AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg og samboeren min skal flytte og vi bor da ca 30 min unna nåværende barnehage men i ny kommune. Er det sånn at vi fremdeles kan ha h*n i nåværende barnehagen? Anonymkode: df7e1...44a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Det spørs på reglene i din kommune Anonymkode: 5463b...161
Ullvott Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Som regel ikke. Hvis det er kommunal barnehage vil dere antakeligvis få nei, med mindre de har flere barnehageplasser enn antall barn. Hvis det er privat barnehage kan de ha litt andre vedtekter, og da kan det være muligheter, men det kommer an på vedtektene. Spør kommuneadministrasjonen OG barnehagen. 3
Maleficenta Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og samboeren min skal flytte og vi bor da ca 30 min unna nåværende barnehage men i ny kommune. Er det sånn at vi fremdeles kan ha h*n i nåværende barnehagen? Anonymkode: df7e1...44a nei med mindre det er en privat barnehage h.n går i så må h.n bytte barnehage til den kommunen dere flytter...vanlugvis iallefall. Vet ikke om det varierer fra kommune til kommune 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Jeg jobbet i en privat barnehage i en annen kommune. Jeg fikk ikke ha mitt barn der. Anonymkode: c8a7e...b3f
Maleficenta Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobbet i en privat barnehage i en annen kommune. Jeg fikk ikke ha mitt barn der. Anonymkode: c8a7e...b3f åja ikke der heller nei
Butter Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Vi har barnet vårt i bhg i nabokommunen. Fikk henne rett inn der. Men de hadde ledig plass da. Privat barnehage i landsdekkende kjede.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Vet ikke om dere har noen barnehage i nærheten, men å bytte barnehage kan man jo kanskje vurdere? Når barnet ditt skal begynne på skolen er det jo fint hvis barnet kjenner noen fra barnehagen fra før av. Dette får jo barnet kanskje ikke muligheten til hvis man går i en barnehage i en annen kommune enn der man skal starte på skolen? Tenker for barnets beste. Selv om dere er fornøyd med barnehagen deres nå må man jo tenke langsiktig også.. Anonymkode: c1e43...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Vi fikk ikke beholde plass da vi flyttet til annen kommune (rett over kommunegrensa bare, så uansett nærme). Vi ville gjerne beholde barnehageplass siden mannen jobber i nabobygget og besteforeldre bor rett ved, men fikk ikke det. Men fikk plass i barnehagen rett ved det nye huset ned mye bedre uteområder, så det ble jo egentlig bare fint til slutt Anonymkode: f6420...de9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå