Sofakona Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har hat en lite blomsterbed i hagen og nå har jeg fjernet den da jeg skal ha gress der. Det er ikke noe blomster der nå da jeg ikke har hat noe flerårig der, men under Haugen av jord er det masse små røtter.. masse..overalt he he...ser ut som å vært fra rosene el jeg har hat før. Men hva er beste steg nå? Hvordan fjerner jeg røttene? Tenker noe plante gift el... Og hva bør jeg tenke på for å få gress til å gro på dette jorde?
Million Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 (endret) Hvis du har tenkt å plante noe eller la noe gro der, som gress, så skal du i hvert fall ikke begynne og spre plantegift der. Da ødelegger du jo for alt som skal gro der i ettertid, inkl gresset. Røtter må du egentlig bare gravde opp selv. Litt jobb, men ja... sånn er hagearbeid. Antageligvis er røttene døde, så de plager ingen om du lar de være der, med mindre det er ugressrøtter etter parkslirekne eller sånne ting. Men har du hatt roser der, regner jeg med at det er røtter etter dem, og ikke ugress? Bare strø over sandblandet jord, stamp det godt og så plen på toppen. Vann godt jevnlig. Gress under spiring og vekst trenger det. Endret 3. mai 2022 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå