe med tidligere eksamener. De er ganske like alle sammen, så man får en forsmak på hva man kan forvente seg når eksamensdagen kommer. Jobb i korte økter, belønn deg selv. Om det er en bit smågodt etter hver oppgave du ha fullført eller en episode fra en serie du liker som pause mellom øktene. Hva som helst, men viktigst av alt må du ta pauser for at hjernen kan få tid til å slappe av å ta inn det du akkurat har lest/jobbet med.

- Hilsen ei som skal opp i muntlig eksamen i morgen..

Lykke til:klem:

Anonymkode: 8c251...bbc

Tusen takk☺️💕

Masse lykke til, til deg også!:klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...