Gå til innhold

Hva er det som går nå, forkjølelse, flere som har hatt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte med yngste barnet i barnehagen ble snufsete og hostete/trøtt og lei, så fikk begge storesøsken det samme, de er oppe av senga men sliter med halsvondt, lett kvalme og hodepine. Og nå meg, og det passet veldig dårlig med sykdom i hus nå pga. mye å gjøre. Har tatt hurtigtest for korona og det var det ikke.

Noen flere som har hatt dette nå? Og gikk det fort over? 😄 

Anonymkode: aeee4...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lurer på det samme. God beskrivelse det der med halsvondt, kvalme og hodepine i tillegg til trøtt og lei ;)  Bare litt hoste og snufs her, men formen er ikke særlig god. Hatt det slik i to dager nå. 

Anonymkode: 68676...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Luftveisinfeksjoner går hele året, men med topp på vinterstid. 

Slapp av, dere blir friske etterhvert. 

Anonymkode: 0a21b...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynte med yngste barnet i barnehagen ble snufsete og hostete/trøtt og lei, så fikk begge storesøsken det samme, de er oppe av senga men sliter med halsvondt, lett kvalme og hodepine. Og nå meg, og det passet veldig dårlig med sykdom i hus nå pga. mye å gjøre. Har tatt hurtigtest for korona og det var det ikke.

Noen flere som har hatt dette nå? Og gikk det fort over? 😄 

Anonymkode: aeee4...623

Har hatt så mye greier den siste måneden så håper det roer seg snart. Omgangssyke, halsvondt, hoste, feber, snørrete. Så roer det seg i kanskje 5 dager så er det snørrete, hoste og feber igjen. 

Anonymkode: 4cf7a...ebc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hatt det samme, men har akkurat vært forkjølet selv. Det har blitt uttalt fra Helsemyndighetene flere ganger at det vil være mer forkjølelse enn normalt en stund fremover, fordi vi har holdt alle virus vekk under korona. 

Anonymkode: 873d0...10e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Alltid virusinfeksjoner som går. Er hele året det. Dessverre. Vet flere som har vært forkjølet, men har ikke fått det selv enda i alle fall. Om våren og høsten går det alltid mye forkjølelser men sikker mer nå enn før på grunn av tiltakene vi hadde i fjor og året før.

Selv om hurtigtesten var negativ for korona så er det ikke alltid riktig. Kan være falsk negativ også, men man får vel kanskje oftere feber med korona. En vanlig forkjølelse er som oftest mye lettere symptomer. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss startet det med at barnet snørret gult og hadde ordentlig slimhoste, så fikk jeg sår hals (lokalisert i øvre delen av svelget), små tett nese og feberfølelse uten feber. 

Også fikk han plutselig øyekatarr som gikk over etter tre dager, så fikk jeg øyekatarr og har smitta barnet igjen 😅 

Føler ikke at jeg gjør noe annet enn å vaske sengetøy, håndklær og øyne med gugge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det her også. I tillegg til snue og tørrhoste er det smerter øverst i magen, og ganske kraftig halsvondt/klumpfølelse i halsen. Ett av barna har også hatt utslett. Det går mye av det på skolen også, mange som er syke. Ikke alle har testet seg for korona, men de jeg vet om som har gjort det, har testet negativt.

For vår del er dette tredje runde med forkjølelse/luftveisinfeksjon på ca. en måned. Rekker ikke å bli helt frisk en gang før det er på’n igjen. 

Anonymkode: f4aa0...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...