AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei! Vi har en gutt på 2,5 år som om få uker får en lillesøster. Gutten vår har alltid vært veldig trygg på besteforeldre, blitt hentet av de i barnehagen og blitt passet av de. Plutselig er det full nekt. Han vil ikke være med andre enn oss, og det er full krise når han blir hentet eller vi leverer han hos besteforeldre. Vi er litt rådville.. Jeg antar at han kanskje aner at noe er i ferd med å endre seg når den nye babyen kommer. Jeg ønsker å møte han på det, og har jo selv et stort ønske om å tilbringe så mye tid som mulig med han nå i hans siste tid som enebarn. Samtidig er jeg redd vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å gå vekk fra rutinene vi har hatt så lenge (han har feks hatt en fast ettermiddag i uken med besteforelder, som nå plutselig ikke fungerer så bra lengre) fordi det vil gjøre overgangen desto større. Hva bør jeg gjøre? Jeg er i utgangspunktet ikke komfortabel med å overlevere en hylgråtende unge til besteforeldre, men også redd for at dette bare gjør det vanskeligere for oss når ny baby kommer og behovet for det kanskje blir større (i tillegg til at vår oppmerksomhet naturligvis blir litt delt). I tillegg er det skuffede besteforeldre i andre enden som pusher på å få tid med barnebarnet sitt. Jeg er så rådvill og aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 1ff13...73b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Nekter han å være med dem når de henter i barnehagen også? Anonymkode: 32c0a...155
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nekter han å være med dem når de henter i barnehagen også? Anonymkode: 32c0a...155 De siste to ukene har han ikke villet bli hentet av oss engang😛 helt krise når vi kommer fordi han vil være der lengre. Før har jeg alltid vært så happy når det ikke er jubel (men han fremdeles blir med) når vi henter siden det bare betyr at han trives i bhg, men i det siste har det vært problematisk. Pga dette, og det at det har blitt krise når han skal være med de i helgene, har ikke besteforeldre hentet i bhg de siste ukene. Her om dagen begynte han å gråte bare den ene besteforelderen kom inn døren. Det har ikke skjedd noe altså. Anonymkode: 1ff13...73b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Først og fremst ville jeg ikke brydd meg om hva besteforeldrene synes om saken. Dette handler ikke om dem. Jeg ville fulgt mammahjertet og tilbragt så mye tid med han som mulig før du føder Anonymkode: f8e17...52e
mingus Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 (endret) Gir gråten seg etter du har reist da? Da kan du fint reise etter en siste kos og klem til. Skulle jeg hørt på det bløte mammahjertet mitt, kunne jeg jo bare tatt han med hjem igjen nå han gråter ved levering i bhg/besteforeldre.. de gjør det jo for å vise deg at de så gjerne vil du ikke skal gå, men så går det veldig bra etter å ha fått sitte litt på fanget og fått klem. 🙂 Endret 3. mai 2022 av mingus
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Spørsmålet er jo hvordan han har det når han er der, etter en stund, mener jeg? Går det over, og er han fornøyd etter hvert? Anonymkode: c1147...e02
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 mingus skrev (16 timer siden): Gir gråten seg etter du har reist da? Da kan du fint reise etter en siste kos og klem til. Skulle jeg hørt på det bløte mammahjertet mitt, kunne jeg jo bare tatt han med hjem igjen nå han gråter ved levering i bhg/besteforeldre.. de gjør det jo for å vise deg at de så gjerne vil du ikke skal gå, men så går det veldig bra etter å ha fått sitte litt på fanget og fått klem. 🙂 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spørsmålet er jo hvordan han har det når han er der, etter en stund, mener jeg? Går det over, og er han fornøyd etter hvert? Anonymkode: c1147...e02 Ja, jeg tror gråten gir seg… men jeg vet også at noen av besteforeldrene ikke ønsker å fortelle dersom noe ikke går så bra fordi de er redd for å «miste» tid med han. Jeg har aldri begrenset tiden deres med han (alle besteforeldre er med han flere ganger i uken, jeg synes de er for pushy men har aktivt gått inn for at jeg ikke skal stille meg i veien eller være vanskelig), men de ser nok at jeg synes det er vanskelig å levere fra meg når han er så fra seg. Anonymkode: 1ff13...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå