AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har et spørsmål rundt relasjon til en du tidligere har vært i forhold til og håper noen her vil gi meg noen råd. Jeg og min Ex gjorde det slutt i 2020 etter å ha vært sammen i noen få år. Starten av forholdet gikk fint, men etterhvert begynte vi å diskutere/ krangle og kommunikasjonen sviktet veldig. (Fra begge sider). Jeg hadde nok vansker med at jeg følte han ikke uttrykket seg og jeg slet også kanskje med å ta tak i ting jeg grublet på (og omvendt). Før jeg går videre skal det sies at jeg har slitt en del i oppveksten og har i ettertid fått kjenne det i den psykiske helsen min og relasjoner med andre mennesker. Etter at vi gjorde det slutt var det av og på i ca 1 år. (Dette kun i form av sex etter fest osv.). Jeg vet at jeg ofte var irritert når han ringte meg. Der jeg var irritert på væremåten hans når han drakk og jeg hadde nok mye jeg ville få sagt som heller kom ut i irritasjon fordi jeg vet han ikke hadde noe å si i retur og ingenting ville gjort ting bedre. Da vi gjorde det slutt var alt bare surr og han hadde problemer med å uttrykke følelsene sine og det han mente. Sikkert fordi han bare var lei av alt. Vi snakket ikke på et år, men møttes for ikke så lenge siden i en bursdag. Han ble med meg hjem og vi har nå begynt å «snakke sammen» på sosiale medier igjen. Poenget jeg vil frem til med dette er egentlig at jeg selv har merket at det er jeg som er toxic. Jeg har problemer med dette forholdet som jeg ikke kommer meg videre med. Jeg er veldig overfølsom og sensetiv og det er som jeg blir dratt tilbake til 2020 med en gang jeg ser navnet hans på telefonen. Dette ikke i form av noe romantisk, men det er som at jeg er ute etter en bekreftelse som kun er fra han. Hvis han ikke svarer meg blir jeg veldig i tenkeboksen og tenker igjennom alt jeg kan ha sagt den dagen som var feil og hvis alt er greit og jeg bare vet at han er der og alt er good, da tenker jeg ikke noe på det. Men jeg har tenkt på denne fyren hver eneste dag siden vi gjorde det slutt og det gir ikke mening for jeg vet selv det er en form for toxic fra min side. Skal dog sies at jeg skal utredes for emosjonelt ustabilt personlighetsforstyrrelse, men jeg føler jeg trenger litt veiledning og råd. HVORDAN kan jeg slutte å koble meg på han på den måten? Og hvordan kan jeg snu det rundt til at det blir en sunn relasjon på avstand ? Jeg føler alt er negativt rundt det og det er nesten som at mitt humør er basert på hvilken bekreftelse jeg får, som igjen beviser den negative og usunne sirkelen som går. Dette er veldig slitsomt. Anonymkode: 1e27a...c17
anonymbruker2312 Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Det absolutt viktigste og beste du kan gjøre for deg selv og på lang sikt, er å avslutte total kontakt med vedkommende. Du sier du har tenkt på han konstant etter bruddet, som kanskje ikke er så rart når dere har hatt kontakt med hverandre i ny og ne etter bruddet. På denne måten vil følelsene du hadde før komme tilbake. Selvfølgelig er det ikke slik med alle, noen klarer å holde et rent vennskapelig tone med sine ekser uten å ha de samme følelsene som før i det hele tatt, men for ganske mange er dette vanskelig å fortrenge. Man kan på en måte i mange tilfeller ikke kontrollere det heller. Avslutt all form for kontakt, selv om det er kjempe vanskelig. Men jeg lover deg en ting, og det er at alt tar tid. Alt blir bedre med tiden. Jeg har vært i samme situasjon hundre ganger før, hvor jeg alltid har tenkt at jeg aldri kommer til å komme meg over han og han, men det ble alltid bedre når jeg ga det litt tid. Med null kontakt selvfølgelig. I dag sitter jeg og tenker bare... hvem var de til at jeg skulle stresse for...? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå