AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Hei. K32 her. Jeg har vært gjennom litt av hvert i forhold tidligere, mye løgn og diverse. Ingen utroskap i fysisk forstand som jeg vet om, men likevel løgner om kontakt med andre jenter, tinder osv. Er nå i et nytt forhold, som for det meste føles veldig riktig, med en fyr på min alder. Han har ikke erfaring med lange forhold, og det skremmer meg litt. Vi har vart i noen måneder. Nå viser det seg at han har løyet til meg om en riktignok liten ting, men likevel setter det et skikkelig støkk i meg. Han skulle ha noen venner på besøk, skrev navnene på gutta og "Ole og dama". Da jeg senere spurte litt mer om hvordan kvelden var, hang ikke alt på grep, og etter litt graving kom det frem at han hadde visst at hun ikke var dama hans, men en venninne av Ole. Han var ærlig da jeg sa jeg fikk en følelse om at han ikke var helt ærlig her. Jeg blir veldig skuffa. Han sier han har erfaring med sjalue damer og at det var lettere å bare si "dama til Ole". Jeg stoler på at ingenting rart skjedde eller at han ville ha henne, han ville ringe meg på kvelden da de hadde dratt. Men er kjipt at han tillater seg å lyve om små ting, og at jeg nå allerede stoler et hakk mindre på han. Jeg kan føle sjalusi jeg absolutt, men har ikke latt det gå utover han. Han sier han kan ha "følt" det likevel og at det handler også om ekser som har vært sjalu. Nå har jeg sagt fra at jeg vil ikke at vi skal ha små løgner i forholdet og at det er bedre å bare si sannheten. Han sa seg enig og var litt lei seg. Men jeg likte ikke at han også sa at dette var mye drama ut av ingenting. Synes diskusjonen vår var rolig og overhodet ikke dramatisk. Blir usikker på hvordan dette skal gå fremover. Noen tanker? Er slike hvite løgner ok? Anonymkode: d1638...d8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 Dette var en vanvittig overreaksjon. Anonymkode: 4b5f2...5e7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. K32 her. Jeg har vært gjennom litt av hvert i forhold tidligere, mye løgn og diverse. Ingen utroskap i fysisk forstand som jeg vet om, men likevel løgner om kontakt med andre jenter, tinder osv. Er nå i et nytt forhold, som for det meste føles veldig riktig, med en fyr på min alder. Han har ikke erfaring med lange forhold, og det skremmer meg litt. Vi har vart i noen måneder. Nå viser det seg at han har løyet til meg om en riktignok liten ting, men likevel setter det et skikkelig støkk i meg. Han skulle ha noen venner på besøk, skrev navnene på gutta og "Ole og dama". Da jeg senere spurte litt mer om hvordan kvelden var, hang ikke alt på grep, og etter litt graving kom det frem at han hadde visst at hun ikke var dama hans, men en venninne av Ole. Han var ærlig da jeg sa jeg fikk en følelse om at han ikke var helt ærlig her. Jeg blir veldig skuffa. Han sier han har erfaring med sjalue damer og at det var lettere å bare si "dama til Ole". Jeg stoler på at ingenting rart skjedde eller at han ville ha henne, han ville ringe meg på kvelden da de hadde dratt. Men er kjipt at han tillater seg å lyve om små ting, og at jeg nå allerede stoler et hakk mindre på han. Jeg kan føle sjalusi jeg absolutt, men har ikke latt det gå utover han. Han sier han kan ha "følt" det likevel og at det handler også om ekser som har vært sjalu. Nå har jeg sagt fra at jeg vil ikke at vi skal ha små løgner i forholdet og at det er bedre å bare si sannheten. Han sa seg enig og var litt lei seg. Men jeg likte ikke at han også sa at dette var mye drama ut av ingenting. Synes diskusjonen vår var rolig og overhodet ikke dramatisk. Blir usikker på hvordan dette skal gå fremover. Noen tanker? Er slike hvite løgner ok? Anonymkode: d1638...d8f Har opplevd slikt med partneren min jeg også- dvs noen små hvite løgner om bagateller men samtidig jeg stoler på at jeg kan stole på han når det kommer til alvorlige ting for å si det enkelt. Har også hatt en del samtaler hvor jeg har understreket at jeg blir utrygg av slikt- og selv om det er bagateller i utgangspkunktet så skaper det unødig usikkerhet. Tror den innvendige alarmen har lett for å gå når vi forstår noe er blitt skjult; ikke fordi den ene episoden eller den andre i seg selv var så ille, men fordi det vekker en generell utrygghet. Også lurer man på om det er andre ting som er skjult/kommer til å bli skjult i fremtiden osv og det er vondt å være usikker. Ærlighet varer lengst synes jeg, da vet man eksakt hva man har å forholde seg til og man får det så mye bedre i forholdet også fordi man vet man er ærlig og man vet at den andre gir det samme tilbake. Anonymkode: c7fc5...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Del Skrevet 3. mai 2022 Min tanke - dette er ikke en vanlig reaksjon. Du overreagerer veldig!! Anonymkode: d8f56...c55 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Del Skrevet 3. mai 2022 Drama-alarm, hadde begynt å revurdere forholdet allerede de hadde jeg vært han. Anonymkode: e8ead...eeb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Del Skrevet 3. mai 2022 Du må jo definere selv hva du synes er greit, og stå i det. Hva alle andre mener er irrelevant. Når det er sagt: Jeg er enig med deg. Jeg har vært gift med en løgner og et forhold med en ny person som lyver, er helt uaktuelt. For meg høres typen din konfliktsky ut, han forsøker å unngå konflikt ved å lyve, og når du reagerer bortforklarer han og skylder på deg. Hvordan er han om du tar opp andre ting? Anonymkode: bf55c...e4a 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må jo definere selv hva du synes er greit, og stå i det. Hva alle andre mener er irrelevant. Når det er sagt: Jeg er enig med deg. Jeg har vært gift med en løgner og et forhold med en ny person som lyver, er helt uaktuelt. For meg høres typen din konfliktsky ut, han forsøker å unngå konflikt ved å lyve, og når du reagerer bortforklarer han og skylder på deg. Hvordan er han om du tar opp andre ting? Anonymkode: bf55c...e4a Takk. Jeg er interressert i andres perspektiver. Står ganske støtt i min menig. Han virker litt konfliktsky generelt egentlig. Dessverre. Jeg er veldig åpen selv, så det er jo ikke en heldig kombo. Jeg liker dog så mye ved han og er superforelska. At flere her synes dette var overreaksjon synes jeg er rart, men tar det til etterretning. En ting var om jeg klikka helt. Jeg sa bare fra om at jeg ikke vil ha små løgner i forholdet. Hva hadde dere gjort, ikke stussa ett sekund på hvorfor han løy om at det var dama? Og tenkt at jaja, små løgner forekommer? Skulle gjerne hatt en utdypning. TS Anonymkode: d1638...d8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Del Skrevet 3. mai 2022 Det at han går inn i et forhold med deg og drar med seg problemer fra tidligere forhold er jo utrolig dumt. Eksen min var utro, men jeg kan da ikke dømme en ny fyr for det? Skal jeg da si til min nye fyr at han ikke kan dra ut alene for eksen min var utro sånn? Du får be han om å alltid være ærlig med deg for ellers skaper han større problemer for dere. Det at han har problemer pg dømmer alle damer som sjalu, det får han jobbe med selv. Anonymkode: 2eca2...bd7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Del Skrevet 3. mai 2022 Og om en ny for er med venner en kveld så hadde jeg ikke giddet å spørre hvem som er der. For jeg kjenner de sikkert ikke uansett og hva har det vel å si hvem som er der. Om du stoler på han så kunne det jo faktisk vært 10 jenter der uten at det betyr noe. Anonymkode: 2eca2...bd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Del Skrevet 3. mai 2022 Hm. Jeg er litt delt. Det er en liten ting og som du skriver er du jo litt farget av dine tidligere erfaringer. Samtidig er det den der at "det er lettere å lyve for å slippe drama", den er ikke helt god. Nå er jeg "velsignet" med en brutalt ærlig mann da, han sier det alltid som det er, også når det er ting han vet jeg ikke kommer til å like. Det kan være kjipt på sin måte, men da vet jeg at jeg kan stole på han. Anonymkode: 8dd63...3a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og om en ny for er med venner en kveld så hadde jeg ikke giddet å spørre hvem som er der. For jeg kjenner de sikkert ikke uansett og hva har det vel å si hvem som er der. Om du stoler på han så kunne det jo faktisk vært 10 jenter der uten at det betyr noe. Anonymkode: 2eca2...bd7 Jeg spurte ikke. Han sendte en melding hvor han bare skrev alle navnene. Akkurat som han tenkte selv at dette ville berolige meg. Jeg ville kanskje spurt når jeg så han igjen, for å være hyggelig og interressert. TS Anonymkode: d1638...d8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Del Skrevet 3. mai 2022 Problemet mitt hadde vært, når du lyver om små ubetydelige ting, hvordan skal jeg stole på at du forteller sannheten, når noe virkelig skjer? Han skylder jo på deg. «Du kom til å reagere som andre sjalu damer» og lyver helt frivillig. Synes ikke du overreagerer Anonymkode: 5b290...998 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Del Skrevet 3. mai 2022 Tror du bør jobbe med deg selv. Så usikre personer blir veldig lite attraktive over tid. Anonymkode: ae64e...bea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du bør jobbe med deg selv. Så usikre personer blir veldig lite attraktive over tid. Anonymkode: ae64e...bea Han sender uoppfordret navn på alle som er i rommet og lyver og hvem venninna er. Fordi at andre damer har slitt med sjalusi før. Og du mener at hun er problemet? Hvordan? Hun kunne bare skrevet "ok, jeg kjenner de ikke uansett og dette er ikke så viktig for meg." Men så viste hun interesse da. Anonymkode: 2eca2...bd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Del Skrevet 3. mai 2022 Evt han tester deg for å se om du viser det minste tegn til sjalusi. Anonymkode: 2eca2...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Evt han tester deg for å se om du viser det minste tegn til sjalusi. Anonymkode: 2eca2...bd7 Men dette handler ikke om sjalusi, men at han lyver. Anonymkode: bf55c...e4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #17 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dette handler ikke om sjalusi, men at han lyver. Anonymkode: bf55c...e4a Men det kan da handle om at han tester om hun er sjalu av seg, ved å lyve. Anonymkode: 2eca2...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Del Skrevet 3. mai 2022 Slik du fremstiller det her TS er jeg enig med deg. Om han uoppfordret lister opp hvem som er tilstede men lyver om hvem dama er så skjønner jeg at han har hatt problemer med sjalu damer før. Derimot er da det verken din skyld eller ditt problem. Hadde han lagt seg flat hadde jeg nok oversett det, men at han skylder på deg er et rødt flagg for min del. Jeg syns også det føles ganske nedlatende når menn snakker om "drama" som om alle kvinner er hysteriske og ikke kan forventes å være rasjonelle. Vet ikke om jeg hadde giddet mer. Anonymkode: 0a0d4...050 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Del Skrevet 3. mai 2022 Syntes det var rart han sendte deg full liste med navn. For å berolige deg kanskje. Men det er ikke hans oppgave å berolige deg fordi du har dårlige erfaringer. Det er det du selv som må jobbe med og ta ansvar for. Så henger du deg opp i det, spør han ut om detaljene som viser seg å ikke stemme og lager tråd på kg hvor dette skal analyseres til minste detalj. Hvis du ikke stoler på ham ts så gjør du det bare slutt. Dere kan ikke holde på som det her. Anonymkode: a0971...de3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Del Skrevet 3. mai 2022 Han visste fra før at du har erfaring med forhold hvor du ikke kunne stole på eksene dine? At det var derfor han ramset opp navnene, og sa jenten var "dama" til han ene kompisen? Anonymkode: 2c564...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå