Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så irritert. Barnet mitt testet positiv på korona og var sjuk i helga. Så blir jeg syk, og får de samme symptomene, og er også kjempekvalm og har, har sagflis i halsen, febersmerter i kroppen om natta, alt smaker merkelig, osv. Men testen har vært negativ enn så lenge. 

Så sier sjefen at ja, siden testen min er negativ, så er det ikke korona, så da kan jeg komme på jobb. Jeg er dødssliten, sover dårlig, og greier bare konsentrere meg litt av tiden. Er også 50% sykemeldt. og så skal jeg inn på jobb og sitte der og harke og hoste med feber fordi jeg har negativ test???

Blir så sint! Det går vel ikke an? Må jo ta kollektiv trafikk også, jeg tør jo knapt dra på butikken nå i frykt for å smitte folk. 

De testene er jo trege for oss som har tatt vaksinen. Åhh jeg blir så irritert!

Anonymkode: 8e6ac...009

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er du syk, så er du syk. Så enkelt er det.

Sjefen din bestemmer ikke om du er i form til å jobbe, uansett om du har korona eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Sier sjefen at du KAN komme på jobb (som du skriver), eller at du MÅ komme på jobb?

Anonymkode: 79c90...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De testene stoler jeg ikke på.

Jeg og mannen ble syke på timen samtidig, ingen tvil om hvor vi var smittet heller. Definitivt mye nærkontakt. Akkurat samme symptomer. Min test var knallpositiv. Han testet fem ganger, blendahvitt hver gang. Og jeg så at han virkelig gravde godt 🙈

Anonymkode: 51b33...8e8

AnonymBruker
Skrevet

haha. Det ble en liten utblåsning .. 

Det var jo ikke tvil om at jeg hadde fått korona, og så prøver han å få meg til å komme på jobb. 

tok jeg en ny test, og den er positiv. Så det er korona. har feber,vondt i brystet og får ikke sove pga verk i kroppen. cola smaker vassen sitron! blir spennende å teste kjøttkaker snart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sier sjefen at du KAN komme på jobb (som du skriver), eller at du MÅ komme på jobb?

Anonymkode: 79c90...d21

godt poeng der, tok litt av nå, men følte litt på at jeg burde dra siden han sier at jeg kunne det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si om du har positiv eller negativ test. Man MÅ ikke holde seg hjemme hvis man har positiv test lenger. Korona er som enhver annen sykdom: Hvis du er syk, skal du være hjemme. 

Anonymkode: 5fb07...918

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

godt poeng der, tok litt av nå, men følte litt på at jeg burde dra siden han sier at jeg kunne det. 

Da mener nok sjefen sikkert bare at du KAN (altså «får lov til å») komme på jobb, så lenge du føler deg frisk nok. Er du syk, er du syk. Hurtigtester kan du bare droppe, akkurat nå er det så godt som uinteressant hva du har; forkjølelse, influensa, korona eller pollenallergi. Det er formen som betyr noe. 

Anonymkode: 2725c...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...