AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Vi har barn fra 12-18 år, og har bestemt oss for å få en attpåklatt før det er for sent. Jeg er 37 år og har fått beskjed av gynekologen at jeg er fruktbar, alt ser veldig bra ut og jeg skal kunne bli gravid uten problemer. Vi var hos gynekolog i Februar og har prøvd siden, så det er enda tidlig, men har en følelse av at dette kommer til å ta tid - og jeg er ikke komfortabel med at kroppen min ikke er like kjapp i vendingen som tidligere! 😇 Før ble jeg gravid bare av at mannen så for lenge på meg nesten! 😝 Så lurer på om noen vil dele erfaringer? ☺️ Nå er mensen to dager for sen, to tester er negative, to veldig svak positiv, jeg har mensenmage og kjenner at den er nær! 😏 Noen erfaringer med graviditetstester? Har tatt fire clearblue tester som er falsk positiv de siste månedene, veldig irriterende! 🤯 Hvilken er eventuelt best? ☺️ Tusen takk for svar! ❤️ ~ Marikken. Anonymkode: 9a347...1b1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Hva sier de eldste barna deres om dette? De burde få ha en menig om det. Anonymkode: 4ea57...9b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier de eldste barna deres om dette? De burde få ha en menig om det. Anonymkode: 4ea57...9b7 Hvorfor burde de det? Selv om det vil påvirke dem, er det ikke deres valg. Å det er ikke sagt at det vil påvirke dem negativt. Anonymkode: 3e85c...970 19
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier de eldste barna deres om dette? De burde få ha en menig om det. Anonymkode: 4ea57...9b7 De har veldig lyst på en baby i hus! 🤩 ~ Marikken. Anonymkode: 9a347...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hvordan vet du at graviditetstestene var falskt positive? Er det ikke mer sannsynlig at det dreier seg om kjemisk graviditet? Jeg har selv bare brukt Clearblue, så kan dessverre ikke rådgi deg mer om hvilken test du burde velge Anonymkode: 1a129...757 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Har dere energi og lyst så bare kjør på 😊 Jeg er selv en appåklatt. Var minste i flokken med søsken som er 10-14 år eldre enn meg. Hadde en super oppvekst og flotte søsken som tok meg meg på masse gøy. Har fortsatt tett bånd til de ❤️ Jeg er faktisk tettere i alder med ene tantebarnet mitt enn min eldste søster 😊 Foreldrene mine sa at det var utfordrende til tider å ha barn som er små samtidig som å ha tenåringer i huset. Tenåringer kan by på en del utfordringer samtidig som at den minste trenger deg veldig mye også. Jeg regner med at dere har tenkt mye på det 😊 Anonymkode: 56868...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Hadde ikke gjort det. Snart bikker du 40 å du har nok med deg selv å alle problemene som kommer mot overgangsalderen. Som kan starte snikende i mange år før det "bryt" ut. Å da har du ikke energi til å være småbarns mor. Anonymkode: 3e089...bbb 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du at graviditetstestene var falskt positive? Er det ikke mer sannsynlig at det dreier seg om kjemisk graviditet? Jeg har selv bare brukt Clearblue, så kan dessverre ikke rådgi deg mer om hvilken test du burde velge Anonymkode: 1a129...757 Vet ikke, vet bare at jeg har hatt mensen siden og ikke kjent på noe spontanabort. Selv om jeg vet at en spontanabort kan gli forbi i stillhet. ~ Marikken. Anonymkode: 9a347...1b1
Hannah80 Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva sier de eldste barna deres om dette? De burde få ha en menig om det. Anonymkode: 4ea57...9b7 Det er vel grenser for hva man skal diskutere med ungene? 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Mamma var 38 år da hun fikk meg. Gikk bra det Anonymkode: 88c34...da9 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 21.17): Hadde ikke gjort det. Snart bikker du 40 å du har nok med deg selv å alle problemene som kommer mot overgangsalderen. Som kan starte snikende i mange år før det "bryt" ut. Å da har du ikke energi til å være småbarns mor. Anonymkode: 3e089...bbb Haha, what? Man kan ikke få barn som 37-åring fordi man kanskje kan få overgangsplager supertidlig som tar all energien fra å være mor? Eh... Ingen jeg kjenner har vært så plaget av overgangsalderen at de er i nærheten av å settes ut av spill som mor😅 Hva i alle dager skjer i din omgangskrets flere år før overgangsalder? Er du klar over hvor mange i Norges land som får barn i denne alderen uten at de straks mister all energi pga overgangsalder... AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 21.17): Vet ikke, vet bare at jeg har hatt mensen siden og ikke kjent på noe spontanabort. Selv om jeg vet at en spontanabort kan gli forbi i stillhet. ~ Marikken. Anonymkode: 9a347...1b1 Hvis du fikk positiv graviditetstest og så en litt forsinket mens, så er det nok kjemiske graviditeter. Falske positive tester er veldig sjeldent, kjemiske graviditeter er veldig vanlig. Man merker ikke så mye til en så ultratidlig abort, det oppleves som regel som en normal mens. Anonymkode: ce1a7...389 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis du fikk positiv graviditetstest og så en litt forsinket mens, så er det nok kjemiske graviditeter. Falske positive tester er veldig sjeldent, kjemiske graviditeter er veldig vanlig. Man merker ikke så mye til en så ultratidlig abort, det oppleves som regel som en normal mens. Anonymkode: ce1a7...389 Ja, de fleste kjemiske oppdages vel ikke engang om man venter med å teste før etter ikm. Tror jeg har hatt kjemisk i fjor da mens var et par dager for sen, kjente plutselig at jeg fikk vondt i magen og fikk rett etter sterk mensblødning. Men testet ikke, så vet ikke sikkert. Det er bare å fortsette prøvingen, ts. Mange må prøve lenger enn dere har gjort til nå. Ikke unormalt at feks et sunt par i 20-årene må prøve opp mot et år før det ender i graviditet. Det går nok til slutt, men det er selvsagt frustrende at det ikke lykkes med en gang. Lykke til! Anonymkode: 96121...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 Har dere eller du bestemt "dere" for dette? Anonymkode: d5360...c2e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har dere eller du bestemt "dere" for dette? Anonymkode: d5360...c2e Det er egentlig han som er forkjemper for denne attpåklatten, jeg var i utgangspunktet helt ferdig. Men jeg har over litt tid blitt varmere til det, og nå føles det helt riktig! ☺️ ~ Marikken. Anonymkode: 9a347...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 Er det ikke i den alderen man bør være ferdig med barn? Heller dyrke seg selv og parforholdet? Jeg hadde valgt det siste. Anonymkode: 75ce9...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Ville ikke valgt å bli en moden mamma. Det blir veldig stor aldersforskjell til barnet når barnet er ungdom og i voksen alder. Ikke hyggelig for ditt barn på 40 år når mor er 77 år ikke kanskje ikke særlig sprek? Anonymkode: 5fc9a...c55 2
Sommerfuul Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Lykke til med prøving! Her er jeg "bare" 33 år nå, var 31 da vi startet på vår attpåklatt i fjor februar. Mine er 12,11 og 9 år, og jeg ble gravid på første forsøk med de to eldste, og uhell med nr 3. Så jeg trodde det skulle være raskt og enkelt med nr 4 også. Det var det ikke... jeg hadde 3 kjemiske aborter i løpet av få mnd. Og nr 4 satt på prøveperiode nr 8. Dvs, over 8 mnd etter vi startet å prøve. Tok dog lang tid før jeg klarte å roe meg med at ikke noe skulle gå galt, siden jeg mistet 3 ganger før. (Er nå i uke 29) Og etter å ha fulgt med på prøving her på forumet, så må de fleste prøve en stund før det klaffer. De færreste treffer på første forsøk, selv om det virker som det er normen. Ang tester så er jeg fan av BabyPlan sine strimler, synes de er gode og billige, og da de var positive nok så tok jeg ClearBlue digital.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ville ikke valgt å bli en moden mamma. Det blir veldig stor aldersforskjell til barnet når barnet er ungdom og i voksen alder. Ikke hyggelig for ditt barn på 40 år når mor er 77 år ikke kanskje ikke særlig sprek? Anonymkode: 5fc9a...c55 Man kan da være 77 og sprek? Man kan også bli alvorlig syk tidligere i livet, mannen min mistet en av sine foreldre da han var i starten av 30-årene. Man kan jo ikke tenke at livet slutter etter man fyller 40. Anonymkode: 91999...f9a 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke valgt å bli en moden mamma. Det blir veldig stor aldersforskjell til barnet når barnet er ungdom og i voksen alder. Ikke hyggelig for ditt barn på 40 år når mor er 77 år ikke kanskje ikke særlig sprek? Anonymkode: 5fc9a...c55 37 er vel ingen alder i dag, hvor mange 40 åringer er det ikke i dag som får sitt første barn? Dette er «normalen» nå, så jeg synes dere bare må kjøre på og håper det klaffer snart 😄 Anonymkode: 2eb15...bf2 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde ikke gjort det. Snart bikker du 40 å du har nok med deg selv å alle problemene som kommer mot overgangsalderen. Som kan starte snikende i mange år før det "bryt" ut. Å da har du ikke energi til å være småbarns mor. Anonymkode: 3e089...bbb Jeg har tidlig overgangsalder, men fikk min sønn som 35 åring og tvillinger da jeg var 39. Har gått strålende selv om jeg er helt alene med de. Tvillingene er 12 nå. Anonymkode: 79c45...462 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå