AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei, i dag har jeg vært på fertilitetsjekk sammen med partner. Prøvene viste at partner hadde bra med sperm og mine prøver viste at jeg hadde veldig mange egg. Gynekologen sa at jeg ville kunne få barn lenge mtp at det var såpass med egg igjen. Ulempen med så mye egg gjorde at de ikke helt klarte å bestemme seg over hvem som skulle bli «dominant egget» og dermed kunne det gjøre at jeg ikke fikk eggløsning. Jeg fikk Femar, har noen erfaring med dette? Anonymkode: 216e7...2f1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Mannen har tatt en skikkelig sædprøve? Du har tatt blodprøver gjennom syklusen? Dette er en situasjon der det ikke funker å. bare "se". Anonymkode: c82cd...19c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mannen har tatt en skikkelig sædprøve? Du har tatt blodprøver gjennom syklusen? Dette er en situasjon der det ikke funker å. bare "se". Anonymkode: c82cd...19c Jeg tok blodprøver syklusdag 3. og mannen tok sædprøve i dag på klinikken Anonymkode: 216e7...2f1
Elise93 Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Hei! Høres ut som PCOS. Sa de noe om at de mistenkte dette? Ved pcos er det bl.a alt for mange eggposer så kroppen kan ha vansker med å modne et dominant egg. Femar kan hjelpe med dette. Det hadde god effekt på meg, fikk eggløsning på cd13 når jeg tok det 😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Elise93 skrev (54 minutter siden): Hei! Høres ut som PCOS. Sa de noe om at de mistenkte dette? Ved pcos er det bl.a alt for mange eggposer så kroppen kan ha vansker med å modne et dominant egg. Femar kan hjelpe med dette. Det hadde god effekt på meg, fikk eggløsning på cd13 når jeg tok det 😊 Nei, de nevnte ingenting om PCOS.. det var mer at det var såpass mange egg at de ikke klarte å bestemme seg for hvilket dominant egg og at de mer «sloss» om hvem som var «vinneren» og dermed kunne det gjøre at jeg ikke fikk eggløsning(?) - om du skjønner, som jeg forsto det var det veldig bra med egg og at ingenting var i veien for å bli gravid. Selvom jeg fikk svaret så sitter jeg igjen med litt spm fortsatt😅 Anonymkode: 216e7...2f1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, de nevnte ingenting om PCOS.. det var mer at det var såpass mange egg at de ikke klarte å bestemme seg for hvilket dominant egg og at de mer «sloss» om hvem som var «vinneren» og dermed kunne det gjøre at jeg ikke fikk eggløsning(?) - om du skjønner, som jeg forsto det var det veldig bra med egg og at ingenting var i veien for å bli gravid. Selvom jeg fikk svaret så sitter jeg igjen med litt spm fortsatt😅 Anonymkode: 216e7...2f1 Det er jo det som er PCO 🤷♀️ Anonymkode: 0cfc5...5bb 1
Laura80 Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de nevnte ingenting om PCOS.. det var mer at det var såpass mange egg at de ikke klarte å bestemme seg for hvilket dominant egg og at de mer «sloss» om hvem som var «vinneren» og dermed kunne det gjøre at jeg ikke fikk eggløsning(?) - om du skjønner, som jeg forsto det var det veldig bra med egg og at ingenting var i veien for å bli gravid. Selvom jeg fikk svaret så sitter jeg igjen med litt spm fortsatt😅 Anonymkode: 216e7...2f1 hun over har rett. Pco er når kvinnen har masse små umodne eggfollikler. Det er ikke en fordel, for det som skjer er at det blir så mange små at ingen klarer vokse seg stor og produsere et normalt egg/ få eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo det som er PCO 🤷♀️ Anonymkode: 0cfc5...5bb Merkelig at hu gir livmoren min 12 av 12.. tror jeg bare formulerer meg litt misforstått her Anonymkode: 216e7...2f1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 ble kalt for anovulasjon, men er det samme som pco? Anonymkode: 216e7...2f1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ble kalt for anovulasjon, men er det samme som pco? Anonymkode: 216e7...2f1 Nei men PCOS kan være en årsak for anovulasjon, men det er flere ting som kan være årsaken. Anonymkode: df8dc...f69
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Merkelig at hu gir livmoren min 12 av 12.. tror jeg bare formulerer meg litt misforstått her Anonymkode: 216e7...2f1 Ja, det er merkelig. Sikkert noe hun har sagt for at du ikke skal stresse for mye. Du har allerede fått medisin, bare det i seg selv er et klart signal på at ting ikke er tipp topp. Anonymkode: 0cfc5...5bb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ble kalt for anovulasjon, men er det samme som pco? Anonymkode: 216e7...2f1 Anovulasjon betyr «ikke eggløsning», og det kan komme av pco ja eller andre ting. Anonymkode: 50b90...ad7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er merkelig. Sikkert noe hun har sagt for at du ikke skal stresse for mye. Du har allerede fått medisin, bare det i seg selv er et klart signal på at ting ikke er tipp topp. Anonymkode: 0cfc5...5bb Jeg trengte egt ikke, men ønsket det. Hos meg var det at det var for mange egg, kroppen klarte ikke å slippe ut det hormonet for å frigjøre for egget så det ble eggløsning. Fordi kroppen aldri ble «enig» om hvilket som var dominant-egget. Hun telte rundt 18 stykker kun på den ene siden. Jeg har også mensen hver mnd Anonymkode: 216e7...2f1
AnonymBruker 31 Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trengte egt ikke, men ønsket det. Hos meg var det at det var for mange egg, kroppen klarte ikke å slippe ut det hormonet for å frigjøre for egget så det ble eggløsning. Fordi kroppen aldri ble «enig» om hvilket som var dominant-egget. Hun telte rundt 18 stykker kun på den ene siden. Jeg har også mensen hver mnd Anonymkode: 216e7...2f1 Jeg har PCOS, men ikke det mest typiske tegnet som er cyster. Hos meg var det hormonelt og jeg hadde mange egg, men de modnes ikke slik de skal. Med en gang du har kluss med hormoner, så er det jo noe som er som det ikke skal være tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Merkelig at hu gir livmoren min 12 av 12.. tror jeg bare formulerer meg litt misforstått her Anonymkode: 216e7...2f1 PCOS går mest på eggstokkene, ikke livmoren Men Femar funker bra for mange, jeg har selv en femarbaby Lykke til! Anonymkode: c2e46...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå