Gå til innhold

Chicago fire, med og pd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har sett flere innlegg om ang Chicago fire, med å pd seriene. Men hvilken rekkefølge burde man se det? Eller må man se de 3 på en måte sammen får å skjønne hva det handler om?

Forstår ikke de seriene sin rekkefølge og hvordan man burde se det. Blir litt forvirret. Og er de seriene verdt og se på?

Har bare lagt de i (min liste) til nå.

Anonymkode: 56da4...00e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan se de uavhengig av hverandre. 

Anonymkode: 185ab...47f

Skrevet

Hva mener du? Skjønte ikke svaret ditt, beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Wikipedia har oversikt. Søk på 'chicago fire' epidsodes' så finner du lista. Tilsvarende for de andre showene.

Anonymkode: 6a29a...5f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wikipedia har oversikt. Søk på 'chicago fire' epidsodes' så finner du lista. Tilsvarende for de andre showene.

'Chicago fire episodes' 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om de har endel "crossover" episoder så må du ikke se seriene i en spesiell rekkefølge. Her ser vi CFD sammen og jeg ser MED alene. CPD har vi ikke sett.

Anonymkode: 8aec3...641

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, sorry for sent svar, men glemt litt av denne siden så beklager. Men takk for svar, men du som skrev ¨Wikipedia har oversikt. Søk på 'chicago fire' episodes' så finner du lista.¨ så finner jeg den ikke. Men det er mye som skjer i alle episodene, så føler jeg må se de litt for seg selv.

Eller hva tenker dere?

Vet ikke om dere får varsel på dette engang, er ny i hele greien. Takk.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan se de separat. De har så kalt "crossover" episoder og de må du se i riktig rekkefølge. Du finner lett alle crossover episodene i riktig rekkefølge med sesong og episode nummer listet opp her. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_(franchise)#Crossovers

Jeg følger kun Chicago Fire selv. Jeg ser ikke de to andre fordi jeg har sett alt av både sykehus og politi serier i alle former og fasonger, så det er for meg oppbrukt.  

Anonymkode: 6ed27...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Okei tusen tann, forsto ingenting av den wikipedia linken dessverre, dt sto litt uformert for min del. Men har sett litt av Chicago Fire og litt av Chicago PD, men det blir bare rart å se det sånn. Så lurer på og se alt fra fire, pd å med liksom, men samtidig så kommer jeg ikke til og skjønne noe. Men den linken forsto jeg ikke så mye av beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en oversikt over hvilke episoder som er crossovers og hvilke man bør se i hvilken rekkefølge. Jeg prøvde å se de tre seriene slik, men det ble for mye og for kjedelig. Man må ikke se alle tre seriene. Av og til kommer andre karakterer over i fire serien og omvendt, men man må ikke se de andre for å forstå alt. 

Anonymkode: 75827...a97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med fire og det tok sin tid før jeg oppdaget både pd og med. Synes ikke jeg har gått glipp av noe ved å ikke se de i «riktig» rekkefølge. Har vært up to date en stund hvor jeg har sett de når episoder har blitt lagt ut, men så glemmer jeg litt av de igjen igjen og da ser jeg alt i fire først - for jeg liker den serien best, deretter med og til slutt pd

Anonymkode: ffa40...f12

Skrevet

Jeg har bare sett på Chicago fire. Det var første mener jeg å erindre av de seriene, så om jeg skulle sett på de andre ville jeg sett på sesongene av Chicago fire frem til de andre startet opp.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, men er så vanskelig å finne hvilken episode man egentlig skal pause for å starte på pd eller med liksom. Men får vell bare ta d som d kjæm tenke æ

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alle tre. Har sett alt som har kommet ut til nå. Jeg er av den oppfatningen av at man ikke kan se dem om hverandre, da det etterhvert utover i sesongene blir flere og flere episoder som henger sammen, slik at man må se på alle for å få med seg viktige ting. Jeg ser fire først, så PD, så med. I den rekkefølgen. Det er fordi at Chicago fire kom først, Chicago PD ble en spin off av den, deretter kom Chicago med og ble en spin off av de igjen. Det kom også en fjerde spin off som het Chicago law, den handlet om advokater som skulle frikjenne kjeltringene som PD fikk fengslet. Men, den fikk ikke så mye interesse så den gikk bare en eller to sesonger.

Anonymkode: 529b5...d76

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke sant. Men vet liksom ikke hvor mange episoder av fire jeg kan se før jeg må se litt av PD åsså kor mange episoder av PD før jeg kan begynne og se med eller fire igjen. Det er den mest kompliserte seriene jeg har vært borti. Fordi man vet ikke hva man skal se først og etterpå, å når det blir spin off, jeg forstår det ikke. Vet liksom ikke om jeg skal se alt av fire først, åsså PD også med, men da blir det sikkert mye jeg ikke skjønner igjen. Hvordan anbefaler dere og se det? Jeg kommer til og bli gal etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, ikke sant. Men vet liksom ikke hvor mange episoder av fire jeg kan se før jeg må se litt av PD åsså kor mange episoder av PD før jeg kan begynne og se med eller fire igjen. Det er den mest kompliserte seriene jeg har vært borti. Fordi man vet ikke hva man skal se først og etterpå, å når det blir spin off, jeg forstår det ikke. Vet liksom ikke om jeg skal se alt av fire først, åsså PD også med, men da blir det sikkert mye jeg ikke skjønner igjen. Hvordan anbefaler dere og se det? Jeg kommer til og bli gal etterhvert.

Spiller egentlig ingen rolle. Jeg så alt av Fire først; siden jeg likte den best. Så Med og tilslutt PD. 

Anonymkode: bbb52...49d

AnonymBruker
Skrevet

Liker bare Med jeg og har forelsket meg i Dr. Choi. 

Anonymkode: 8f008...465

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er en del sesonger hadde jeg sett ses 1 av alle tre først ( hele sesongen av en om gangen altså) og så ses 2 osv. 

Anonymkode: bbb52...49d

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Okei, jeg ser det bare etter en rekkefølge jeg har fått link på lenger opp her. Hopper litt rundt, men får med meg endel så da går det fint liksom. Men hvor ser dere Law & Order: SVU serien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...