Gå til innhold

Den første lille løgnen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke det er en overreaksjon å rolig forklare at man ikke ønsker løgner.

Samtidig syns jeg ikke man skal ha full rapporteringsplikt på alt, og det ville ikke blitt avdekket i mitt tilfelle da det aldri ville falt meg inn å grave for å finne ut av dette i utgangspunktet. Det er jo, for å si det rett ut, totalt likegyldig om hun var kjæreste eller venninne av en helt annen fyr. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han pakker ting inn for at det skal høres «penere» ut enn hva det er…. Veldig dårlig vane! Så han kommer nok å pakke inn litt flere ganger også.

Anonymkode: dd30b...090

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler du har pyntet litt på sannheten selv her. Hvordan hang ikke ting på greip? Du måtte spørre og grave og til slutt kom det frem? Merkelig at det i det hele tatt kom frem. 

Tror du lager mer drama enn du vil innrømme..

Anonymkode: c68ba...cc7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler du har pyntet litt på sannheten selv her. Hvordan hang ikke ting på greip? Du måtte spørre og grave og til slutt kom det frem? Merkelig at det i det hele tatt kom frem. 

Tror du lager mer drama enn du vil innrømme..

Anonymkode: c68ba...cc7

Han sa at han som visstnok var sammen hu der dro tidlig, så da var det ikke så mye graving som skulle til for å forstå at det ikke var dama. Da jeg spurte om ikke det var dama til han som dro tidlig, sa han at han hadde misforstått. Men likevel rart at hun var igjen der alene når hun egentlig ikke kjente noen. Så innrømmet han at joda, han har møtt hu før og visste egentlig at det ikke var dama. 

TS

Anonymkode: d1638...d8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva har det å si om hun er singel, eller om hun er sammen med Ole, Per eller Kari? Hun er bare en venn/bekjent av typen din. Det er helt normalt å ha venner og bekjente på besøk. 

Anonymkode: 28051...58e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa at han som visstnok var sammen hu der dro tidlig, så da var det ikke så mye graving som skulle til for å forstå at det ikke var dama. Da jeg spurte om ikke det var dama til han som dro tidlig, sa han at han hadde misforstått. Men likevel rart at hun var igjen der alene når hun egentlig ikke kjente noen. Så innrømmet han at joda, han har møtt hu før og visste egentlig at det ikke var dama. 

TS

Uansett. Har det noe å si?

Anonymkode: 2eca2...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

At flere her synes dette var overreaksjon synes jeg er rart, men tar det til etterretning. 

Melodramatisk trådtittel. 

At du fikk en 'skikkelig støkk'. 

At du er 'veldig skuffa'. 

At du 'allerede stoler et hakk mindre på han' og er 'usikker på hvordan dette skal gå fremover.' 

Alt dette fordi han feilklassifiserte Oles kvinnelige bekjentskap for at du ikke skulle uroe deg unødig. En hvit løgn han var så klønete med at du avslørte han etter tre setninger. Som han beklaget og sa ikke skulle gjenta seg. 

Ærlig talt, kom ned fra pidestallen og aksepter at folk ikke håndterer alt 100% korrekt 100% av tiden. Heller ikke du. 

Anonymkode: 7bf7e...c59

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At noen har en tendens til å pynte på sannheten betyr ikke nødvendigvis at man er utro, eller at man har anlegg for å lettere være utro i fremtiden. 

Men jeg synes likevel at det sier litt om en person, eller rettere sagt hvordan personer håndterer nære relasjoner. En hvit løgn for å unngå en ubehagelig sannhet kan redde stemningen i mange sammenhenger, men i kjæresteforhold synes jeg ikke at det hører hjemme. 

For det første så er det leit at han ikke velger å gi deg tilliten. Han skal på en sosial samling der det er en singel jente og antar at du har et problem med det uten å vite sikkert. Det er også tydelig at han samtidig mener at dette egentlig er greit, men at han ikke vil gi deg muligheten til å bekrefte dette. Da viser han jo at han ikke stoler nok på deg til å gi deg den tilliten han mener at han fortjener tilbake. 

For det andre så er det tydelig at han heller vil velge miste motstands vei fremfor å åpne for en mulig diskusjon. Skal man bli skikkelig kjent med hverandre er det jo naturlig at man vil møte på noen situasjoner der man potensielt kan bli uenige. Hvis man vil komme forbi den forelskede fasen og bli partnere etter hvert så er dette noe man må gjennom (eller motsatt - at man finner ut at man faktisk ikke passer sammen, og det er jo absolutt en nyttig oppdagelse). Er man derimot redd for å konfrontere eller bli konfrontert risikerer man jo at forholdet ender opp i et slags limbo der man aldri kommer seg videre. 

I tillegg så synes jeg måten han konfronterer deg på i etterkant er litt ugrei. Når han sier at du "skaper mye drama ut av ingenting" så legger han jo problemet over på deg. Det er altså greit i hans verden å lyve om ubetydelige ting, men samtidig ugreit at du konfronterer løgnene hans, for det er jo det som skaper drama, liksom. 

Anonymkode: dfd68...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår deg så innmari godt min venn! 

Jeg har vært i flere dårlige forhold, der jeg har visst at det var dødfødt å tilgi, men likevel fortsatt å stå i det. Skal innrømme at det er idioti, men har etterhvert funnet en relasjon til barndommen, hvorfoe jeg bare fortsatte å stå i det.

Er gift og det har jeg vært i 4 siste årene med en mann jeg har vært sammen med i 13år til sammen. Men sliter masse med tillitt. Mye for at han gikk i den samme tralten aom han forrige, i begynnelsen av forholdet. 

dette tenker jeg, du må ta et valg. Enten må du stå i det, tåle smerten og mistillitt. Dersom han er en god mann som vil ha deg, vil han forhåpentligvis hjelpe deg på veien til tillitt. 
(har ingen erfaring med det, men). Ellers må du ut av forholdet. Høres hjerterått ut, men dessverre realiteten. 

jeg sliter masse. 😔 får ikke noen hjelp av han jeg er gift med. Men føler at gresset er ikke grønnere på andre siden sikkert. Redd jeg har en tiltrekkningskraft av den typen mann. Aner ikke om han blitt bedre heller. Så har null selvtilitt. 

så for din egen del, finn ut hva du kan leve med.❤️

Anonymkode: 5795e...389

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tåler jeg ikke selv, dersom jeg ikke kan stole på at mannen forteller meg sannheten om det små tingene fordi det kan bli «ubehagelig», så stoler jeg ihvertfall ikke på at han forteller meg sannheten om de store som virkelig kan bli ubehagelige krangler. 

Tillit er bygd i de små daglige handlingene og de legger fundamentet for hele forholdet. Walk the talk, ikke lyg og ta ansvar for handlingene sine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du må jo definere selv hva du synes er greit, og stå i det. Hva alle andre mener er irrelevant. 

Når det er sagt: Jeg er enig med deg. Jeg har vært gift med en løgner og et forhold med en ny person som lyver, er helt uaktuelt. For meg høres typen din konfliktsky ut, han forsøker å unngå konflikt ved å lyve, og når du reagerer bortforklarer han og skylder på deg. Hvordan er han om du tar opp andre ting? 

Anonymkode: bf55c...e4a

Det å ikke analysere hver senario og ikke leite etter problemer, er ikke å være konfliktsky . Det er vanlig oppførsel. Ts er tikkande over-analyserende bombe og jeg håper denne fyren innser det først som sist før hun blir gravid og han må live med dette mellodramatiske terror opplegget resten av livet. 

Anonymkode: f5c26...c4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette var en vanvittig overreaksjon. 

Anonymkode: 4b5f2...5e7

Nei. Løgnen var en rimelig dårlig idé, med stor fare for å bli avslørt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og TS, ta tilbakemeldingene med en klype salt. Det er en gjeng med bitre mennesker uten ryggrad her inne, som først og fremst går inn for å ta TS i forskjellige tråder, helst som AB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Irriterer meg at folk på KG ikke klarer å se nyanser av ting, eller forstå hvorfor noen reagerer.

Dette er ingen overreaksjon. En liten løgn kan av erfaring ende i langt større, man velger tidlig hva man velger å finne seg i. Synes det var bra du sa ifra nå. 

Anonymkode: 96a0f...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det å ikke analysere hver senario og ikke leite etter problemer, er ikke å være konfliktsky . Det er vanlig oppførsel. Ts er tikkande over-analyserende bombe og jeg håper denne fyren innser det først som sist før hun blir gravid og han må live med dette mellodramatiske terror opplegget resten av livet. 

Her er det kjæresten som lager drama, ikke ts. Det er ikke vanlig oppførsel å uoppfordret lyve om hvem man omgås. 

Anonymkode: 2272b...719

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette var en vanvittig overreaksjon. 

Anonymkode: 4b5f2...5e7

Hvis jeg ble sammen med en dame som følte det var logisk og en god ide å lyve uoppfordret " det var Mette og kjæresten til Mette som var her" OG som forsvarte det med at hun hadde vært borti så mange sjalu mannfolk før 😂 OG så la på at jeg lagde drama ut av ingenting....Herregud hun dama hadde jeg dumpet fort.

Personen utviser en fullstendig tilbakestående logikk + løgn + hun vrir det over på den andre/feilen  ligger hos meg😂.  Tipper hun hadde fortalt til sin neste flørt at hun nettopp hadde rundet det av med en mann (meg) som var veldig sjalu og dramatisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å ikke analysere hver senario og ikke leite etter problemer, er ikke å være konfliktsky . Det er vanlig oppførsel.

Jeg skrev i innlegget mitt hvorfor han virket konfliktsky, så at du dikter opp noe annet undergraver bare din egen argumentasjon. 

Anonymkode: bf55c...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han sier han har erfaring med sjalue damer og at det var lettere å bare si "dama til Ole".

Så da har han automatisk satt deg i bås som sjalu dame, og i stede for å være ærlig og si ting som de er, og skape tillit og nærhet på den måten, så lyver han og tar ikke ansvar for det en gang.

Ikke skap relasjoner med folk som lyver eller går bak ryggen din og legger skylda på deg. De er feige og konfliktsky og det ender bare i bråk. 

Anonymkode: 81b71...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det du skriver i startinnlegget, at du setter i gang full etterforskning og fæla rabalder pga magefølelsen, etc. Hvis dette har hendt før, så skjønner jeg jo at han tar en spansk én når han forteller hvem som var på festen. Selvsagt en risk å ta, men jeg skjønner tankegangen hans. Jeg ville kanskje gjort det samme selv.

Anonymkode: 2c564...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...