AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei. Jeg har nylig tatt graviditetstest som viste positiv. Jeg tok tre tester som var i form av strips, og deretter to Clearblue tester. Clearblue var negativ, men jeg hadde to synlige streker på alle tre stripsene. Testene ble tatt midt på dagen, og jeg hadde drukket en del væske. Tok igjen tre nye tester da jeg våknet i morges, og da var alle tre negative (en stripst, og to Clearblue). Jeg vet jeg må til legen, men er det noen som har opplevd lignende? Er litt stresset, så er derfor jeg skriver her. Anonymkode: ea06b...6ed
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Du trenger ikke dra til legen. Ta en ny med ukeindikator om 2 dager. Da har du svaret. Årsaken til det du har opplevd kan være; - ulik sensitivitet på testene, de vil bli positive etterhvert - søl av væske på strips, da får man lett en skyggestrek - kjemisk graviditet, kroppen begynte såvidt å produsere hcg, før det stoppet igjen. Anonymkode: 2543b...1cf
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du trenger ikke dra til legen. Ta en ny med ukeindikator om 2 dager. Da har du svaret. Årsaken til det du har opplevd kan være; - ulik sensitivitet på testene, de vil bli positive etterhvert - søl av væske på strips, da får man lett en skyggestrek - kjemisk graviditet, kroppen begynte såvidt å produsere hcg, før det stoppet igjen. Anonymkode: 2543b...1cf De ble positive med en gang nesten... Strek nr 2, var identisk til den "teststreken". Har sett før at det har vært skyggestrek, men nå var den helt lik den andre streken. Vet du hvor lang tid det tar før kroppen begynner å produsere hcg? Jeg har fått meg time til gynekolog nå, men aner ikke hvor langt jeg kan være på vei. Er 3 uker siden sist samleie, men det hadde gjerne vært flere positive tester om jeg var enda mer på vei? Dette har aldri skjedd meg før... Anonymkode: ea06b...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå