Gå til innhold

Hvorfor må folk få så mange unger?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke alle som får fire unger helt frivillig da. Selv fikk jeg nr 2 vha IVF og det ble nr 2 og 3. (trodde ikke det ble noen). 10 år etterpå fikk jeg nr 4, trodde ikke vi kunne få flere barn naturlig da jeg var langt oppi 40-åra. 
Alle er velkommen, og vi har mat og ressurser til alle 🤗

Vi har nå 2 hjemmeboende, og ett delvis hjemmeboende. Greier oss fint med 8K til mat i mnd.

Anonymkode: 689f3...937

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså. Selv har jeg og mannen ca 1,2 millioner i året, brutto. Vi bor i et relativt rimelig hus og har ca 2 millioner i boliglån. Vi greier oss med en bil i husholdningen. Allikevel føler jeg at vi ikke har råd til mer enn de to barna vi har. 

Anonymkode: 8ff8b...d8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En kompis og dama hans venter barn nr. 4 nå. Da har de altså fått 4 barn fra 2018-2022. Fatter og begriper ikke hvordan det går.. De hadde jo dårlig råd før de fikk barn. 

Anonymkode: 92974...001

• Liker 13
Skrevet

Enig! 

Folk burde kunne stilles litt til ansvar for de valgene de tar!! Får man barn burde man kunne forsørge ungen selv også! 

Hvorfor i helvete få 3,4,5 unger når du ike engang kan forsørge deg selv??? 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Noen må jo føde de som skal jobbe på sykehus og gamlehjem når dagens unge og middelaldrende blir eldre. Totalt sett fødes det veldig få nå, og det passer dårlig når gjennomsnittlig levealder stadig øker.

Anonymkode: 91b9c...8bf

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen må jo føde de som skal jobbe på sykehus og gamlehjem når dagens unge og middelaldrende blir eldre. Totalt sett fødes det veldig få nå, og det passer dårlig når gjennomsnittlig levealder stadig øker.

Ja, problemet er jo at de resurssterke får færre og færre barn, mens de som får mange barn gjerne er de som strengt tatt burde begrense seg. Sosial arv er absolutt et tema her til lands også.. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, altså. Selv har jeg og mannen ca 1,2 millioner i året, brutto. Vi bor i et relativt rimelig hus og har ca 2 millioner i boliglån. Vi greier oss med en bil i husholdningen. Allikevel føler jeg at vi ikke har råd til mer enn de to barna vi har. 

Hva i alle dager bruker dere penger på? 😳 Jeg tjener halvparten, har det dobbelte i lån og klarer meg fint.

Anonymkode: b1ca4...e78

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (7 minutter siden):

Enig! 

Folk burde kunne stilles litt til ansvar for de valgene de tar!! Får man barn burde man kunne forsørge ungen selv også! 

Hvorfor i helvete få 3,4,5 unger når du ike engang kan forsørge deg selv??? 

Synes dette kan gå andre veien også, i så fall. Hvor mange skattebetalere tror du trengs for å dekke én persons pensjon? Har man ikke fått nok unger til å dekke opp for det, så burde man i så fall få tilsvarende trekk i pensjonen. Må stilles til ansvar for sine valg, vet du. 

Anonymkode: 315bd...f07

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde fire barn på en og en halv lønn.  Skjønner ikke at det er galloperende kostnader med å få flere enn to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (3 minutter siden):

Hadde fire barn på en og en halv lønn.  Skjønner ikke at det er galloperende kostnader med å få flere enn to.

Trust me, det merker barna dine

Anonymkode: 67d77...ce2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva i alle dager bruker dere penger på? 😳 Jeg tjener halvparten, har det dobbelte i lån og klarer meg fint.

Anonymkode: b1ca4...e78

Vi liker å ha større marginer enn at det akkurat går rundt. Nå sparer vi mye hver eneste måned. Både til oss, pensjon og til barna. Vi har gode muligheter for å reise på ferie. Vi finner ofte på ting sammen som koster penger, uten at det må gå på bekostning av noe annet. (Svømmehall, kino, trampolinepark osv.) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange ikke innser hvor mye barn koster, både i penger og i oppfølging. Det sammen med at det stadig gjøres feilvurderinger i ens egen forplantningsevne, da blir det fort mange barn om man ikke gjør noe med det når graviditeten er et faktum.

(For all del, abort et er personlig valg og ikke noe jeg kritiserer uansett hva en velger å gjøre. )

Anonymkode: f0d3d...96c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes dette kan gå andre veien også, i så fall. Hvor mange skattebetalere tror du trengs for å dekke én persons pensjon? Har man ikke fått nok unger til å dekke opp for det, så burde man i så fall få tilsvarende trekk i pensjonen. Må stilles til ansvar for sine valg, vet du. 

problemet er jo at disse folka ofte ikke kommer seg i jobb! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi liker å ha større marginer enn at det akkurat går rundt. Nå sparer vi mye hver eneste måned. Både til oss, pensjon og til barna. Vi har gode muligheter for å reise på ferie. Vi finner ofte på ting sammen som koster penger, uten at det må gå på bekostning av noe annet. (Svømmehall, kino, trampolinepark osv.) 

Enig, samme her.

Ønsker romslig økonomi til ferier og ok aktiviteter til barna. Pluss at vi sparer mye til at barna skal komme sfg inn på boligmarkedet

I tillegg så ønsker vi at barna vi har skal få god oppfølging 

2 barn holder her i huset

• Nyttig 1
Skrevet

Synes det er meget spesielt at de klager når de har en samlet inntekt på 1.1 millioner... Man må jo tenke at det kan komme dårlige tider og at familien skal forsørges da og, det er dyrt å ha barn og man har ingen garanti for at det ikke kommer dårlige tider. 4 barn altså...de har jo satt seg i denne situasjonen selv.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er ikke 3000 kroner i uka mye, i hvertfall om man forsøker å gjøre det rimelig?

Vi har relativt god råd og to ungdommer, men tror ikke vi bruker mer enn 2000 kroner i uka på mat. Og da snur vi ikke på krona. Må innrømme at jeg ikke finregner på hva vi bruker, vi betaler fra ulike konti, men vi handler bare to ganger i uka, så det er relativt oversiktlig.

Endret av Alauda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (6 minutter siden):

Enig, samme her.

Ønsker romslig økonomi til ferier og ok aktiviteter til barna. Pluss at vi sparer mye til at barna skal komme sfg inn på boligmarkedet

I tillegg så ønsker vi at barna vi har skal få god oppfølging 

2 barn holder her i huset

Tsk, tsk. To barn er nok litt snaut for å dekke pensjon for to personer. Bra du sparer, da, så dere kan klare dere på mindre pensjon. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og du tror de fleste som fødes kommer til å søke seg inn på de jobbene? Du ser jo hvor populært det er.😅

Anonymkode: 161a1...b59

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...