AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har datet en nå i seks uker. Har hatt sex. Snakker på melding hver dag, og vi møtes ikke så ofte fordi vi har diverse greier som gjør at vi bare kan møtes av og til. Jeg sliter litt med det, fordi jeg er ikke glad i å holde kontakt på meldinger og føler jeg må være så utrolig morsom og fantastisk hele tida så han ikke blir lei eller kjeder seg. Ja, jeg har litt høye krav til meg selv, og er redd for at folk skal dra fra meg om jeg sier eller gjør noe de synes er feil/dumt. I går prøvde jeg å være morsom (det går vanligvis fint), men jeg mislyktes og det var ikke morsomt og jeg merka han reagerte litt på det jeg skrev. Jeg sa at det var dumt, og at jeg prøvde å være morsom, og så snakka jeg videre om noe annet. Vi kommuniserte som vanlig resten av kvelden, helt til jeg skulle legge meg. Da jeg skrev god natt svarte han med et hjerte i stedet for å si god natt tilbake som han pleier. Jeg føler meg så dum. Jeg pleier å sende ham god morgen-melding, men jeg gjorde ikke det i dag. Jeg tenker egentlig at han sikkert bare vil droppe hele greia og at jeg kanskje bør gi ham en vei ut av dette nå. Hva bør jeg gjøre? Si at jeg skjønner jeg dumma meg ut og at jeg skjønner han vil droppe kontakten? Bare holde kjeft og se om han tar kontakt (om jeg gjør det er jeg jo redd for at han tror jeg er sur fordi han reagerte på den dumme vitsen)? Forklare at jeg synes kontakt over meldinger er vanskelig og være ærlig om at jeg føler jeg må være morsom, osv.? Jeg har ikke vært singel siden jeg var var 21 (er nå snart 40) og har altså datet ekstremt lite, dette er den første mannen jeg har hatt sex med siden jeg ble skilt for et år siden. Jeg har null antenner på hvordan jeg skal oppføre meg. Hjelp (Kommer ikke til å skrive noe om hva slags vits det var :P) Anonymkode: f8fc5...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Er du snart 40 og baserer deg på å være morsom og artig så han ikke går lei? Om det ikke kommer naturlig så blir det ofte bare slitsomt, tro meg jeg vet. Beklager men du høres veldig slitsom ut, det høres ut som du spiller en rolle. Pust, ta noen skritt tilbake og ha troen på at han liker deg. La ham komme til deg også. Anonymkode: eff6c...ae5 9 1 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Slipp det, glem det og gå videre. Ikke tenk så mye du
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Helt ærlig , med mindre forøket på vits var noe som kunne være veldig støtende så tror jeg ikke du har noe frykte . Hvis han har noe problemer med det er det hans ansvar å si fra . Anonymkode: b623d...86a 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Legg vitsen bak deg. Han har jo svart på meldinger i etterkant. Nå sender du en melding og sier noe ala at du håper dagen har gått fint enn så lenge og at du tenker på han. Anonymkode: aed5f...9fe 3
Hippogriff Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Hehe, så søt du er. Et hjerte er aldri et dårlig tegn. Pust med magen og send ham en hyggelig melding om noe helt annet, du - du er ikke i trøbbel 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Ikke tenk så mye. Mye mulig han ikke tenker noe over dette selv. Og et hjerte istedenfor godnatt er vel bare positivt? Det er veldig viktig du er deg selv,han skal like deg for DEG,ikke den du prøver å være. Anonymkode: 43449...470 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Jeg synes at du skal lande på det at du må være deg sjøl og ikke late som du har en annen personlighet enn den du er. Det straffer seg i lengden som du sikkert føler på nå. Vær ærlig og forklar hvorfor du klønte det til HVIS det kommer opp dom tema litt senere. Nå må du bare bite tenna sammen og la han ta kontakt evt vente litt før du gir lyd fra deg. Jeg har inntrykk av at menn generelt ikke liker så godt at vi damene dramatiserer ting og forklarer ihjel hva vi egentlig mente og tenkte osv … Det blir for mye, og vi avslører om vi har tendenser til å lage «styr» ut av bagateller. Vent og se hva som skjer. Du må uansett vise hvem du er, og holder ikke det , ja da passer dere ikke sammen, enkelt og greit Anonymkode: 82e00...bc7 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Hippogriff skrev (1 minutt siden): Hehe, så søt du er. Et hjerte er aldri et dårlig tegn. Pust med magen og send ham en hyggelig melding om noe helt annet, du - du er ikke i trøbbel AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke tenk så mye. Mye mulig han ikke tenker noe over dette selv. Og et hjerte istedenfor godnatt er vel bare positivt? Det er veldig viktig du er deg selv,han skal like deg for DEG,ikke den du prøver å være. Anonymkode: 43449...470 Ikke nødvendigvis, har ofte fått hjerter i stede for tekst fra menn når de er lei og på vei vekk. Det er en enkel måte å sende en melding på uten å skrive noe og den andre part ikke merker at det er forandring, fordi det et et hjerte.. Anonymkode: eff6c...ae5 3
Hippogriff Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke nødvendigvis, har ofte fått hjerter i stede for tekst fra menn når de er lei og på vei vekk. Det er en enkel måte å sende en melding på uten å skrive noe og den andre part ikke merker at det er forandring, fordi det et et hjerte.. Anonymkode: eff6c...ae5 Men dette hjertet kom ikke i stedet for tekst, da han kommuniserte som vanlig med henne resten av kvelden. Hadde han vært helt stille kunne du hatt et poeng, men her kom det hjerte i stedet for teksten "god natt". Sammen med mye annen tekst resten av kvelden, tenker jeg det er liten grunn til å overdramatisere dette. Og jeg sier "kunne hatt", da jeg er i mine tvil om at man ville funnet statistikk på at det er et dårlig tegn å få hjerter tilsendt av en mann. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Hippogriff skrev (5 minutter siden): Men dette hjertet kom ikke i stedet for tekst, da han kommuniserte som vanlig med henne resten av kvelden. Hadde han vært helt stille kunne du hatt et poeng, men her kom det hjerte i stedet for teksten "god natt". Sammen med mye annen tekst resten av kvelden, tenker jeg det er liten grunn til å overdramatisere dette. Og jeg sier "kunne hatt", da jeg er i mine tvil om at man ville funnet statistikk på at det er et dårlig tegn å få hjerter tilsendt av en mann. Hm ja kan jo hende han merket det ble rar stemning og ville vise at alt er bra, men ikke visste hvordan så han sendte hjerte Anonymkode: eff6c...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er du snart 40 og baserer deg på å være morsom og artig så han ikke går lei? Om det ikke kommer naturlig så blir det ofte bare slitsomt, tro meg jeg vet. Beklager men du høres veldig slitsom ut, det høres ut som du spiller en rolle. Pust, ta noen skritt tilbake og ha troen på at han liker deg. La ham komme til deg også. Anonymkode: eff6c...ae5 Ja, det skjønner jeg. Jeg blir jo sliten av meg selv og, så det er ikke rart. Til alle som har svart: tusen takk ❤️ Jeg skal prøve å slappe av litt og ta det litt mer kuli. Setter veldig pris på synspunkter. Jeg dropper i hvert fall å forklare noe, sender heller på ham en melding i ettermiddag og hører om han har hatt en fin dag. Jeg har siden jeg var liten opplevd at diverse venner og kjærester har dratt fra meg med en gang jeg har gjort eller sagt noe de ikke har likt. Aldri gjort noe veldig dumt som svik eller utroskap, har bare vært forskjellige meninger om en sak for eksempel. Har mange gode venner også, som blir uansett hvor mye dumt jeg gjør, men de opplevelsene sitter sånn i kroppen. Så jeg er vel litt ekstra var på at jeg må være så perfekt, i hvert fall når vi ikke kjenner hverandre så godt ennå. Men objektivt sett så vet jeg jo at det ikke er liv laga uansett dersom jeg ikke kan være meg selv. Anonymkode: f8fc5...3b4 4
utakulanini Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Er du snart 40 og baserer deg på å være morsom og artig så han ikke går lei? Om det ikke kommer naturlig så blir det ofte bare slitsomt, tro meg jeg vet. Beklager men du høres veldig slitsom ut, det høres ut som du spiller en rolle. Pust, ta noen skritt tilbake og ha troen på at han liker deg. La ham komme til deg også. Anonymkode: eff6c...ae5 Dette støtter jeg. Ts, det høres i tillegg ut som du kan slite med noe fear of abandonment og fear of rejection ? Jeg kjenner meg igjen i så mye av tankene dine, eller det var slik jeg pleide å tenke og reagere tidligere. Nå har jeg jobbet meg gjennom mye av det, og livet er så vanvittig forbedret! På alle mulige måter! Jeg sier dette fordi det virker som om du ønsker å forberede deg mentalt på at han skal avvise og forlate deg og dermed låser du deg fast til at kanskje det bare er best å la ham gå. Da er du den som avviser, og det kan føles mindre vondt enn om han ønsker å forlate relasjonen. Du virker jo egentlig til å ønske noe mer seriøst med han, så denne taktikken blir dermed ulogisk - men den er veldig forståelig hvis man sliter med slik tankegang. Vi prøver å beskytte oss fra å oppleve sorg og smerte. Dessverre forårsaker vi ofte nettopp det motsatte; vi ender med å dytte unna dem vi egentlig vil sjanse på, fordi vi er redd for å være fullstendig åpen og ærlig om følelsene våre. Første steg er å være helt ærlig med deg selv, kanskje i en notatbok eller lignende. Skriv til deg selv akkurat hva du føler og tenker, og hva det er du er redd for. Hvis du er modig nok, håper jeg du klarer å kommunisere helt åpent og ærlig til han også! Det er kjempevanskelig de første gangene, men når man begynner å kommunisere på den måten, og ser hvordan andre også endrer seg til å være mer sårbare og helt ærlige, så føles det veldig verdt det! 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 utakulanini skrev (14 minutter siden): Dette støtter jeg. Ts, det høres i tillegg ut som du kan slite med noe fear of abandonment og fear of rejection ? Jeg kjenner meg igjen i så mye av tankene dine, eller det var slik jeg pleide å tenke og reagere tidligere. Nå har jeg jobbet meg gjennom mye av det, og livet er så vanvittig forbedret! På alle mulige måter! Jeg sier dette fordi det virker som om du ønsker å forberede deg mentalt på at han skal avvise og forlate deg og dermed låser du deg fast til at kanskje det bare er best å la ham gå. Da er du den som avviser, og det kan føles mindre vondt enn om han ønsker å forlate relasjonen. Du virker jo egentlig til å ønske noe mer seriøst med han, så denne taktikken blir dermed ulogisk - men den er veldig forståelig hvis man sliter med slik tankegang. Vi prøver å beskytte oss fra å oppleve sorg og smerte. Dessverre forårsaker vi ofte nettopp det motsatte; vi ender med å dytte unna dem vi egentlig vil sjanse på, fordi vi er redd for å være fullstendig åpen og ærlig om følelsene våre. Første steg er å være helt ærlig med deg selv, kanskje i en notatbok eller lignende. Skriv til deg selv akkurat hva du føler og tenker, og hva det er du er redd for. Hvis du er modig nok, håper jeg du klarer å kommunisere helt åpent og ærlig til han også! Det er kjempevanskelig de første gangene, men når man begynner å kommunisere på den måten, og ser hvordan andre også endrer seg til å være mer sårbare og helt ærlige, så føles det veldig verdt det! Ja, det er akkurat det jeg gjør. Jeg har tidligere avvist andre før jeg blir avvist selv, fordi det er mindre vondt. Og du har vel rett i at det er det jeg driver med nå. Jeg liker ham veldig godt, og da er det jo lettere å ta kontrollen selv i stedet og heller trekke meg tilbake så jeg unngår noen store nederlag. Jeg prøver virkelig å jobbe med det, og dette med å "rette opp" og unnskylde meg for alt mulig som jeg føler jeg har gjort feil er en av en adferd jeg prøver å justere. Fordi det kan bli veldig selvutslettende. Takk for tips om å skrive ned tanker og følelser, det skal jeg definitivt begynne med Anonymkode: f8fc5...3b4 1 2
utakulanini Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er akkurat det jeg gjør. Jeg har tidligere avvist andre før jeg blir avvist selv, fordi det er mindre vondt. Og du har vel rett i at det er det jeg driver med nå. Jeg liker ham veldig godt, og da er det jo lettere å ta kontrollen selv i stedet og heller trekke meg tilbake så jeg unngår noen store nederlag. Jeg prøver virkelig å jobbe med det, og dette med å "rette opp" og unnskylde meg for alt mulig som jeg føler jeg har gjort feil er en av en adferd jeg prøver å justere. Fordi det kan bli veldig selvutslettende. Takk for tips om å skrive ned tanker og følelser, det skal jeg definitivt begynne med Anonymkode: f8fc5...3b4 Du er på kjempegod vei allerede - å bli oppmerksom på våre mønstre er ofte det hardeste steget! Du kommer til å oppleve en enorm forskjell i deg selv fremover. Still spørsmål til deg selv, enten i tankene eller i notatbok, og forsøk å komme til bunns i problemet hver gang du føler på noe sårt. Hvis du ønsker litt hjelp eller motivasjon, eller tips til flere spesifikke øvelser som kan hjelpe, så er det bare å skrive en direktemelding til meg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 En date tullet en gang med at barnet mitt liksom døde. En totalt usmakelig spøk som gjorde at jeg kjønnet totalt. Fyren satte sin stolthet i at han kunne spøke med alt, men.. meeh... Så det kommer vel an på hvor drøy spøken din var.. Anonymkode: 308c0...edb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En date tullet en gang med at barnet mitt liksom døde. En totalt usmakelig spøk som gjorde at jeg kjønnet totalt. Fyren satte sin stolthet i at han kunne spøke med alt, men.. meeh... Så det kommer vel an på hvor drøy spøken din var.. Anonymkode: 308c0...edb 😳 Den var ikke drøy, den var bare dum og jeg skrev den mens jeg skifta dekk på bilen og hjernen var et annet sted 🙈 I ditt tilfelle skjønner jeg du droppa ham. Anonymkode: f8fc5...3b4
AprilLudgate Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 Ikke vær så nådeløs mot deg selv da. Det var en dum spøk, og skal man fingere sammen må det være rom for å tråkke i salaten avogtil med litt dårlig stemming innimellom. Så lenge det ikke var i kategorien under her: AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En date tullet en gang med at barnet mitt liksom døde. En totalt usmakelig spøk som gjorde at jeg kjønnet totalt. Fyren satte sin stolthet i at han kunne spøke med alt, men.. meeh... Så det kommer vel an på hvor drøy spøken din var.. Anonymkode: 308c0...edb Åh fyttihelvete. HER har vi eksempel på ting som ikke er greit. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 utakulanini skrev (28 minutter siden): Du er på kjempegod vei allerede - å bli oppmerksom på våre mønstre er ofte det hardeste steget! Du kommer til å oppleve en enorm forskjell i deg selv fremover. Still spørsmål til deg selv, enten i tankene eller i notatbok, og forsøk å komme til bunns i problemet hver gang du føler på noe sårt. Hvis du ønsker litt hjelp eller motivasjon, eller tips til flere spesifikke øvelser som kan hjelpe, så er det bare å skrive en direktemelding til meg 😊 Tusen takk ❤️❤️ Anonymkode: f8fc5...3b4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har datet en nå i seks uker. Har hatt sex. Snakker på melding hver dag, og vi møtes ikke så ofte fordi vi har diverse greier som gjør at vi bare kan møtes av og til. Jeg sliter litt med det, fordi jeg er ikke glad i å holde kontakt på meldinger og føler jeg må være så utrolig morsom og fantastisk hele tida så han ikke blir lei eller kjeder seg. Ja, jeg har litt høye krav til meg selv, og er redd for at folk skal dra fra meg om jeg sier eller gjør noe de synes er feil/dumt. I går prøvde jeg å være morsom (det går vanligvis fint), men jeg mislyktes og det var ikke morsomt og jeg merka han reagerte litt på det jeg skrev. Jeg sa at det var dumt, og at jeg prøvde å være morsom, og så snakka jeg videre om noe annet. Vi kommuniserte som vanlig resten av kvelden, helt til jeg skulle legge meg. Da jeg skrev god natt svarte han med et hjerte i stedet for å si god natt tilbake som han pleier. Jeg føler meg så dum. Jeg pleier å sende ham god morgen-melding, men jeg gjorde ikke det i dag. Jeg tenker egentlig at han sikkert bare vil droppe hele greia og at jeg kanskje bør gi ham en vei ut av dette nå. Hva bør jeg gjøre? Si at jeg skjønner jeg dumma meg ut og at jeg skjønner han vil droppe kontakten? Bare holde kjeft og se om han tar kontakt (om jeg gjør det er jeg jo redd for at han tror jeg er sur fordi han reagerte på den dumme vitsen)? Forklare at jeg synes kontakt over meldinger er vanskelig og være ærlig om at jeg føler jeg må være morsom, osv.? Jeg har ikke vært singel siden jeg var var 21 (er nå snart 40) og har altså datet ekstremt lite, dette er den første mannen jeg har hatt sex med siden jeg ble skilt for et år siden. Jeg har null antenner på hvordan jeg skal oppføre meg. Hjelp (Kommer ikke til å skrive noe om hva slags vits det var :P) Anonymkode: f8fc5...3b4 Si at du er kjempesmart, så unnskylder det oppførselen din. Du er jo tross alt smart og det betyr da noe. Det trumfer all mulig dårlig oppførsel. Anonymkode: b9b30...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå