Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

I Januar 2022 så startet jeg og to andre studenter i en ny jobb som "deltidsmedarbeidere". Vi alle tre skulle jobbe 3 ganger i løpet av uken, men ble etter 3 uker degradert i både antall arbeidsdager og arbeidsoppgaver. Vi gikk fra 3 dager i uken til å kun jobbe jobbe en dag hver og ble også samtidig degradert i lønn. Fra å ha timesbetalt skulle vi nå kun ha en fastlønn på 3000kr i mnd. Etter den 1.mnd valgte de å gi sparken til den ene studenten. Bakgrunnen var "vi har dessverre ingen arbeidsoppgaver for deg, så du må finne deg et annet sted å jobbe". 

I starten av April, så kalte sjefen meg inn på møterommet og mente at hun var misfornøyd med meg, mente at jeg ikke jobbet godt nok og jobbet for få dager og hun var redd at jeg ikke lærte noe og derfor mente at dette arbeidsstedet kanskje ikke var et riktig sted for meg å være og jeg kanskje heller burde søke meg jobb et annet sted. Jeg forstod fort at de nå også ønsket å gi meg sparken, men skjønte ikke helt hvordan de skulle gå fram. Når jeg sa at det var de som hadde degradert meg i både arbeidsoppgaver og arbeidsdager, så sa sjefen "ja, vi ser nå at det var etterpåklokskap, men hehe, hva skal vi gjøre, det er forseint nå". jeg bestemte meg derfor i mai å sende oppsigelse og gjorde det i dag. Sjefen mener nå at jeg ikke har rett på noe lønn i april pga jeg var syk (pga covid) og fordi det var påskeferie og rød dag, så arbeidsdagen min forsvant i det. Hun mener at jeg pga masse fridager ikke kan kreve lønn for april måned. Har hun rett til å tilbakeholde lønnen, er det ikke slik at siden jeg har fastlønn og ikke timesbasert, så skal jeg uansett få utbetalt pengene mine?

Anonymkode: 95d27...a35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh hvor er dette?

Anonymkode: f84e8...437

Skrevet

Hva står i kontrakten?

Skrevet

Høres ut som at du skal være glad du kommer deg bort derfra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du ikke ønsker å si noe hvor dette er, men skulle ønske det fantes referansekrav for bedrifter fra tidligere arbeidere også når man søker jobb. Du skal være glad du kommer deg vekk derfra! 

Anonymkode: 99e7d...1a8

AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette, du er IKKE organisert?

Neste jobb organiserer du deg. Da tørr ikke sjefene hersje sånn med det. 
Jeg hadde en sjef som var ett helvete. Når han så at jeg hadde organisert meg ble tonen en heeelt annen :)

Anonymkode: 2ca50...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...