AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Mine barn er nå så store at det ikke lenger er barnetog å delta på, og vi som foresatte ønsker å lage en tradisjon som bidrar til at barna vil være sammen med oss store deler av dagen (siste halvdel) og ikke bare henge rundt. bor i nærheten av en storby. Ingen av oss foreldre er vokst opp med mange tradisjoner denne dagen, men ønsker altså å lage noen fine tradisjoner som kan vare til de er unge voksne og «henging» er byttet ut med frokoster og studievenner . Sånn ca 😉 Anonymkode: fbd6f...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Vårt opplegg med eldre tenåringer er: 10:00 Frokostbuffe med besteforeldre på resturant 12:00 Tur i en park i byen (lytte på festen) 15:00 Besteforeldre fra andre siden kommer på besøk, grilling 19:00 Runder av Mer enn nok for oss, i hvert fall! Anonymkode: cdf71...c40 3 1
Luckiness Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Snakk med tenåringene/ungdommen og hør hva de ønsker Da jeg var ungdom pleide vi å dra til sentrum på dagtid for å se toget og annen underholdning. Deretter var vi på lunsj hos familie/vi hadde det hjemme. Og sen ettermiddag/kveld møtte jeg venner. Men en typisk 17.mai frokost/lunsj, grilling på ettermiddagen, kanskje spillkveld eller noe utelek/spill om bra vær (for ungdommer/voksne da) kan være kjekt på en slik dag. Eventuelt invitere noen naboer med barn på samme alder eller foreldre til barnas venner med barn.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Vi er sammen med en vennefamilie med barn på samme alder på ettermiddag/kveld. Grilling, kake. Enten hos dem eller oss. Anonymkode: 7ef08...910
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Brunch eller middag. Finn på noen retter dere liker. Og prøv å få det fast inn på den dagen. Anonymkode: a8428...593
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine barn er nå så store at det ikke lenger er barnetog å delta på, og vi som foresatte ønsker å lage en tradisjon som bidrar til at barna vil være sammen med oss store deler av dagen (siste halvdel) og ikke bare henge rundt. bor i nærheten av en storby. Ingen av oss foreldre er vokst opp med mange tradisjoner denne dagen, men ønsker altså å lage noen fine tradisjoner som kan vare til de er unge voksne og «henging» er byttet ut med frokoster og studievenner . Sånn ca 😉 Anonymkode: fbd6f...c6b Byen med tivoli og boder med masse godt Anonymkode: b6bb7...114
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mine barn er nå så store at det ikke lenger er barnetog å delta på, og vi som foresatte ønsker å lage en tradisjon som bidrar til at barna vil være sammen med oss store deler av dagen (siste halvdel) og ikke bare henge rundt. bor i nærheten av en storby. Ingen av oss foreldre er vokst opp med mange tradisjoner denne dagen, men ønsker altså å lage noen fine tradisjoner som kan vare til de er unge voksne og «henging» er byttet ut med frokoster og studievenner . Sånn ca 😉 Anonymkode: fbd6f...c6b Tivoli, cafe og restaurant, se på togene. Anonymkode: 86826...f92
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Som tenåring satt jeg stor pris på grilling i hagen med familien ettermiddagen 17.mai. Det varte ca til jeg fylte 18, og de siste 20 årene har egentlig 17.mai bestått i å drikke bobler og spise god mat med venner. Anonymkode: 3e152...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Her reiser vi alltid inn og ser toget selv om de er blitt for gamle til å gå i det selv. Etter toget spiser vi buffé på et av hotellene i byen. Så hjem og slappe av familien kommer på grilling ca 17.00. 23.00 er det fyrverkeri i byen og så er det natta 🥱 Anonymkode: 8d287...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Kommer helt annpå, men blir grilling med alle naboene og barna deres igjen. Blir full baluba 🙂 Ellers har vi pleid å dra ut i skogen med god mat, kaker og godteri. Anonymkode: 08a55...339
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Her har vi ingen sterke tradisjoner men tenker nå å besøke bestforeldre på ettermiddagen. På formiddagen drar tenåringen på «champagne» frokost med vennegjengen. Usikker på om de tar seg råd til ekte champagne da;) Anonymkode: ab916...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 Da jeg var ungdom likte jeg ikke barnetog og arrangementet på skolen, da var jeg bare sur. Men var veldig glad i å se på folketoget (Stavanger, men det finnes vel ikke i alle kommuner) og at vi bare hadde uformell nabofest (hage, grilling og lave skuldre. Men etterhvert foretrakk jeg å få gjøre litt min egen greie. Jeg var hestejente så min favorittgreie ble å ri på tur i boligfelt i 17. mai pyntet hest og si gratulerer med dagen til folk som syntes det var veldig stas å se oss! Anonymkode: e0157...144 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Jeg lager en god frokost og griller på ettermiddagen. Ellers er de med venner. De er 13 og 16 og henger ikke med meg. Anonymkode: e8286...967
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 Feirer sammen med venner med ungdom på samme alder. Alle vil fortsatt være med. Også 18-åringene. Mangeårig tradisjon. Anonymkode: cf302...193
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Som tenåring selv likte jeg når vi inviterte gode familievenner på grilling i hagen. Der jeg er fra har vi bare et tog der alle i alle alder er med, så var jo med der da. Anonymkode: 09928...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå