AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Hei, jeg og samboeren skal begynne prøvingen med å få barn veldig snart. Det jeg lurer på er om det er for tidlig etter som jeg nettopp har begynt i ny jobb? Jeg begynte i ny jobb i januar i år (2022). Anonymkode: fc61d...169
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Rett fra høyere utdannelse, ønske om å klatre litt på karrierestigen, og i lønn, fortsatt ung; Ja, det er alt for tidlig. Man detter av før man har etablert seg skikkelig. Byttet jobb noen ganger, litt eldre, eller en typisk jobb som vil være "flat" fremover; Da er det bare å kjøre på. Arbeidsgivere forstår jo såpass når de ansetter etablerte kvinner i fruktbar alder. Anonymkode: 25834...180 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Folk er forskjellige, jeg hadde ikke latt meg stoppe av jobbhensyn hvis jeg virkelig ønsket meg barn. Anonymkode: ec51a...dda 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk er forskjellige, jeg hadde ikke latt meg stoppe av jobbhensyn hvis jeg virkelig ønsket meg barn. Anonymkode: ec51a...dda Jeg sier ikke at jobben skal stoppe barneønske. Det jeg sier er at det er vanvittig mye mer behagelig å være gravid, ha permisjon, og småbarnstid. Når lønnen er høyere og man har romslig økonomi, når du er etablert og ettertraktet på arbeidsplassen slik at de velvillig tilrettelegger, samt har en seniorstilling som innebærer mye fleksibilitet i hvor man jobber fra, og når. Anonymkode: 25834...180
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 til info: -Vi er 24 og 26 år - eier hus sammen - begge har fast jobb - jeg ble ferdigutdannet i 2020 og har jobbet i 100% vikariat siden det. Byttet jobb januar 2022, 100% fast stilling. Jobbet i den forrige jobben fra 2018-2021 som ringevikar/sommervikar/vikariat. -god økonomi Anonymkode: fc61d...169
Mt3 Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Din alder og hvor stabilt forholdet er samt hvor etablert dere er spiller en større rolle enn hvor lenge du har vært ansatt. Som anonym i #2 skriver så kommer det også an på jobben, om du bør (og aldersmessig har tid) komme deg inn i arbeidsrutiner, få med deg en stigning i lønnstrinn, få vist hvor dyktig du er før du evt går ut i permisjon.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): til info: -Vi er 24 og 26 år - eier hus sammen - begge har fast jobb - jeg ble ferdigutdannet i 2020 og har jobbet i 100% vikariat siden det. Byttet jobb januar 2022, 100% fast stilling. Jobbet i den forrige jobben fra 2018-2021 som ringevikar/sommervikar/vikariat. -god økonomi Anonymkode: fc61d...169 For ung, vent 3 år. Anonymkode: 2c34a...dc4
Veggdyret Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har "lært" at man ikke skal begynne med prøving før man har vært i samme jobb minst 6 måneder. Så vent til høsten. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Vi er alle forskjellige og tar de valgene som er riktige for oss. Selv var jeg 24 da jeg var ferdig med en bachelor innenfor mitt yrke. Deretter brukte jeg noen år på etterutdanninger ved siden av jobb. Har hatt flere forskjellige stillinger og landet nå drømmejobben jeg har jobbet mot. Ble gravid samtidig. Sikret meg jobben og høyere lønn som er digg i permisjonstida. Vet også at jeg har en jobb å komme tilbake til som jeg liker Jeg synes dere er unge, men det er jo fordi jeg hadde andre ønsker. Anonymkode: d904c...597
Summeer Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Jeg var 24 og ble gravid i prøvetiden på jobb da jeg fikk første. Null stress. Jeg rakk 12 mnd tilbake i jobb før neste permisjonen. Etter det var jeg ferdig, og forutsigbar for arbeidsgiver 😉 Barna er nå tenåringer, jeg nærmer meg 40, og har klatret ganske høyt karrieremessig til en lederstilling og har takket nei til å klatre høyere. Jeg har prioritert beinhardt hva jeg rekker i arbeidstiden, og det gjør at de rundt meg også prioriterer og krever agenda og struktur på møter. Jeg har fått ros for å ha barna med på planleggingsdager (booket stillerom og rigget med Nintendo) og vise dem på kamera under hjemmeskole perioden. Jeg ser at mine jevnaldrende som fikk barn senere står i en hardere skvis med barnehagebarn og det er vanskeligere å komme tilbake etter permisjonen. Jeg sier kjør på, få barn tidlig. Det er ganske digg å orke å løpe etter småbarna, og orke å løpe etter tenåringer på nattestid 😉 jeg har ikke opplevd det som noen karrierebrems, heller et fortrinn når det har stått mellom meg med tre barn og noen som er barnløs som man mistenker at kan ryke ut i en permisjon under et prosjekt...
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Du må nesten bare vurdere dette selv ☺️ Jeg ble ferdig utdannet og jobbet ett år i vikariat før jeg fikk fast stilling samme sted. Har vært sammen med samboeren min i 10 år, vi eier egen bolig, har god økonomi, hund og stasjonsvogn, så manglet bare barn. Ble gravid når vi var 25 og 26 år. Jeg ble sykmeldt pga kvalme tidlig i graviditeten, rett etter at jeg startet i den faste stillingen 🙊 Har ikke vært noe problem for arbeidsgiver, de har vært forståelsesfull og tilrettelagt så godt som mulig. Har termin om en måned. Veldig greit at jeg har en fast stilling, da vet jeg at jeg har jobb når permisjonen er over. Ser på forum generelt at mange mener man er i yngste laget for barn når man er i midten av 20-åra, og at mange heller prioriterer å jobbe seg litt oppover først. Vi følte oss etablert og klare, så vi ønsker å bli ferdig med barn til vi er rundt 30 ☺️ Høres ut som du har det relativt godt og stabilt, så om barn er noe dere ønsker nå er det bare å kjøre på ☺️ Det er jo ingen garanti for at det klaffer med en gang! Anonymkode: 8eadf...5c6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): til info: -Vi er 24 og 26 år - eier hus sammen - begge har fast jobb - jeg ble ferdigutdannet i 2020 og har jobbet i 100% vikariat siden det. Byttet jobb januar 2022, 100% fast stilling. Jobbet i den forrige jobben fra 2018-2021 som ringevikar/sommervikar/vikariat. -god økonomi Anonymkode: fc61d...169 Du bør også se mot omgangskretsen. Og også hva som er vanlig i nabolaget/skolekretsen. Både i venninnegjengen og i på arenaer der jeg har møtt andre kom "ketchupeffekten" først i 30-årene. Og det kan være ganske ensomt å være i permisjon, og ha små barn, når man har få i samme situasjon rundt seg. Anonymkode: 25834...180
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Kjør på sier jeg, det er jo ingen grunn til at dere skal vente hvis dere begge føler dere klare for barn og har det viktigste i orden. Både jeg og mannen er 24, og jeg er gravid nå. Det tok faktisk noen mnd og en spontanabort før den satt, så vi er veldig glade for at vi heller starta tidlig. Barnet vil ha foreldre med masse energi, fettere og kusiner i samme alder og besteforeldre som har både kjempelyst, tid og energi til å være med barnebarn! Gleder meg! Anonymkode: 697d1...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå