AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Noen som har lang avstand mellom soverom og bad? Vårt soverom ligger i dag ved siden av hovedbadet i huset, men vurderer å gjøre om et annet rom til soverom som vil være større og bedre plass til garderobe. (Kort vei til vaskerom) Dette rommet ligger i etasjen under og i annen ende av huset. Her er det også et bad, men er veldig gammel og slitt. Ville nok kun blitt brukt for å gå på toalett. Ikke dusjing. Koster for mye å pusse opp nå. Nytt soverom betyr at det blir litt avstand til hovedbadet. Vet jeg spør dumt, men er litt usikker her. Kommer vi til å angre på nytt soverom? Bortkastet tid og arbeid 🤔 Hva ville vært viktigst for deg? Romslig soverom og garderobe (som også er kjøligere om sommeren) ? Eller kort vei til dusj? Anonymkode: 70888...a14
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har lang avstand mellom soverom og bad? Vårt soverom ligger i dag ved siden av hovedbadet i huset, men vurderer å gjøre om et annet rom til soverom som vil være større og bedre plass til garderobe. (Kort vei til vaskerom) Dette rommet ligger i etasjen under og i annen ende av huset. Her er det også et bad, men er veldig gammel og slitt. Ville nok kun blitt brukt for å gå på toalett. Ikke dusjing. Koster for mye å pusse opp nå. Nytt soverom betyr at det blir litt avstand til hovedbadet. Vet jeg spør dumt, men er litt usikker her. Kommer vi til å angre på nytt soverom? Bortkastet tid og arbeid 🤔 Hva ville vært viktigst for deg? Romslig soverom og garderobe (som også er kjøligere om sommeren) ? Eller kort vei til dusj? Anonymkode: 70888...a14 Det at det ikke er lang vei til toalett betyr mye, men dusj er mindre viktig. Ser også absolutt fordelen med kort avstand til vaskerom. Jeg ville gått fir det! Anonymkode: d1364...0a9 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Romsligere garderobe og kjøligere rom på sommeren er absolutt mer verdt for min del. i vårt hus har vi kun et bad, og det ligger i hovedetasjen. Soverommene ligger i andreetasje. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken at jeg skulle hatt badet nærmere soverommet. Selv ikke når jeG var gravid og måtte på do 10 ganger per natt😂 Anonymkode: 60284...ece 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det at det ikke er lang vei til toalett betyr mye, men dusj er mindre viktig. Ser også absolutt fordelen med kort avstand til vaskerom. Jeg ville gått fir det! Anonymkode: d1364...0a9 Den fordelen med vaskerom ser jeg også. 😂 Kort vei til toalett vil fortsatt være der. Anonymkode: 70888...a14
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Romsligere garderobe og kjøligere rom på sommeren er absolutt mer verdt for min del. i vårt hus har vi kun et bad, og det ligger i hovedetasjen. Soverommene ligger i andreetasje. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken at jeg skulle hatt badet nærmere soverommet. Selv ikke når jeG var gravid og måtte på do 10 ganger per natt😂 Anonymkode: 60284...ece Det er et soverom med en liten kjellerstue utenfor som ikke blir brukt i dag. Så det jeg tenkte var å gjøre kjellerstuen om til garderobe og type omkledningsrom. (Ingen innsyn) Det vil da ikke bli garderobe og klesoppbevaring på soverommet. Det betyr igjen mindre støv i rommet vi sover på. Om sommeren kan det bli veldig varmt på dagens soverom. Rommet i kjelleren vil også få litt morgensol, men vinduene er mindre. I tillegg er det kjeller som er svalere i utgangspunktet. Kanskje et minus om vinteren hvis vi må bruke ovn med dagens strømpriser. Ang bad, så er vi vant til å bare gå rett ut fra soverommet og inn i dusjen om morgenen og tilbake for å kle på seg. Det vil jo bli litt ny rutine her. Har lyst å gjøre dette, men tror mannen her må overtales litt…. 😂😂 Han virket ikke like ivrig, men det er han aldri uansett 😂😂 Er ikke sååå mye jobb. Kanskje vi må male litt, få ut noen møbler og montere garderobe. Men jeg klarer mye alene, så det får bli salgsargumentet. Og at vi får brukt huset på en bedre måte. 👍👍 Anonymkode: 70888...a14 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Romsligere garderobe og kjøligere rom på sommeren er absolutt mer verdt for min del. i vårt hus har vi kun et bad, og det ligger i hovedetasjen. Soverommene ligger i andreetasje. Må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken at jeg skulle hatt badet nærmere soverommet. Selv ikke når jeG var gravid og måtte på do 10 ganger per natt😂 Anonymkode: 60284...ece Vi har samme løsning, men jeg må på do flere ganger om natten hele tiden, og ikke kun da jeg var gravid. Har faktisk grått om natten fordi jeg må helt ned for å gå på do. Jeg blir lys våken, og får ikke sove igjen. Savner så sinnsykt å ha do rett ved siden av soverommet. Anonymkode: a2b24...196 2
sommermor Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Her ville jeg ikke ha byttet soverom. For meg er det gull å ha kort vei til badet om morgenen. 1
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Svalere soverom, bedre plass, garderoberom, nært vaskerom og toalett veier lett opp for lenger vei til dusjen om morgenen. Litt skruing av garderobe og litt maling høres også overkommelig ut jobbmessig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Eneste gangene jeg tenker noe over avstand mellom soverom og bad er når ungene har overnattingsbesøk og jeg vil snike meg inn på badet før jeg treffer dem om morgenen. Og det skjer jo ikke ofte. Som regel våkner jeg timesvis før de overnattende tenåringene. 😂 Anonymkode: 72136...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har samme løsning, men jeg må på do flere ganger om natten hele tiden, og ikke kun da jeg var gravid. Har faktisk grått om natten fordi jeg må helt ned for å gå på do. Jeg blir lys våken, og får ikke sove igjen. Savner så sinnsykt å ha do rett ved siden av soverommet. Anonymkode: a2b24...196 Toalett er det heldigvis nært nytt soverom. 👍😊 Anonymkode: 70888...a14
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Badet/toalettet bør helst ikke være vegg-i-vegg med hverken hovedsoverom eller stue pga "dolyder". Hotellet med feks en tynn skyvedør til badet er skrekken for min del. Trives best når badet er plassert i en gang eller i hjørnet av huset mot gjesterom/kontor. Anonymkode: 38afe...8ff
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 Serafina. skrev (28 minutter siden): Svalere soverom, bedre plass, garderoberom, nært vaskerom og toalett veier lett opp for lenger vei til dusjen om morgenen. Litt skruing av garderobe og litt maling høres også overkommelig ut jobbmessig. Det tenker jeg også. 😊 Tror jeg har fått mannen med på dette. 👍 Strengt tatt så er det også dusj i samme etasje. Dvs badekar med dusj over. Men dette badet er lite trivelig og skulle hatt seg en skikkelig oppussing. Vi har nok ikke prioritert det fordi det blir så lite brukt. Kanskje det vil bli det hvis vi flytter soverommet ned. Noe jeg tror vi gjør. Tenåringen i huset får overta det gamle soverommet og det vil nok han like. Hans rom er så lite. Anonymkode: 70888...a14
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det tenker jeg også. 😊 Tror jeg har fått mannen med på dette. 👍 Strengt tatt så er det også dusj i samme etasje. Dvs badekar med dusj over. Men dette badet er lite trivelig og skulle hatt seg en skikkelig oppussing. Vi har nok ikke prioritert det fordi det blir så lite brukt. Kanskje det vil bli det hvis vi flytter soverommet ned. Noe jeg tror vi gjør. Tenåringen i huset får overta det gamle soverommet og det vil nok han like. Hans rom er så lite. Anonymkode: 70888...a14 Høres ut som mange fordeler her. En fornøyd tenåring i huset skal heller ikke kimses av. 😊 Og på sikt kanskje nyoppusset bad.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 Serafina. skrev (6 minutter siden): Høres ut som mange fordeler her. En fornøyd tenåring i huset skal heller ikke kimses av. 😊 Og på sikt kanskje nyoppusset bad. Det er sant! Jeg satt i går og ramset opp alle fordelene til mannen 😂😂 Tenåringen kunne jo fått rommet nede, men jeg ser for meg at vi kommer til å gå opp og ned får å vekke. For han kan være treg. Og så vil vi nok se han mer om han har rom oppe. Har en tendens til å være mye på rommet i den alderen. ☺️ Anonymkode: 70888...a14 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sant! Jeg satt i går og ramset opp alle fordelene til mannen 😂😂 Tenåringen kunne jo fått rommet nede, men jeg ser for meg at vi kommer til å gå opp og ned får å vekke. For han kan være treg. Og så vil vi nok se han mer om han har rom oppe. Har en tendens til å være mye på rommet i den alderen. ☺️ Anonymkode: 70888...a14 Og fordelene var det mer av enn ulempene. 😂😂 Anonymkode: 70888...a14
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Synes du har mange gode argumenter for å bytte rom. For min del er det viktigste å tenke på at soverommet er svalt, at det er kort vei til do, og kort fra garderobe til vaskerom. At dere må gå opp en trapp for å dusje på det finere badet tenker jeg dere tåler helt fint. Kjøp noen fine badekåper dere kan slenge på dere🙂 Anonymkode: 26f13...192 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå