Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så lei av å spare strøm altså. Vi syntes det var dyrt da prisen bikket tresifra tall. Nå er det snittpriser hver dag på over 250 øre/kWt. Det er jo bare sykt!!!

Anonymkode: c8c73...27e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å stålsette seg til kommende vinter. Blir neppe bedre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som tvinger deg til å bruke strøm. Det er f.eks. mulig å kle på seg mer klær, sove i en god sovepose, og lage mat på bål. 

Anonymkode: 99507...8b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ingen som tvinger deg til å bruke strøm. Det er f.eks. mulig å kle på seg mer klær, sove i en god sovepose, og lage mat på bål. 

Anonymkode: 99507...8b3

Har gjort alt det der. Det er det jeg mener med å være lei av å spare strøm. Akkurat nå brenner jeg rasket fra årets veding i ovnen; fire trillebårlass med sagflis og smårusk. Men jeg må ha fryseboksene og kjøleskapet på, bilen må lades, barna må få lov til å bruke dingsene sine og gå i rene klær, spise av rene fat, dusje og vaske seg med varmt vann.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Sånn går det når man stemmer på ap, h, v, sv, og mdg. Da har du kun deg selv, og dine likesinnede, å takke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får komme nordover.

Anonymkode: d2899...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får komme nordover.

Anonymkode: d2899...7f9

Enn så lenge har vi billigere strøm. Staten gnir seg i hendene med å koble sammen nord og sør til et felles strømnett, slik at strømmen fra Nord-Norge kan eksporteres og selges til utlandet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes strømprisene er hinsides her sørpå. Greit, det er ikke snø hos meg, men det var -1 i dag morges.

Samtidig så er jeg så glad for at jeg faktisk kan betale strømregningene mine. Ikke alle kan det. Joda, litt mindre ti å reise for, men det går greit

Anonymkode: 08a3e...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne regjeringen vil ikke bestå i 4 år hvis de fortsetter slik. Jeg og mannen tjener 1,3 mill men vi har lån og barn i barnehage/sfo. Mye av det vi pleier å spare går nå til økt drivstoff, latterlig økte strømutgifter og matpriser og det er meget sure penger da vi har absolutt ingen merverdi.

Det er viljen det står på på regjeringens side og jeg kan ikke skjønne at de ignorerer folket de ble valgt av til fordel av en energibransje som ikke fungerer. De snakket om forsyningsikkerhet og som spådd av mange ble det kun eksport og vi vanlige mennesker sitter med svarteper.

Anonymkode: 9e028...4b5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at vi nordmenn må gjøre endel endringer fremover? Droppe utenlandsturer i ferien for eksempel? Da dekker man inn tapet for strøm. 
Ja, det er kjipt, men vi har lenge vært veldig bortskjemte i dette landet.

Har dere stort hus med mye lån? Ikke tatt høyde for at det kan komme en regnværsperiode? Synd, men historien viser at det skjer med jevne mellomrom.

Staten kan dessverre ikke gå inn og hjelpe folk med penger når den oppadgående trenden brytes. Hvis de gjør det blir rentehevingene verre, og det gjør elendigheten ennå større. 

Anonymkode: 5aa38...424

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir hardere tider nå.

Anonymkode: 6ac61...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Denne regjeringen vil ikke bestå i 4 år hvis de fortsetter slik. Jeg og mannen tjener 1,3 mill men vi har lån og barn i barnehage/sfo. Mye av det vi pleier å spare går nå til økt drivstoff, latterlig økte strømutgifter og matpriser og det er meget sure penger da vi har absolutt ingen merverdi.

Det er viljen det står på på regjeringens side og jeg kan ikke skjønne at de ignorerer folket de ble valgt av til fordel av en energibransje som ikke fungerer. De snakket om forsyningsikkerhet og som spådd av mange ble det kun eksport og vi vanlige mennesker sitter med svarteper.

Nå var vel alle partiene minus rødt med på dette, så her kan man ikke skylde på regjeringen. 

Anonymkode: 7364b...9e4

• Liker 4
Skrevet

Godt vi nærmer oss varmere tider nå. Gruer meg til vinteren. Brukte knapt strøm forrige måned, men skulle likevel betalt 2500 om du ikke regner med strømstøtten. Kommer til å bli kaldt i vinter for oss. Våger ikke å bruke strøm føler jeg 😅 kommer sikkert til å få 5000 eller noe i strømregning 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Pussig å skylde på dagens regjering for politikk som er vedtatt 10-20 år siden. Strømstøtten har jo virkelig hjulpet masse.

Likevel er dagens strømpriser helt og fullstendig uakseptable. Dette var rekordpriser vinterstid for ikke så lenge siden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

46,04 øre/kwh er strømprisen her akkurat nå.

Anonymkode: 6d884...422

AnonymBruker
Skrevet

På tide å prottestere. Ikke godta de nye prisene rett og slett. Skulle ønske hele befolkningen nektet å betale.

Anonymkode: bd2b0...b3b

• Liker 2
Skrevet

Er ganske glad for at vi i 2013 investerte i et stort solcelleanlegg på taket. Pr. nå og ut september sånn circa produserer vi mer enn vi bruker.

• Liker 3
Skrevet
matsats skrev (10 timer siden):

Sånn går det når man stemmer på ap, h, v, sv, og mdg. Da har du kun deg selv, og dine likesinnede, å takke.

Riktig, og i tilleg har sp samme konsekvens :( , det hadde jeg ikke trodd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan det tenkes at vi nordmenn må gjøre endel endringer fremover? Droppe utenlandsturer i ferien for eksempel? Da dekker man inn tapet for strøm. 
Ja, det er kjipt, men vi har lenge vært veldig bortskjemte i dette landet.

Har dere stort hus med mye lån? Ikke tatt høyde for at det kan komme en regnværsperiode? Synd, men historien viser at det skjer med jevne mellomrom.

Staten kan dessverre ikke gå inn og hjelpe folk med penger når den oppadgående trenden brytes. Hvis de gjør det blir rentehevingene verre, og det gjør elendigheten ennå større. 

Anonymkode: 5aa38...424

Snakk for deg selv. 

Det er mange som aldri drar utenlands, har lav lønn/trygd og sliter big time pga både økt pris på mat, drivstoff og den sinnsyke strømprisen.

Jeg har ikke vært utenlands siden 2014 og før det 2004 eller noe sånt. Vet at jeg ikke er den eneste. 

Anonymkode: 2d9bd...953

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis dere sliter, vet jeg ikke hvordan jeg overlever med min uføretrygd på knapt 350 000 og et hjemmeboende barn.

Tenker at dere får sette dere ned å se på forbruket utover alt det du nevner. Så finner dere nok rom for sparing.

Anonymkode: a227e...5aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...