Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er opplegget deres for det? Hvaslags bøtte og poser bruke dere, hvor ofte tømming osv?

Anonymkode: ee1bf...6d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kastet det i restavfallet, kastet posen da den var full. Ca annenhver dag. 
Ikke spesielt plaget med mye lukt, så savnet aldri noen bleiebøtte. 

Anonymkode: 1d0e2...7d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har søppelkassa rett utenfor døra. Så når det går blir den kastet rett ut. 

Anonymkode: c292a...6af

Skrevet

Bleiebøtte, men bruker vanlige poser i. Tissebleier fra eldste og alle bleier fra baby som bare ammer går i denne. Tømmer et par ganger i uka. Bæsjebleier fra eldste puttes i en hundepose og hives rett ut i søpla.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tissebleier går i søppelbøtta før den går ut, bæsjebleier går rett ut. 

For det meste bruker vi tøy, de blir jo ikke kastet. 😅

Anonymkode: 8bb6e...643

• Nyttig 1
Skrevet

Bleiebøtte, 1-2 dager og så kastes posen.

AnonymBruker
Skrevet

Har en vanlig søppelbøtte med pedal fra IKEA stående ved siden av stellebordet. Bruker noen litt mindre søppelposer fra Europris oppi (bæreposer blir for store - vi kjøpte liten bøtte med vilje). Kaster hver gang vi går ut.

Anonymkode: 95858...da3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er opplegget deres for det? Hvaslags bøtte og poser bruke dere, hvor ofte tømming osv?

Anonymkode: ee1bf...6d2

Øh? En helt vanlig søppelbøtte. Bæsjebleier kastes i liten pose, feks brukte brødposer og gås ut med med en gang.

Anonymkode: d5b57...507

AnonymBruker
Skrevet

Har en pose som henger på veggen ved stellebordet. Vi tømmer den ofte, derfor ikke vits i å ha en egen bøtte etc. Med en gang det er bæsj knyter vi sammen og går ut med den. 

Anonymkode: 09fbb...e1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bleiebøtta fra Ubbi, og selv om den er praktisk så vil jeg ikke si den er verdt den stive prisen, men kanskje prislappen kan forsvares mer når babyen blir eldre og bleiene lukter mer? Vi putter hver bleie i bleiepose, før vi har den i bleiebøtta som er kledd med vanlig handlenett. Tømmer når det er fullt, en gang i uka ca. Merker ingen lukt på badet.

Anonymkode: 1ce4c...d6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Ubbi bøtte og putter tissebleier rett oppi, bæsjebleier putter vi i en brødpose før den går i bøtta. Vi tømmer bøtta en gang i uken. 

Ingen lukt, selv om det klør i fingrene til folket her på KG til å skrive at «det lukter  uansett hva vi sier, og at alle som er enige med oss lyver!!!»😂

Anonymkode: 27d18...fdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har bleiebøtta fra Ubbi, og selv om den er praktisk så vil jeg ikke si den er verdt den stive prisen, men kanskje prislappen kan forsvares mer når babyen blir eldre og bleiene lukter mer? Vi putter hver bleie i bleiepose, før vi har den i bleiebøtta som er kledd med vanlig handlenett. Tømmer når det er fullt, en gang i uka ca. Merker ingen lukt på badet.

Anonymkode: 1ce4c...d6f

Alle jeg har vært på besøk hos med bleiebøtter har bad som stinker BÆSJ. Vi andre går ut med stinkebleiene asap. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har Ubbi bøtte og putter tissebleier rett oppi, bæsjebleier putter vi i en brødpose før den går i bøtta. Vi tømmer bøtta en gang i uken. 

Ingen lukt, selv om det klør i fingrene til folket her på KG til å skrive at «det lukter  uansett hva vi sier, og at alle som er enige med oss lyver!!!»😂

Du blir jo vant til bæsjelukten av din egen unge da 🙄 Spesielt når du går i den hver dag

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja rart hva folk blir vandt til. Har ei venninne som mente det samme, helt til jeg sa at «beklager, men jeg lukter bleiene når jeg går inn døra». 

Anonymkode: c292a...6af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en pose som henger på veggen ved stellebordet. Vi tømmer den ofte, derfor ikke vits i å ha en egen bøtte etc. Med en gang det er bæsj knyter vi sammen og går ut med den. 

Anonymkode: 09fbb...e1b

Vi og har pose hengende, på dusjdørknotten ved siden av stellebordet. lillego bleieposer.. Lar den fylle seg opp med bleier av begge innhold, så går vi ut med den. Gjester sier det ikke lukter dritt her, så da går det greit. Knyter enkeltknute mellom hver gang den brukes. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du blir jo vant til bæsjelukten av din egen unge da 🙄 Spesielt når du går i den hver dag

Kjenner jo med en gang det har skjedd noe og hun må skiftes på da, så den må du lengre ut på landet med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke egne barn, men jobbet i barnehage. Der gikk tissebleier i søpla inne og bæsjebleier i pose og rett ut i søpla.

Anonymkode: aeeb3...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bleiebøtte, men bruker vanlig pose, så det blir egentlig det samme som vanlig søppelbøtte. Vi tømmer bæsjen ut i do for å minimere lukten. Tømmer når posen er full, som er ca.annenhver dag.

Anonymkode: cd8c0...8a3

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Kjenner jo med en gang det har skjedd noe og hun må skiftes på da, så den må du lengre ut på landet med.

jeg sa du blir VANT, ikke immun.

Det du skisserer er også noe helt annet enn å kjenne bæsjelukten konstant inne på badet. Det er som folk som ikke kjenner når kattedoen stinker, mens for de som kommer på besøk så er lukten ekstremt slående. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De første månedene byttet vi bleie oooofte (annenhver time, både tiss og bæsj), da brukte vi den bleiebøtta fra barnas hus som alle hater 😜 synes den var kjekk jeg, men så hadde vi den ikke stående på varmekabler da så var heller ikke plaget av lukt. Når babyen ble eldre og bleiene færre kastet vi det bare i restavfallet, går ut med søppla annenhver dag så er heller ikke plaget med lukt med den metoden 😛 

Anonymkode: ab83e...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...