AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei! Er gravid i uke 6 og har time til abort imorgen. Men nå tror jeg virkelig at jeg ikke klarer å gjennomføre🥺 Å det plager meg for jeg har vært så sikker! Har drukket litt alkohol også å da tenker jeg at jeg er nødt å gjennomføre da jeg er redd det har gjort skade på fosteret Anonymkode: d1a6d...8e5
TLR Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Det kommer jo an på livssituasjonen din. Har du ingen far til barnet så er det kanskje det beste 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Det tenker jeg kommer helt an på livssituasjonen din, alder, økonomi, helse og så videre. Generelt er det nok veldig vanlig å grue seg veldig og kjenne på vanskelige følelser. Det betyr ikke at valget er uklokt eller feil. Anonymkode: 3ecb8...3ec 4
Mooza Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Tviler på at du har gjort skade på fosteret ved å drikke alkohol så tidlig i svangerskapet. Det kan jo være nerver og tvil, som nok er helt vanlig før en abort. Kanskje du kan utsette avgjørelsen hvis du føler deg usikker? Hvis du velger å beholde, så er det et 20 års langt ansvar som du også skal gjennomføre. Her må du tenke rasjonelt og selvsagt føle også på hva vil du, og hvilket liv kan du gi barnet. Det handler om deg selv, men det handler også om det barnet du setter til verden. Det er et enormt ansvar, og det vil ta det meste av de neste 20 årene dine. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Har du en liste med for og imot? Hva er tingene som er på plass? Som en ordnet økonomi, et stabilt forhold med en god partner som har vart en stund der dere begge ønsker barnet, du har god helse, du har en stabil plass og bo, mulighet for avlastning i form av familie osv? Jeg antar du har kommet frem til at abort er det beste av flere grunner? Jeg har tatt abort, i en situasjon der jeg ikke hadde de ovennevnte faktorene. Jeg angrer absolutt ikke, og er utrolig glad jeg ventet før jeg fikk barna mine. Nå kan jeg være den mammaen de fortjener og gi dem et godt liv. Det viktigste her er barnets muligheter for et godt liv, ikke dine hormonelle følelser. Anonymkode: d0113...cb1 1 1
Kaneel Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Er gravid i uke 6 og har time til abort imorgen. Men nå tror jeg virkelig at jeg ikke klarer å gjennomføre🥺 Å det plager meg for jeg har vært så sikker! Har drukket litt alkohol også å da tenker jeg at jeg er nødt å gjennomføre da jeg er redd det har gjort skade på fosteret Anonymkode: d1a6d...8e5 Gratulerer! Dette er din livs beste avgjørelse! Stol på mage følsen din behold ungen! Barnet er ikke alko skadet av du har drukket litt alkohol i uke 6! Det kan jeg faktisk garantere deg! 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Akkurat det med alkohol er det minste problemet. Anonymkode: 4562b...d23 1 1
345 Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Har du hørt om Amathea? Det er en landsdekkende gratis helsetjeneste som jobber med veiledning i slike tilfeller. Det er gratis å ringe dem. Jeg tror de er flinke og kan være gode å snakke med. De kan kanskje også si noe om dette med faren for skader pga alkohol Om Amathea | Stiftelsen Amathea 3 2
Gjest Lunaris Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Fedrene drar uansett før eller siden, så det TLR sier, må du ikke høre på. Uansett hva du velger å gjøre, vil det bli riktig for deg… Det er ditt valg. Du har fortsatt god tid å bestemme deg på. Alkohol så tidlig vil heller ikke kunne påvirke fosteret. Det du må gjøre, er å føle ditt hjerte. Hva DU vil.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 TS her! Jeg har samboer og en liten baby på 7 mnd, detfor vi bestemte oss for abort nå. Så vi har det stabilt både med hus, økonomi osv.. Anonymkode: d1a6d...8e5 1
Gjest Lunaris Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her! Jeg har samboer og en liten baby på 7 mnd, detfor vi bestemte oss for abort nå. Så vi har det stabilt både med hus, økonomi osv.. Anonymkode: d1a6d...8e5 Da ville jeg ha beholdt.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Men jeg husker ikke første dag i siste mens, må jeg selv bestille time til privat ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er på vei? Jeg tipper 6/7 uker, men er ikke helt sikker. Eller kan jeg kontakte fastlege for å finne det ut? Hvis jeg bestemmer meg for å beholde. TS Anonymkode: d1a6d...8e5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her! Jeg har samboer og en liten baby på 7 mnd, detfor vi bestemte oss for abort nå. Så vi har det stabilt både med hus, økonomi osv.. Anonymkode: d1a6d...8e5 Det er mange som drikker alkohol i svangerskapet uten å vite at de er gravide, og likevel går det helt fint med fosteret❤️ Vit at man trenger heller ikke hus for det om man har barn. Vi fikk to tette, og fikk ikke kjøpt hus før eldste var 4 år, og det gikk veldig fint 😊 Anonymkode: 306cf...39a 1
Mooza Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her! Jeg har samboer og en liten baby på 7 mnd, detfor vi bestemte oss for abort nå. Så vi har det stabilt både med hus, økonomi osv.. Det er veldig kjekt med to tette. i alle fall var det for min del det. 3. mann var ikke planlagt fra min side, og det er ca samme aldersforskjell som du har nå. Jeg skjønner at det føles tett og mye når du allerede har en liten, men det har vært verd det for min del. De har vært som erteris. Det er min erfaring, som sagt. Det gjelder gjerne ikke for alle. For vår familie har det vært en velsignelse. Ta deg litt tid å tenke på dette. Du vil gjerne ha et barn likevel om et år-to års tid. Men du må jo føle på dette selv. Endret 3. mai 2022 av Mooza
Pippi Lotta Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 Det er ditt valg om du vill gjennomføre! Det finnes gode ordninger i Norge, selv om du blir alenemor, er ung, studerer eller er i andre situasjoner så kommer du til å få hjelp med å takle det. Du å barnet havner ikke på gaten uansett. Det vill selvfølgelig være tøft å bli mor for barn er mye arbeid, men en abort kan også være veldig tøft og tar du den uten å være sikker risikerer du at det plager deg resten av livet! Har du snaket med Amathea? De kan gi deg rådgivning om temaet, er du i uke 6 så har du tid til å utsette avgjørelsen litt også. Jeg vet ikke hvor farlig alkohol er, men dette kan sikkert Amathea hjelpe deg med å svare på. Kjenn på magefølelsen din i forhold til hva du ønsker, det praktiske løser seg selv om situasjonen din er perfekt ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 Mooza skrev (11 minutter siden): Tviler på at du har gjort skade på fosteret ved å drikke alkohol så tidlig i svangerskapet. Det kan jo være nerver og tvil, som nok er helt vanlig før en abort. Kanskje du kan utsette avgjørelsen hvis du føler deg usikker? Hvis du velger å beholde, så er det et 20 års langt ansvar som du også skal gjennomføre. Her må du tenke rasjonelt og selvsagt føle også på hva vil du, og hvilket liv kan du gi barnet. Det handler om deg selv, men det handler også om det barnet du setter til verden. Det er et enormt ansvar, og det vil ta det meste av de neste 20 årene dine. Du vet at det ikke er sant? Det skal bare en dråpe alkohol til for å gjøre skade Anonymkode: f160a...8a6
Gjest Lunaris Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg husker ikke første dag i siste mens, må jeg selv bestille time til privat ultralyd for å finne ut hvor langt jeg er på vei? Jeg tipper 6/7 uker, men er ikke helt sikker. Eller kan jeg kontakte fastlege for å finne det ut? Hvis jeg bestemmer meg for å beholde. TS Anonymkode: d1a6d...8e5 Nice try. Troll. De må jo ta UL FØR en evt abort for å fastslå at du er innenfor de 12 uker.
Mooza Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet at det ikke er sant? Det skal bare en dråpe alkohol til for å gjøre skade Det er mange som ikke har oppdaget at de er gravid når de er i uke 6, og en del av dem har tatt noen øl. Det er ingen av de barna som jeg kjenner til som har fått noen skader. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 De tar jo UL på sykehuset før en ev. abort for å finne ut hvor langt du er på vei. Det spørs om du kan gjennomføre aborten hjemme eller om du må være på sykehuset. Jeg var såpass langt på vei at jeg måtte være på sykehuset. Det sagt, har du en baby på 7 mnd, samboer og hus, hadde jeg absolutt ville beholdt. Anonymkode: c0a90...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 Mooza skrev (1 minutt siden): Det er mange som ikke har oppdaget at de er gravid når de er i uke 6, og en del av dem har tatt noen øl. Det er ingen av de barna som jeg kjenner til som har fått noen skader. Det gir ikke deg rett til å minimere risikoen for skade av alkohol i svangerskapet. FAS syndrom. Anonymkode: f160a...8a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå