Gjest JohanneS Skrevet 6. november 2005 #1 Skrevet 6. november 2005 Hei For et par måneder siden ble jeg sammen med min nåværende kjæreste. Hun sier til stadighet at jeg er søt. Jeg er 23 år gammel, og hun er min første kjæreste. Jeg er litt bekymret over at jeg ikke har nok maskulin energi om dere skjønner. Når hun sier jeg er søt får jeg inntrykk av at hun sier det fordi jeg er lite mann. Er det vanlig at jenter kaller kjærestene sine for søte?
Gjest Piper Skrevet 6. november 2005 #2 Skrevet 6. november 2005 Ja det er ganske vanlig, og ta det som et kompliment i stedet for noe negativt.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. november 2005 #3 Skrevet 6. november 2005 Når jeg sier til mannen min at han er søt, så er det et kompliment.
Dødspingvinen Skrevet 6. november 2005 #4 Skrevet 6. november 2005 Det er ett kompliment. Ho sier det fordi ho er forelska i deg. Bare vær gled for det, du
Saeria Skrevet 6. november 2005 #5 Skrevet 6. november 2005 At hun sier du er søt behøver ikke å ha noen verdens ting å gjøre med din maskulinitet. Du kan være søt, og være mann. Min samboer er ganske så maskulin, men han kan også være fryktlig søt og snill med meg. Han er ekstra søt, synes jeg, når han holder på med noe som han blir oppslukt av. Da får han det samme entusiastiske fjeset som da han var liten gutt. Tror ikke du trenger å bekymre deg, jeg. Hvis dama di ikke syntes du var maskulin nok for henne, hadde hun nok ikke villet være kjæresten din.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #6 Skrevet 6. november 2005 Tror nok ofte det blir problemer fordi vi ikke har verdens største ordforråd på norsk. Hvis jeg omtaler en gutt som søt tilsvarer det som regel det engelske "sweet" som går på oppførsel, at han har gjor noe romantisk eller overraskende, mens søt som i "cute" går på utseende og er vel kanskje ikke det mest maskuline å bli kalt. Ingen som vil være søte egentlig, menn vil være kjekke og jenter vakre, "søt" blir veldig ufarlig og kjedelig, men søt oppførsel er bra hos begge...
Gjest Gitte Skrevet 6. november 2005 #7 Skrevet 6. november 2005 Min kjære er ikke spesielt femi, men jeg kaller han søt hele tiden allikevel Jeg mener det som et kompliment, og absolutt ikke som et hint til han om at han er lite maskulin
Gjest StoreSky Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Joiner de andre jeg! En jeg liker er IKKE feminin, men akk så søt og nusselig...!
hjertesukka Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Men hva vil dere gutter at vi skal si,da? Istedetfor "søt",mener jeg.
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #10 Skrevet 7. november 2005 Tror nok ofte det blir problemer fordi vi ikke har verdens største ordforråd på norsk. Hvis jeg omtaler en gutt som søt tilsvarer det som regel det engelske "sweet" som går på oppførsel, at han har gjor noe romantisk eller overraskende, mens søt som i "cute" går på utseende og er vel kanskje ikke det mest maskuline å bli kalt. Ingen som vil være søte egentlig, menn vil være kjekke og jenter vakre, "søt" blir veldig ufarlig og kjedelig, men søt oppførsel er bra hos begge... ← Nå sporer vi av litt, men skitt au: Jeg har alltid sett på det som motsatt: sweet er sentimental søt, sweet like candy. Som mann foretrekker jeg nok da å heller bli kalt cute, selv om hunk alltid er det rette.
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #11 Skrevet 7. november 2005 Men hva vil dere gutter at vi skal si,da? Istedetfor "søt",mener jeg. ← Si hva du ønsker å formidle, ikke hva du tror jeg forventer.
Samantha Skrevet 7. november 2005 #12 Skrevet 7. november 2005 Søt er utelukka eit kompliment frå mi side i alle fall. Har aldri tenkt over at det kan tolkast som at mannen ikkje er maskulin nok!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #13 Skrevet 7. november 2005 Å si at en mann er søt, er vel ikke særlig populært, har jeg hørt. Min mann vil at jeg skal si han er tøff... Han skulle bare visst hvor søt han er når han sier "Jeg er ikke søt, jeg er tøff!"
Gjest 1111 Skrevet 7. november 2005 #14 Skrevet 7. november 2005 Jeg sier kjæresten min er søt hele tiden jeg, og det er ikke ment negativt.
Xora Skrevet 7. november 2005 #15 Skrevet 7. november 2005 Jeg pleier å si "hei kjekken" ol. Og bare for å være vrang da så spør han om jeg kalte han for kjukken... Så derfor har jeg funnet ut at SØTEN er mye bedre... Og selvsagt mener jeg det som et kompliment da...
Caramba Skrevet 7. november 2005 #16 Skrevet 7. november 2005 Søt er et flott kompliment. Det er bare å ta imot med takk:-)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #17 Skrevet 7. november 2005 Å si at en mann er søt, er vel ikke særlig populært, har jeg hørt. Min mann vil at jeg skal si han er tøff... Han skulle bare visst hvor søt han er når han sier "Jeg er ikke søt, jeg er tøff!" ← Naaa.. åh. Fikk en god følelse inni meg av denne her, uten å vite helt hvorfor. Han er nok en skikkelig søt tøffing!
Gjest Very Victoria Skrevet 7. november 2005 #19 Skrevet 7. november 2005 Kjenner en som heter Johannes og som er veldig opptatt av dette med å være barsk og kjekk og vil aldeles ikke være "søt". Tror nok endel gutter ikke helt liker tanken på å bli sett på som søte.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #20 Skrevet 7. november 2005 Søt er det trygt å kalle noen. Jeg hadde slitt mer dersom jeg skulle si noen ala "åh, kom her din deilige, tøffe mann!" DA hadde jeg blitt flau over meg selv tror jeg. Å gi komplimeter er vanskelig, derfor dunker søt veldig greit for oss jenter tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå