Gå til innhold

Er dette skrikekur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minste på 1,5 år har vært helt umulig å få til å sove for tiden. Løsningen på det var å ligge ved siden av henne til hun sovna. Nå i det siste har hun begynt å stå opp, skal romstere i skuffer og leke og det er selvsagt ikke greit. 

Vi har prøvd aktivt med egen seng og det ender alltid i hylgrining hvor hun står og peker på sengen min og sier "ligge der!". Noen få ganger gir hun seg fort og legger seg til å sove i sin egen seng, men våkner alltid etter noen timer og desperat som jeg er etter søvn tar jeg henne opp og legger hun ved siden av meg resten av natten. 

Men nå kjenner jeg at jeg er utslitt av å bruke flere timer på å få henne til å sove og i dag nektet jeg å ta henne opp. Føler meg som verdens største drittmor men er helt utslitt av at hun ofte ikke sovner før 21.30-23.00. 

Er det skrikekur å være på rommet med dem og legge hun ned igjen når hun reiser seg opp? Hu skreik av full hals men vet rett og slett ikke hva annet jeg skal gjøre. 

Anonymkode: de14d...275

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun skriker og ikke får trøst er det selvfølgelig skrikekur. 

Anonymkode: 26b93...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, forsåvidt. Hun skjønner jo ikke hvorfor du ikke tar henne opp og trøster. Men du er der i det minste, hun er ikke alene.

Ville hørt om søvn/legge-tips på helsestasjon. Er det helsestasjonspsykolog der du bor kanskje?

Anonymkode: cc83e...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ikke greit ut. Personlig ville jeg nok bare latt henne sove i din seng. Eller så kan du kanskje få inn en 120 seng i rommet hennes som du kan ligge ved siden av henne til hun sovner. 

Anonymkode: ddfb7...1af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis hun skriker og ikke får trøst er det selvfølgelig skrikekur. 

Anonymkode: 26b93...b56

Hun får jo trøst mens hun er i senga si, jeg tok henne bare ikke opp. Prøvde å ligge ved siden av sengen hennes med armen inn. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tja, forsåvidt. Hun skjønner jo ikke hvorfor du ikke tar henne opp og trøster. Men du er der i det minste, hun er ikke alene.

Ville hørt om søvn/legge-tips på helsestasjon. Er det helsestasjonspsykolog der du bor kanskje?

Anonymkode: cc83e...0c2

Det kan hende, får høre med hs. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres jo ikke greit ut. Personlig ville jeg nok bare latt henne sove i din seng. Eller så kan du kanskje få inn en 120 seng i rommet hennes som du kan ligge ved siden av henne til hun sovner. 

Anonymkode: ddfb7...1af

Jeg sover allerede på rommet med henne fordi vi har slitt med å få henne til å sove lenge. Vi hadde en periode hvor hun sov godt i senga si uten problemer, men plutselig så begynte hun å tulle ved legging og det var vart i flere uker.

Problemet når hun skal sove i min seng er at hun står opp av senga og begynner å leke og nekter å legge seg ned, hun sier bare "nei" når jeg forsøker å legge henne ned igjen. Og sånn holder hun på i mange timer. Derfor jeg prøvde ett desperat forsøk å ikke ta henne opp i dag for er utslitt av å aldri få lagt meg før langt uttpå natta. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjorde i lignende situasjon var å sette meg ned ved siden av senga med eventyrbok og leste HØYT. Tok en hånd på barnet men ga ikke mer oppmerksomhet enn det. For hver kveld roet barnet seg raskere og tilslutt ble lesestunden kos istedenfor.

Anonymkode: ae1db...175

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg gjorde i lignende situasjon var å sette meg ned ved siden av senga med eventyrbok og leste HØYT. Tok en hånd på barnet men ga ikke mer oppmerksomhet enn det. For hver kveld roet barnet seg raskere og tilslutt ble lesestunden kos istedenfor.

Anonymkode: ae1db...175

Takk for tips, da skal vi prøve det i morgen! 

AnonymBruker
Skrevet

ja, det du beskriver er en form for skrikekur, og ugreit som metode.

Anonymkode: ec6b7...89c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...