AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei fine du! Jeg håper du vi lese dette❤️ Dette kan bli litt langt. Beklager! Så, jeg var gift i 6 år. Hadde egentlig et ganske bra ekteskap de første 5 årene, selv om vi hadde våre uenigheter i ny og ne. Vi kranglet veldig lite, hadde masse respekt og kjærlighet for hverandre. Jeg var hans 1.prioritet og følte meg aldri utrygg med han på noen måte . Han fikk dessverre økende rusproblematikk (ikke alkohol) det siste året av ekteskapet som gikk utover ekteskapet. Han kunne for eks. La være å komme hjem flere ganger i uken, gjerne flere dager på rad fordi han var med venner og gjorde sitt+++ På slutten av ekteskapet begynte han å bli veldig paranoid i tillegg. Han mistenkte og beskyldte meg for alt mulig rart. Det var vanskelig å leve med han. Jeg elsket han himmelhøyt og tror absolutt at han elsket meg, tross alt (vet det høres rart ut). Han var veldig snill, hjelpsom med alt, JA menneske, positiv og var helt perfekt før rusproblematikken kom i bildet! Det året hadde vi det vanskelig. Jeg var lenger ikke trygg med han. Jeg tenkte at han var utro. Han var jo så mye borte, tenkte at han ikke elsket meg lenger osv. Det gjorde meg til et komplisert menneske og jeg ble sikkert etterhvert vanskelig å leve med jeg også. Jeg har gjort mine feil jeg også, men ingen store feil (tenker på alle de diskusjonen jeg har startet og alle gangene jeg kastet bensin på bålet). jeg elsket han høyt og var alltid ved hans side og hadde troa på at vi skulle klare dette, men neida for 1 år siden forlot han meg på dagen!! og sa at han ikke ønsket å ha noen forpliktelser lenger. Han var lei av å bli «maset på». Han ønsket å være singel og gjøre akkurat det han vil, komme hjem når han vil osv.Han sa også at han elsket meg høyt nok til å la meg gå? Han var da fortsatt permittert pga Pandemien og var ikke interessert i å finne seg jobb enda. Jeg jobbet mye ekstra for at vi skulle ha det bra økonomisk. Jeg var så sliten av alt og det siste jeg trengte var brudd. Jeg har svelget mange kameler for at ekteskapet skulle overleve det året. Jeg var helt knust. Han ville ikke prate. Han var plutselig et helt annet menneske. Han ignorerte meg totalt, flyttet fra byen samme uke og vi mistet kontakten totalt noen uker etterpå (vi eide ingenting sammen. Vi hadde kun 1 bil som sto på meg. vi leide leilighet og han hadde levert oppsigelse samme uke). Har ingen barn. Så jeg har ikke sett han siden den dagen han dro for 1 år siden! Jeg gikk helt ned i kjelleren. Gikk masse ned i vekt. Jeg ble totalt ødelagt både fysisk og mentalt. Jeg kunne ikke jobbe som normalt og var mye sykemeldt (Jobber som spesialsykepleier på et sykehus og må være 100% til stedet). Det var så forferdelig at jeg ikke får beskrevet det uten at tårene triller!! Jeg kom meg etterhvert. Gikk til psykolog ofte. Jeg begynte å jobbe fullt igjen etterhvert, finne meg selv igjen, stråle igjen, jeg endret masse med meg selv, fysisk og mentalt, fant meg nye hobbyer, la på meg igjen, fikk tilbake nettverk jeg har mistet (fordi jeg ikke hadde overskudd til å ha kontakt med de i mine mørkeste dager). Jeg sørget på min måte. Han tok kontakt mange ganger i mars og april og ba om tilgivelse (ikke snakk om å bli sammen igjen av det jeg skjønte). Han er veldig, veldig, veldig lei seg for måten han behandlet meg på. Jeg har sagt til han at jeg ikke klarer å tilgi han og ba han om å ikke ta kontakt igjen. Han tar likevel kontakt og sier at han ønsker å møtes for å prate. Han sier han dør snart av dårlig samvittighet og skyldfølelse. Han var ikke den som viste følelser. Aldri hørt han gråte før nå. Snakket med han senest i går kveld og han ber om å møtes over en kopp kaffe. Sier han kunne betalt millioner for å møte meg 1 gang. Det samme menneske som en gang ikke ville prate med meg for 1 år siden når jeg hadde så mange spørsmål. Han sier at han har det vanskelig og vil prate om det som har skjedd. Han gir meg skikkelig dårlig samvittighet og jeg føler meg litt tvunget til å møte han. Jeg ville aldri,aldri, aldri, aldri i livet blitt sammen med han igjen, selv om jeg fortsatt elsker han. Det virker som at han ønsker en tilgivelse og closure for seg selv? Jeg vet ikke helt hva han egentlig vil….det har jo gått 1 år? Noen som har opplevd noe lignende? Hva hadde du gjort om du var meg? ville det vært sunt for meg å møte han tror du? Føler ikke jeg trenger closure lenger. Jeg vet ikke… Selv om at han har påført meg så mye smerte, så hater jeg han ikke. Det har jeg aldri gjort. Men jeg ønsker ikke å ha kontakt med han, for min egen skyld. Jeg føler jeg har gått videre. Men det virker som at en del av meg vil ta den kaffen, uten at jeg klarer å forstå hvorfor. En annen del av meg vil ikke det. Hva ville DU gjort?. Jeg har tenkt mye på dette i det siste og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen av mine venner og familie kaller meg naiv og dum snill og spør stadig hvordan jeg ikke hater et menneske som har påført meg så mye smerter. De andre kaller meg sterk, god og fornuftig. Beklager for langt innlegg. Beklager for alle skrivefeilene. Jeg er minoritetsspråklig. Anonymkode: 97f54...ea1 1 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Gå videre og si nei. Ditt kapittel er avsluttet og han gjør det bare for sin egen del. Du blir bare sugd ned i dragsuget så ikke en gang forsøk å gå der. Blokker han alle steder og få det ut av systemet. Anonymkode: b5386...51e 21 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Hadde det vært meg, så hadde jeg hatt et møte med han. Jeg er en altfor nysgjerrig person, så hadde tenkt for mye på hva det er han ville si om jeg ikke møtte han. man har også lett for å lage en sånn person til noe stort og skummelt, og da kan det være godt for egendel å møte dem for å oppleve at de faktisk kanskje fremstår som små og stakkarslige. Tenk om du en dag bare plutselig møter han på gata, er det ikke da bedre å ha hatt dette møte først? Etter møte er det jo bare å blokkere han fra livet ditt. Anonymkode: be12e...49f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Det er helt lov å lukke døren til skadelige relasjoner uten dårlig samvittighet. ❤️ Du har ikke ansvar for å være der for å renske hans dårlige samvittighet når du nå er på et bedre sted og har kommet deg ut av kjelleren. Hvis han oppriktig angrer og ønsker deg vel så vil han forstå det, men ut ifra slik du beskriver masingen hans så er han kanskje ikke helt der ennå, men det kan hende at han forstår senere. Anonymkode: 53662...4d5 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Jeg tror jeg ville tatt den kaffen med han for nysgjerrighetens skyld. Men ikke mer enn det. Kutt kontakten etterpå. Lytt til han, si ditt og farvel. Anonymkode: 3a682...d05 1
PITTY Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Du skriver jo kjempefint, så ikke tenk på det. Jeg antar at du kjenner han svært godt etter all denne tiden sammen med han. Hva med negative egenskaper som, utspekulert, manipulativ etc.. ? Dette har du kanskje noenlunde oversikt over? Eller hva med uforutsigbare reaksjonsmønstre? Hva ønsker han å nå frem med? Kun en unnskyldning? Aner du noe om det? Personlig ville jeg sett det som umulig å opprettholde en relasjon etter et brudd hvis jeg hadde svært sterke følelser for personen. Du virker svært klar og målrettet til å gå videre i livet uten han. Slik er det vel neppe at du da løper noen risiko ved å møte han. Skulle møtet mot formodning utarte seg negativt er det vel bare å gå. Forhåpentligvis uten at han blir høylytt.? Dere damer er jo helt rå på dette med magefølelse, bruk den.👋👋 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 …. Jeg har opplevd mye slik ‘ustabilitet’ og det har ALDRI vært verdt det på mannfolk-området.…. hvis han virkelig er seriøs får han jobbe virkelig hardt for det,…. Og det kommer han ikke til å gjøre uansett… hvis han faktisk er et unntak får han bevise det, og på dine premisser.. Så du kan jo snu det hele opp-ned, du lar ham gå fordi du elsker ham.. du går ikke på den kaffen fordi du elsker ham. Bare nei. Dont do it.. det kommer ikke til å være interessant heller.. Anonymkode: e61dd...60a 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg ville tatt den kaffen med han for nysgjerrighetens skyld. Men ikke mer enn det. Kutt kontakten etterpå. Lytt til han, si ditt og farvel. Anonymkode: 3a682...d05 Eventuelt dette da, men jeg er ikke den som ‘tåler’ så mye prat om andres smerter. Anonymkode: e61dd...60a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 PITTY skrev (1 time siden): Du skriver jo kjempefint, så ikke tenk på det. Jeg antar at du kjenner han svært godt etter all denne tiden sammen med han. Hva med negative egenskaper som, utspekulert, manipulativ etc.. ? Dette har du kanskje noenlunde oversikt over? Eller hva med uforutsigbare reaksjonsmønstre? Hva ønsker han å nå frem med? Kun en unnskyldning? Aner du noe om det? Personlig ville jeg sett det som umulig å opprettholde en relasjon etter et brudd hvis jeg hadde svært sterke følelser for personen. Du virker svært klar og målrettet til å gå videre i livet uten han. Slik er det vel neppe at du da løper noen risiko ved å møte han. Skulle møtet mot formodning utarte seg negativt er det vel bare å gå. Forhåpentligvis uten at han blir høylytt.? Dere damer er jo helt rå på dette med magefølelse, bruk den.👋👋 Ja. Jeg kjenner han veldig godt, men vet jo ikke hva som har skjedd det året vi har vært fra hverandre. Han var ikke den som lagde drama nei. Han kunne være ubesluttsom, men aldri manipulativ. Han pleide å være flink til å ikke reagere negativt, være høylytt osv, og i hvert fall ikke offentlig. Jeg har vært alene med han i hans verste perioder. Han har aldri vært nære på å skade meg fysisk…. I hver fall. ja det virker som at det kun handler om en unnskyldning. Han har i hvert fall ikke sagt at han vil tilbake, men jeg tror han kjenner meg for godt og hvor bestemt jeg er, så han vet at han ikke en gang trenger å nevne det. Jeg har heller ikke gitt han all verdens sjanse til å si så mye under disse samtalene. Pleier å gjøre de korte. Jeg aner faktisk ikke hva han vil med dette møtet. Tenker akkurat som deg ift relasjon. Jeg kan ikke ha noen form for relasjon med han på grunn av de sterke følelsene jeg har for han. ja. Jeg er faktisk helt ferdig og skal videre selv om at jeg ennå har sterke følelser for han og det kanskje er muligheter for å bli sammen igjen. Anonymkode: 97f54...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg ville tatt den kaffen med han for nysgjerrighetens skyld. Men ikke mer enn det. Kutt kontakten etterpå. Lytt til han, si ditt og farvel. Anonymkode: 3a682...d05 Jeg er «dessverre» ikke så nysgjerrig av meg. Jeg vet jo at han trakk seg ut fordi han valgte rus over ekteskapet vårt. Jeg VEEEET at han har elsket meg fra bunnen av sitt hjerte, men det tok slutt. Usikker på når. Det er mange spørsmål ennå, men usikker på om svarene på har noe å si for meg i dag. ts Anonymkode: 97f54...ea1 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Nei, hva skulle han sagt over en kaffe som ikke kan sies over telefon? Han angrer og vil ha deg tilbake. Unnskyldning my Ass! Han vil sjarmere deg tilbake Anonymkode: 0c8f1...9f8 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det vært meg, så hadde jeg hatt et møte med han. Jeg er en altfor nysgjerrig person, så hadde tenkt for mye på hva det er han ville si om jeg ikke møtte han. man har også lett for å lage en sånn person til noe stort og skummelt, og da kan det være godt for egendel å møte dem for å oppleve at de faktisk kanskje fremstår som små og stakkarslige. Tenk om du en dag bare plutselig møter han på gata, er det ikke da bedre å ha hatt dette møte først? Etter møte er det jo bare å blokkere han fra livet ditt. Anonymkode: be12e...49f Jeg tror faktisk at det hadde vært helt krise å plutselig møte han på gata eller på KIWI. Tror hjertet mitt hadde stoppet i noen minutter. Nå har han flyttet tilbake til byen «vår», så jeg kommer sikkert til å møte han nå😢. jeg tror absolutt ikke at han vil gjøre meg noe. Det er det psykiske det handler om og hva det møtet evt. har å si for meg, der jeg er i dag. ts. Anonymkode: 97f54...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Dette var langt men jeg leste faktisk alt. Jeg er sikker på at du ønsker håpefulle svar nå, men jeg må dessverre si at det nok er viktig at du virkelig må gå videre. Han er ikke i stand til å bli en familiemann og sette seg til ro med en kvinne og bruke sitt liv på det. Hans «behov» for closure er ikke annet hersketeknikk for å få kontroll på deg igjen. Anonymkode: 88cff...e9a 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, hva skulle han sagt over en kaffe som ikke kan sies over telefon? Han angrer og vil ha deg tilbake. Unnskyldning my Ass! Han vil sjarmere deg tilbake Anonymkode: 0c8f1...9f8 Tror du ikke det? Hvis man vil ha en person tilbake, sier man da ikke rett ut. «Jeg angrer og vil tilbake, hva tenker du..»? Det ville jeg gjort. Jeg hater å gå rundt grøten. Men vi mennesker er jo forskjellige. Det er faktisk større sjanse for at jeg bosetter meg i Mars enn at jeg tar han tilbake etter alt jeg har opplevd som følge av bruddet. Fyf. Får vondt i magen av å tenke tilbake til da jeg nesten ikke kjente meg igjen når jeg så meg selv i speilet. Gikk rundt i pysj hele dagen. Telefonen avslått for å få fred fra folk og bestilte pizza til alle måltider for å ikke dø av sult samt ikke bli 35kg. Spiste ikke noe annet. Blir nesten skuffet over meg selv for at jeg gikk ned i kjelleren på den måten på grunn av en fyr…. ts. Anonymkode: 97f54...ea1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var langt men jeg leste faktisk alt. Jeg er sikker på at du ønsker håpefulle svar nå, men jeg må dessverre si at det nok er viktig at du virkelig må gå videre. Han er ikke i stand til å bli en familiemann og sette seg til ro med en kvinne og bruke sitt liv på det. Hans «behov» for closure er ikke annet hersketeknikk for å få kontroll på deg igjen. Anonymkode: 88cff...e9a Tusen takk for at du leste alt og tusen takk for ditt svar🤍 Anonymkode: 97f54...ea1
MizzVic Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 Jeg hadde møtt han uten problemer. Han ble, og er, en NARKOMAN, og da slutter jeg automatisk å respektere mennesket. Så noe kjærlighet hadde det jo ikke vært, hadde vært direkte FLAUT at jeg hadde vært gift med en narkis. Men MEDFØLELSE hadde jeg hatt. Så kunne møtt stakkaren, til en kaffe. Så slipper man ett evt kleint møte på nettopp Kiwi. Venner og bekjente kan man ha i alle klasser. Selv en slik, som nå garantert er en godt trent juge ekspert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 Hvis noen lurer så er jeg snart 27 år. Og han 31 snart. Anonymkode: 97f54...ea1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis noen lurer så er jeg snart 27 år. Og han 31 snart. Anonymkode: 97f54...ea1 Jeg er så dårlig på å skrive «ts» under svarene mine, men det skjønner vel det 😂💙 ts Anonymkode: 97f54...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 ikke møt ham. Det vil ikke gjøre deg noe godt. Pass på deg selv. Anonymkode: 70761...772 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå