AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Vi er fire jenter som skal reise sammen i år. Totalt 12 dager fordelt på 3 land i Europa. Ingen av oss er spesielt glad i å feste så vi tenker å være hjemme senest i det klokken slår midnatt. Allerede her synes jeg vi minimerer sjansen for mye som kan gå galt, spesielt på kveld/nattestid. Er det noe annet en bør ha i bakhodet? Anonymkode: c5e64...e5e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Europa er nok det stedet i verden hvor det er tryggest for jenter/kvinner å reise alene. Anonymkode: e896f...d6a 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Har venner som reiser verden rundt og ingen av mine kvinnelige venner har noen gang opplevd noe ubehagelig. De eneste som jeg kjenner som har havnet i shady situasjoner er menn/gutter som har gjort dumme ting i ruspåvirket tilstand. Anonymkode: f885d...6ef 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har reist mye helt alene. Også i Afrika, og Asia, som blond kvinne. Aldri opplevd noe ubehagelig. Handler ene og alene om å kjenne områdene i byen man er i. Anonymkode: 85d02...15d 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hold dere til kjente steder/gater, unngå snarveier. Ikke tro at han kjekke typen er snill og grei - ikke vær lettlurt. Hold sammen, ikke gå avgårde alene. Ikke vift med penger eller kort rundtomkring. Anonymkode: ed64a...10f 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Les dere opp om stedene dere skal være på, gode og dårlige deler osv. Anonymkode: c7b00...a04 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Har dere lite erfaring med å reise i og med at dere frykter for tryggheten deres selv om dere er 4 stykker? Fokuser på hvor dere har lyst til å dra, det er ikke utrygt noe sted som helst i Europa for 4 kvinner som reiser sammen. (Med unntak for Ukraina) Anonymkode: 2d29c...b15 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi er fire jenter som skal reise sammen i år. Totalt 12 dager fordelt på 3 land i Europa. Ingen av oss er spesielt glad i å feste så vi tenker å være hjemme senest i det klokken slår midnatt. Allerede her synes jeg vi minimerer sjansen for mye som kan gå galt, spesielt på kveld/nattestid. Er det noe annet en bør ha i bakhodet? Anonymkode: c5e64...e5e Er dere veldig unge? Anonymkode: d1387...fb6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Det går nok helt fint. Anonymkode: 15cdb...391 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Lov hverandre å holde sammen Pass godt på hverandres drikkevarer, hvis en f.eks. går på do. Så burde det gå fint 😊 Anonymkode: 91f03...4e4 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Så lenge dere holder dere unna Malmø så blir dere ikke voldtatt. Anonymkode: f9206...fbb 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Unødvendig å svare som flere at det er såå trygt å reise overalt. Fakta er at det kan være utrygt selv å gå ut på byen i Oslo om du feks snubler dritings gjennom Sofienbergparken kl. 05 om natta, selv om Oslo er en veldig trygg by. Vet ikke hvor dere skal TS men sjekk byene dere skal til på nett, om det er noen spesielle problemer. Feks om det er mye ran, mye lommetyver, områder man kanskje bør unngå om natten osv. Ellers så tenker jeg om dere ikke drikker dere fulle og ikke er ute alene midt på natten så er dere trygge de aller fleste steder Ville heller fokusert på å unngå lommetyver eller å bli frastålet ting, det er nok den største faren dere vil møte på, feks ved å ha sånn pengebelte. Pass på drinker og pass på veske/bagasje. Skal dere drikke eller være ute sent er det bare å ikke gå alene, ikke ta pirattaxi osv, vanlig fornuft liksom. Anonymkode: e9a10...ce9 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 Vi er mellom 20 og 21, men flere har ikke reist før. Da vi endelig tjente egne penger kom korona... Vi skal være i hovedstedene. Ts Andre tips da? Anonymkode: c5e64...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Alle større byer, Oslo også, har områder som er mindre trygge enn andre. Særlig kveld og natt og særlig for kvinner. Unngå hotell der. Google no go area berlin om dere skal dit. Noen større byer har også visse taxi-selskaper som bør unngås. I verste fall blir man ranet, i beste fall tas turister med på en rundtur som er mye lengre enn hva google maps viser. Lat som dere er kjent i byen. Plot inn fra-til i google maps og pek på skjermen til sjåføren hvor dere skal samtidig som du sier det, da skjønner han at dere sporer ruten på kartet og så han blir avslørt hvis han velger lure dyre "snarveier". Anonymkode: 3d70f...9d8 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er mellom 20 og 21, men flere har ikke reist før. Da vi endelig tjente egne penger kom korona... Vi skal være i hovedstedene. Ts Andre tips da? Anonymkode: c5e64...e5e Lettere om dere sier hvilke byer det er snakk om? Anonymkode: c7b00...a04 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 Hold sammen ihvertfall to og to. Ikke drikk alkohol og gå hjem i rimelig tid. Jeg pleier alltid å reise med et bankkort og et kredittkort. Kredittkortet putter jeg i BH en der får ingen tak i det. Lommetyver finnes overalt og man merker det ikke før lommeboka er vekk. Ellers er det ikke noe å være redd for. Dere er jo 4 stykker. Anonymkode: 7f943...cb3 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi er fire jenter som skal reise sammen i år. Totalt 12 dager fordelt på 3 land i Europa. Ingen av oss er spesielt glad i å feste så vi tenker å være hjemme senest i det klokken slår midnatt. Allerede her synes jeg vi minimerer sjansen for mye som kan gå galt, spesielt på kveld/nattestid. Er det noe annet en bør ha i bakhodet? Anonymkode: c5e64...e5e Hvor skal dere hen, ts? De fleste land i Europa har lavere statistikk for tilfeldige hendelser retning kvinner enn Norge. Så faren for å bli grafset på er statistisk sett større på en bar på byen i Bergen enn i Berlin. Faren for at noe alvorlig skjer er like liten i Berlin som i Oslo, noe mindre enn på landsbygda i Norge (det er endel bygder i Norge og sikkert også nedover Europa der en faktisk bør passe seg litt). Du ser med enkelhet om et nabolag er utrygt. Hvordan? Ikke på fasadene, eller hvor dyrt det er. Du ser det på folka. Jeg har reist mye i Europa helt alene, og gått mye rundt i byene sent på kveld. Sørg for at det er personer i sikte. Føler du deg utrygg? Se etter foreldre med barn, og følg deres kurs (ja, foreldre og barn går ute i gatene til langt på kveld nedover i Europa. Leggetid 20.00 er et norsk fenomen.) Det eneste stedet jeg har følt meg retning skremt er Sogndal. Skummelt sted. Og ikke at taxi uten at du er to om du ikke vet hvem som kjører. Det er utrygt selv i Norge. Mye tryggere å gå. Anonymkode: d26ca...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 Hold dere sammen, pass på hverandres drinker når en skal på do el.l, det at noen putter noe oppi drinkene er vel det eneste jeg er bekymret for når jeg er ute på livet i utlandet. Pleier også å velge hotell/overnattingssteder som ligger i trygge, sentrale strøk, slik at man ikke må gå langt gjennom folketomme deler av byen når dere skal hjem. Anonymkode: 0c515...8bc
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #19 Skrevet 5. mai 2022 Dere kommer veldig langt med helt vanlige forholdsregler dere burde følge i Norge også. Obs på at dere bør unngå parker og steder uten mennesker når det er mørkt. Unngå å bo i dårlige strøk. Hvor skal dere? Anonymkode: 2fda7...34c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #20 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 17.49): Ikke drikk alkohol og gå hjem i rimelig tid. Herregud for noen kjipe ferier du må ha vært på. Til TS: Utlandet er ikke farlig. Reiser dere til hovedsteder og holder dere i sentrumsområdet så er det like trygt som Oslo. Bare ikke drikk dere drita fulle og gå dere vil. Anonymkode: 65129...e7f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå