Gå til innhold

hvis Norge blir utsatt for invasjon, kommer nordmenn til å slåss?

StinkySocks

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Jeg hadde blitt hjemme i bygda og heller hjulpet til om noen trengte mat eller husrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SnowBells
Enda en tulling skrev (På 5/4/2022 den 8.19):

Ukrainerne, dvs den voksne mannlige delen av befolkningen, får jo ikke akkurat velge selv.
Med mindre de klarer å snike seg ut av landet inniblant køene av kvinner, barn og gamle.
Mon tro om transbevegelsens popularitet har økt kraftig i Ukraina i det siste....

Det er så trist at familiene ikke selv får bestemme om faren eller moren skal bli igjen. Ved krig i Norge så hadde det vært en sterk refleks i ryggmargen min om å bli værende da jeg hadde gjort stor nytte for meg i saniteten. Og barna mine er minst like sterkt knyttet til faren sin som til meg. Jeg tviler sterkt på at jeg er den eneste kvinnen som tenker slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Adobyen skrev (På 5/6/2022 den 1.29):

Jeg hadde blitt hjemme i bygda og heller hjulpet til om noen trengte mat eller husrom.

Samlet inn matvarer og hatt storkjøkken på en skole e.l., laget mat og sendt ut i felten. Soldater må ha mat. Kvinner får gjort like stor nytte som menn når det gjelder slike ting, selv om vi ikke har svart belte i Call of Duty eller store biceps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok grupper med nordmenn ville ha organisert seg og kjempet mot fienden, men tror norske myndigheter ville ha frarådet folk å gjøre dette.  De hadde aldri oppmuntret og støttet sivile i denne kampen. De hadde trolig bedt alle nordmenn legge ned våpnene og la fienden marsjere inn uhindret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedPimpernell skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok grupper med nordmenn ville ha organisert seg og kjempet mot fienden, men tror norske myndigheter ville ha frarådet folk å gjøre dette.  De hadde aldri oppmuntret og støttet sivile i denne kampen. De hadde trolig bedt alle nordmenn legge ned våpnene og la fienden marsjere inn uhindret. 

Ja, iallefall Støre den balleløse!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...