AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Dere som ikke har gjort det. hva er grunnen? Anonymkode: df96f...d7e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som ikke har gjort det. hva er grunnen? Anonymkode: df96f...d7e Å si nei til det er jo omsorgsvikt Anonymkode: 18107...51f 13 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Hva er poenget med en liten pille med Jod? SKulle det smelle en atombome, er det ikke mer igjen av noe. Er vel bare de som er i bunkere akuratt da det smeller som overlever. Anonymkode: 70b5a...184 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er poenget med en liten pille med Jod? SKulle det smelle en atombome, er det ikke mer igjen av noe. Er vel bare de som er i bunkere akuratt da det smeller som overlever. Anonymkode: 70b5a...184 Har ingenting med atombomber å gjøre. Anonymkode: 23e35...0d6 30 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å si nei til det er jo omsorgsvikt Anonymkode: 18107...51f Ja, nå var det faktisk en på et slikt foreldretreff som meinte at vi som hadde sagt ja bedrev omsorgssvikt så derfor jeg lurte på om noen her ville si litt mer om grunnen for at de ikke har sagt ja... Vi ble så perpleks når vi fikk den kommentaren av vi ble litt stumme... Kjenner ingen utenom den vi traff på skolen og jeg var vel ikke komfortabel med å spør henne heller om grunnen og så ble vi "avbrutt" så vi kom ikke så langt. Anonymkode: df96f...d7e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Regler er regler men akkurat i fht jod så synes jeg skolen skal kunne gi uten samtykke. Hvis jod skal gis er det myndighetene (og deres forlengede arm i helsevesen) som melder at jod må gis. Da kan man ikke stå på trappa og rope inn alle barn utenom Ole fordi foreldrene har glemt å levere samtykkeskjema. (Godnight det ble krøkkete forklart) Anonymkode: ae272...b66 15 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er poenget med en liten pille med Jod? SKulle det smelle en atombome, er det ikke mer igjen av noe. Er vel bare de som er i bunkere akuratt da det smeller som overlever. Anonymkode: 70b5a...184 Handler ikke om å beskytte oss om det skulle falle en atombombe i hodet på oss, men mot radioaktiv nedbør blant annet Anonymkode: a66eb...63d 22 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Jeg samtykker ikke. Gir jod selv om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: ac29e...4ce
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Ja selvfølgelig har jeg det. Anonymkode: ef9a5...69d
newman01 Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg samtykker ikke. Gir jod selv om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: ac29e...4ce Problemet er at det må tas så fort som mulig, og for hvert minutt man venter vil skjoldbruskkjertelen absorbere radioaktiv jod 23 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg samtykker ikke. Gir jod selv om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: ac29e...4ce Poenget er at man skal holde seg innendørs og ikke gå ut før man har tatt jod. Anonymkode: ae272...b66 9 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg samtykker ikke. Gir jod selv om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: ac29e...4ce Da håper jeg du er sammen med barnet ditt 24/7 og går går med jodtablettene i veska.... Anonymkode: 4b052...d5e 14 2
charlotte0 Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, nå var det faktisk en på et slikt foreldretreff som meinte at vi som hadde sagt ja bedrev omsorgssvikt så derfor jeg lurte på om noen her ville si litt mer om grunnen for at de ikke har sagt ja... Vi ble så perpleks når vi fikk den kommentaren av vi ble litt stumme... Kjenner ingen utenom den vi traff på skolen og jeg var vel ikke komfortabel med å spør henne heller om grunnen og så ble vi "avbrutt" så vi kom ikke så langt. Anonymkode: df96f...d7e Seriøst? Skjønner godt dere ble stumme, jeg blir også satt ut hvis folk kommer med helt idiotiske kommentarer. 😂 Også angrer jeg alltid etterpå at jeg ikke sa noe. 😂 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg samtykker ikke. Gir jod selv om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: ac29e...4ce Lever du under en stein? Man skal ta det innen to timer og ikke gå utendørs. Lykke til a Anonymkode: 0ba65...368 16 3
GammelKaktus Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Regler er regler men akkurat i fht jod så synes jeg skolen skal kunne gi uten samtykke. Hvis jod skal gis er det myndighetene (og deres forlengede arm i helsevesen) som melder at jod må gis. Da kan man ikke stå på trappa og rope inn alle barn utenom Ole fordi foreldrene har glemt å levere samtykkeskjema. (Godnight det ble krøkkete forklart) Anonymkode: ae272...b66 Jeg er helt enig, det samtykkeskjemaet er og litt kronglete iallfall det vi fikk utlevert. Jeg tenker hvis noen som fortsatt er litt nybegynner i språket skriver under på feil linje så ender det opp med at deres barn ikke får selv om forelderen egentlig ville at barnet skulle få. Men jeg håper jo at de får hjelp til oversettelse eller noe, eventuelt at de ringer det som sier nei, bare for å høre. Tenker og egentlig å gi selv om det skulle bli aktuelt men skreiv nå under på arket, men skulle noe skje så henter jeg han på skolen og trykker det i han selv hvis de ikke allerede har gjort det. 1
Sofakona Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 Ja til begge barna. Fint å vite at de er sikkret
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 Hæ, hvorfor er dette noe man må aktivt samtykke til og ikke bare er automatisk selvsagt? Er noen allergiske mot jod eller noe? Anonymkode: 4bff7...492 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 Ja, man kan være allergisk eller ha sykdommer som gjør at man ikke skal ha jod. Det er og lite sannsynlig at det vil bli en så akutt problemstilling at man ikke kan gi selv. Radioaktivitet må komme seg til området man oppholder seg i , og det vil ta tid de for de fleste i Norge. Et annet argument kan være at man stoler mer på det man gir selv. Barnehagen har jo lite opplæring i å gi tabletter, de kan gi feil dose, administrere feil etc. Anonymkode: 53c12...1b1
Rhodiola Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå