AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har tenkt å bli mer prisbevisst og lastet derfor ned app for tilbud i matbutikkene. Har kikket gjennom den siste måneden omtrent, og det slår meg at nesten alle tilbud på mat er usunt/halvfabrikata eller snacks. Dere som har fulgt med lenge: er det vanligst? Jeg ønsker meg tilbud på ting som vanlig kyllingfilet, frosne wokblandinger, grønnsaker/frukt, grove brød, fullkornsprodukter osv - det som jo gjerne er dyrt. Og type små pakker med oppskåret kyllingfilet som uansett er dyrere enn fullpris FPkylling er jo ikke penger spart. Men det er mye rødt kjøtt/pølser/usunne pålegg osv. Brus/chips eller likende. Innimellom har jeg registrert at Findus har 30%, og da kan man jo finne noe OK. Hva er deres erfaring? På mat altså. Anonymkode: e5a79...fee 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Tvert imot er billig mat sunn mat. Hva er noe av det billigste du kan kjøpe? En 5-kilosekk med tørkede bønner. Om den er på tilbud? Neppe. Den er latterlig billig sånn til vanlig. Grønnsaker og frukt er også jevnlig priset ned til 10 kr for stykk eller kilo. Og det er så billig at en tenker at bøndene utsettes for sosial dumping. Så har du havregryn. Det er også jevnlig på tilbud. 1 kg til en helt symbolsk sum. Men folk flest lever jo på junk. Så det selger bra. Butikkene har ikke tilbud for å være hyggelige med folk - de har tilbud fordi det trekker kunder som handler hos dem heller enn hos konkurrenten. Kylling kjøper man av noenlunde ok kvalitet. Man sparer ikke noen tiere på at et dyr har blitt pint gjennom livet. Da får en heller ta en ekstra skjefull med bønner. Og jakten på billig mat har en mørk bakside vi alle må anerkjenne. Når vi velger å kjøpe billig mat velger vi å gi bonden dårlig lønn. Det gjør bonden fattig. Det at jeg anser meg selv som fattig rettferdiggjør på ingen måte at jeg velger å holde eller gjøre andre fattige. Så jeg må ta ansvaret for valget mitt om å holde bonden fattig. Og kanskje kan jeg tenke at årsaken til at jeg er fattig er den samme som at bonden er fattig? At folk som meg ikke bare unner bonden fattigdom, men også meg? Folk med dårlig råd bør betale mye for varer og tjenester. Det er det eneste rasjonelle valg. Anonymkode: 33ff5...e2f 1
Gjest ti10 Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Min erfaring er at det ikke er vanskelig å finne tilbud på frukt og grønt. De fleste kjedene har f.eks. poser med 1 eller 2 kg epler eller appelsiner til under 20 kr. I Rema-appen får du alltid 10% på frukt og grønt, for ikke så lenge siden hadde de noen dager med 50 %. Mange kjeder har tilbud på ukens brød/frukt/grønnsak osv, og det har jo vært tatt opp i media at det er en uting med diverse norske sesonggrønnsaker til bare et par kroner per kg. Det er klart at du kan ikke velge og vrake, ALT er ikke på tilbud hele tiden, men sånn er det jo med andre tilbudsvarer også, det er ikke alltid det er favoritten som er på salg.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Jeg syns det ofte er tilbud på frukt, bær og grønnsaker, enten de er ferske eller frossen. Det er også stadig tilbud på rent kjøtt, særlig kyllingfilet. Men selvsagt ikke i alle butikker samtidig. Anonymkode: 859bc...07a
Wenda Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Kjenner ikke igjen dette. Joda, det er i perioder masse tilbud på sjokolade, brus og usunn mat (gjerne før høytider), men jeg kommer også ofte over tilbud på fisk, vegetarmat, frukt og grønnsaker,
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 I stedet for å bare se på tilbud, heller ut hva slags sunn mat som har fast lav pris. Det er mye. Poteter, løk, gulrøtter, bønner, frosne fiskeblokker, hermetiske tomater, havregryn, flere frosne grønnsaksblandinger ++ er billig mat. Anonymkode: 534a5...0b6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Bare denne uka så har Rema 1000 gode tilbud på asparges, vårløk, og honnningmelon. Kiwi har tilbud på urter i potte og supertilbud på nett med avokado. Ellers så er det ofte veldig lave fastpriser på mat som i utgangspunktet er billig som poteter, hodekål, grove knekkebrød, og f.eks. butikkens egen merkevare av grove halvstekte rundstykker, osv Anonymkode: 55555...996
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt å bli mer prisbevisst og lastet derfor ned app for tilbud i matbutikkene. Har kikket gjennom den siste måneden omtrent, og det slår meg at nesten alle tilbud på mat er usunt/halvfabrikata eller snacks. Dere som har fulgt med lenge: er det vanligst? Jeg ønsker meg tilbud på ting som vanlig kyllingfilet, frosne wokblandinger, grønnsaker/frukt, grove brød, fullkornsprodukter osv - det som jo gjerne er dyrt. Og type små pakker med oppskåret kyllingfilet som uansett er dyrere enn fullpris FPkylling er jo ikke penger spart. Men det er mye rødt kjøtt/pølser/usunne pålegg osv. Brus/chips eller likende. Innimellom har jeg registrert at Findus har 30%, og da kan man jo finne noe OK. Hva er deres erfaring? På mat altså. Anonymkode: e5a79...fee 30% på fersk fisk på Meny HVER TIRSDAG! Det er også ofte 30% på tomater, kylling osv Følg med i kundeavisen Anonymkode: 9b817...ed5
Brunhilde Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Det finnes en app som heter mattilbud. Den er grei å ha. Denne uka finner jeg følgende tilbud (blant andre): Kiwi: Kyllingburger 2x150gr, kr 39,00 Urter, pr stk kr 9,90 Diverse salatmikser, kr 19,90 Coop Extra: Laksefilet, 2x125 gr, kr 49,00 YT proteinprodukter, minus 25% Wokblanding, 500 gr, kr 20,- Rema1000: Lakse- eller ørretfilet, 400 gr, kr 74,90 Melon, kg, 14,90 Asparges, 250 gr, kr 14,90 Dette var bare det jeg gadd å skrive, men det er faktisk mye sunt som er på tilbud, du må bare kikke etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå