Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skulle ihht menstermin vært 7+1 på vei. Var på TUL og legen så fosteret men ingen hjerteaktivitet. Fosteret ble målt til 6+1. på et tidspunkt trodde vi begge vi så hjerte slå veldig sakte, men så var det borte igjen. Legen mente det ikke var håp men at jeg kunne måle hcg stigning for sikkerhetskyld før jeg tok pillene. Har noen vært borti noe lignende? Historier?

Anonymkode: 2ccb2...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit og tøft å få beskjed om! ❤️Jeg har ikke erfaring med dette selv, men jeg tenker absolutt du burde måle hcg over en periode før du gjør noe, pluss få komme til ny ultralyd om en uke eller to. Menstermin er ikke nødvendigvis nøyaktig, og i den fasen av svangerskapet du er i nå har det jo mye å si med en uke fra eller til. Jeg for eksempel vet at jeg har eggløsning sent i syklusen, og ville jeg fulgt «menstermin» ville jeg trodd jeg var lengre på veg enn jeg var da jeg var gravid.

Skrevet

Dessverre har jeg ikke god erfaring med dette, var på UL 7+2 og der så de ingen hjerteaktivitet. Målte fosteret til bare 5 uker da. Begynte å blø 2 dager etterpå. Håper selvsagt at det går bra med spiren din! Lykke til! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste et innlegg for ikke så lenge siden hvor det var akkurat dette hvor de ikke fant hjerteaktivitet, men var litt usikker men gav med tabletter og mente at det egentlig ikke var noe håp. Så de bestilte ny time privat hos noen andre for å få en second opinion og der fant han hjertelyd og alt gikk fint! Vil anbefale deg og vente litt og dobbeltsjekke siden de faktisk var litt usikre ❤️

Anonymkode: 2759b...22f

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg så de ikke hjerteaktivitet når jeg var på ultralyd i uke 6+3 og uke 7+2. Neste time var jeg 8+2, og da så vi et lite hjerte som dunket. 

Anonymkode: e96a6...aa6

• Hjerte 1
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg ville uten tvil ha målt hcg og avventet å avbryte svangerskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...