AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Når du møter på noen som mener at han som drev med vold mot deg/ barna virker så snill å støttende, stakkars han som blir holdt borte fra barna å at begge foreldre har rett på samvær. Hvordan reagere du? Jeg blir så lei meg å skamfull, akkurat som om jeg fortjener å ha blitt mishandlet. Jeg opplevde nå nylig at en av mine nærmeste venninner bagatelliser det jeg har opplevd. Det ligger klare bevis på hva han har gjort, så det er ikke tvil i saken, men virker som hun har annen oppfatning. Opplever også at en del av andre foreldre å venner å bekjente av han setter blikket i meg å rister med hodet, det er så vondt. Anonymkode: df3cb...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Da hadde jeg nok, svart noe som: Du vet ikke alt. Anonymkode: 60eca...a52 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Her var det "bare" psykisk vold. Han får ha samvær med barnet men har mer eller mindre meldt seg ut. De fleste jeg snakker med skjønner ikke problemet mitt, og skjønner ikke hvorfor far ikke har mer samvær. Og det skjønner overhode ikke hvorfor jeg ikke lar barnet sove hos far. Men de vet jo ikke hvordan han er heller. Det er sårt men jeg har heller valgt å snakke med familievernkontoret og der fikk jeg omsorg og full støtte. Anbefales om du trenger noen å snakke med❤️ Anonymkode: ae654...83f
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Det som er så typisk med slike mennesker, de er skikkelig sjarmerende utad, men innen for husets fire vegger er de stikk motsatt. Og det er veldig mange som ikke forstår at en så sjarmerende mann kan være en som driver med vold.
AprilLudgate Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Tviler på at det hjelper å svare noe i slike situasjoner - dette er ofte mennesker som er voldsutøvere/aksepterer voldsutøvelse generelt. Jeg hadde vel parkert samtalen med å si at «du vet ingenting, men du er hjertelig velkommen til å bo med ham selv». Slike folk er dessverre ikke verdt å ha noe med å gjøre uansett relasjon. De er med på å akseptere og muliggjøre vold og overgrep. 11 1
Silva Pluvialis Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Fløff skrev (6 minutter siden): Tviler på at det hjelper å svare noe i slike situasjoner - dette er ofte mennesker som er voldsutøvere/aksepterer voldsutøvelse generelt. Jeg hadde vel parkert samtalen med å si at «du vet ingenting, men du er hjertelig velkommen til å bo med ham selv». Slike folk er dessverre ikke verdt å ha noe med å gjøre uansett relasjon. De er med på å akseptere og muliggjøre vold og overgrep. "Du er hjertelig velkommen til å bo med ham selv" Den likte jeg. Da hadde nok pipa fått en annen lyd. Utrolig hva folk kan legge seg opp i. Skjønner at det er sårt, TS. 3 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Fløff skrev (8 minutter siden): Tviler på at det hjelper å svare noe i slike situasjoner - dette er ofte mennesker som er voldsutøvere/aksepterer voldsutøvelse generelt. Jeg hadde vel parkert samtalen med å si at «du vet ingenting, men du er hjertelig velkommen til å bo med ham selv». Slike folk er dessverre ikke verdt å ha noe med å gjøre uansett relasjon. De er med på å akseptere og muliggjøre vold og overgrep. Til det uthevede. Veldig bra sagt , skulle gitt deg en million likes om det hadde gått.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Det er bare å kutte sånne personer ut omgående. Anonymkode: b6480...7d0
Entern Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (1 time siden): Det som er så typisk med slike mennesker, de er skikkelig sjarmerende utad, men innen for husets fire vegger er de stikk motsatt. Og det er veldig mange som ikke forstår at en så sjarmerende mann kan være en som driver med vold. Jepp. De er flinke til å manipulere. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Skal bruke en del av frasene her ser jeg. Det som er så vondt når det kommer fra venner er jo at man føler jo på skam å en følelse av mislykket , man skulle jo egentlig gått for lenge siden pga barna, men det klarte jeg ikke, å når jeg får slike kommentarer så får jeg ordene hans i hodet. Hi Anonymkode: df3cb...7bc 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Men vet denne venninnen din hva denne person har gjort, da? Anonymkode: 36b6f...481
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal bruke en del av frasene her ser jeg. Det som er så vondt når det kommer fra venner er jo at man føler jo på skam å en følelse av mislykket , man skulle jo egentlig gått for lenge siden pga barna, men det klarte jeg ikke, å når jeg får slike kommentarer så får jeg ordene hans i hodet. Hi Anonymkode: df3cb...7bc Du kan godt presse dem litt til å være mer spesifik: «mener du at du ikke tror på at han var voldelig fordi han smilte til deg». Anonymkode: ff2fa...1a4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men vet denne venninnen din hva denne person har gjort, da? Anonymkode: 36b6f...481 Ja hun gjør det, men virker ikke som om hun vil ta det til seg. Hi Anonymkode: df3cb...7bc
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du kan godt presse dem litt til å være mer spesifik: «mener du at du ikke tror på at han var voldelig fordi han smilte til deg». Anonymkode: ff2fa...1a4 Ja har tenkt tanken på det, kjenner jeg får vondt i magen av ei alene mamma som har begynt å henge med han mye, hun vet ikke hva hun går til, hun ser stygt på meg når jeg møter henne på skolen. Skulle ønske man kunne advare uten å bli stemplet som gal eks. Hi Anonymkode: df3cb...7bc
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja har tenkt tanken på det, kjenner jeg får vondt i magen av ei alene mamma som har begynt å henge med han mye, hun vet ikke hva hun går til, hun ser stygt på meg når jeg møter henne på skolen. Skulle ønske man kunne advare uten å bli stemplet som gal eks. Hi Anonymkode: df3cb...7bc Du "advarer" mer ved å forholde deg rolig. Anonymkode: 45ff9...4a3 1
Andrine& Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Det hjelper å jobbe med sårbarheten. Ikke forvent at noen skal forstå, glem å forklare deg til noen i det hele tatt. La de som støtter denne mannen drite seg ut på egen hånd, la de snakke om og tro på det de vil. Sannheten kommer for en dag til slutt. Voldsutøvere sverter oss å sprer stygge løgner for å få sympati og også mulighet til å mishandle flere. Jeg tenker at de som tror på han er hans potensielle nye offer, la de gå i fella så lærer de på den vanskelige måten. Jeg har anmeldt og rapporterer alt som skjer. Jeg bare smiler og sier ingenting. Systemet skal få overta byrden for meg. Da kan de gå der å lure disse medløperne til voldelig adferd. Tren, spis bra, vær med venner, smil utad, det er det største fuck off du kan gi. Nå må du redde deg selv akkurat som alle andre må, nye ofre får disse mennene uansett hva vi gjør/ikke gjør.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Andrine& skrev (37 minutter siden): Det hjelper å jobbe med sårbarheten. Ikke forvent at noen skal forstå, glem å forklare deg til noen i det hele tatt. La de som støtter denne mannen drite seg ut på egen hånd, la de snakke om og tro på det de vil. Sannheten kommer for en dag til slutt. Voldsutøvere sverter oss å sprer stygge løgner for å få sympati og også mulighet til å mishandle flere. Jeg tenker at de som tror på han er hans potensielle nye offer, la de gå i fella så lærer de på den vanskelige måten. Jeg har anmeldt og rapporterer alt som skjer. Jeg bare smiler og sier ingenting. Systemet skal få overta byrden for meg. Da kan de gå der å lure disse medløperne til voldelig adferd. Tren, spis bra, vær med venner, smil utad, det er det største fuck off du kan gi. Nå må du redde deg selv akkurat som alle andre må, nye ofre får disse mennene uansett hva vi gjør/ikke gjør.. Dette skal absolutt gjøre, for nå stenger jeg meg inne for er så redd for å møte han, men jeg skal gi fan å leve mitt liv. Hi Anonymkode: df3cb...7bc 1 1
Andrine& Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette skal absolutt gjøre, for nå stenger jeg meg inne for er så redd for å møte han, men jeg skal gi fan å leve mitt liv. Hi Anonymkode: df3cb...7bc Ja! Et stort smil er faktisk er sterkt våpen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 Blir jo nesten som å skulle prøve å si noe pent om djevelen selv. Du vet det, så da blir det umulig for deg. Hun derimot, ser bare de sidene han vil at omgivelsene kan se. Altså er han en bedrager. Anonymkode: 570d4...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 Grunnen til at voldelige menn klarer å få seg partner, er at de er sjarmerende til å begynne med. Det er også grunnen til at de fleste sier " jeg hadde aldri trodd det om han!" om han ender opp med å drepe hele familien og seg selv til slutt. Så dessverre er det ganske vanlig at andre snakker pent om slike. For de har også blitt lurt av sjarmen. Anonymkode: f961c...1f0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå