Gå til innhold

Hvilke hyggelig 17.mai tradisjoner vil deres tenåringer/ungdommer bli med på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er nå så store at det ikke lenger er barnetog å delta på, og vi som foresatte ønsker å lage en tradisjon som bidrar til at barna vil være sammen med oss store deler av dagen (siste halvdel) og ikke bare henge rundt. 
bor i nærheten av en storby. Ingen av oss foreldre er vokst opp med mange tradisjoner denne dagen, men ønsker altså å lage noen fine tradisjoner som kan vare til de er unge voksne og «henging» er byttet ut med frokoster og studievenner . Sånn ca 😉

Anonymkode: fbd6f...c6b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å grille 17.mai☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vårt opplegg med eldre tenåringer er:

10:00 Frokostbuffe med besteforeldre på resturant

12:00 Tur i en park i byen (lytte på festen)

15:00 Besteforeldre fra andre siden kommer på besøk, grilling

19:00 Runder av :)

Mer enn nok for oss, i hvert fall!

Anonymkode: cdf71...c40

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakk med tenåringene/ungdommen og hør hva de ønsker :) 

Da jeg var ungdom pleide vi å dra til sentrum på dagtid for å se toget og annen underholdning. Deretter var vi på lunsj hos familie/vi hadde det hjemme. Og sen ettermiddag/kveld møtte jeg venner. 

Men en typisk 17.mai frokost/lunsj, grilling på ettermiddagen, kanskje spillkveld eller noe utelek/spill om bra vær (for ungdommer/voksne da) kan være kjekt på en slik dag. Eventuelt invitere noen naboer med barn på samme alder eller foreldre til barnas venner med barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er sammen med en vennefamilie med barn på samme alder på ettermiddag/kveld. Grilling, kake. Enten hos dem eller oss. 

Anonymkode: 7ef08...910

AnonymBruker
Skrevet

Brunch eller middag. Finn på noen retter dere liker. Og prøv å få det fast inn på den dagen. 

Anonymkode: a8428...593

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine barn er nå så store at det ikke lenger er barnetog å delta på, og vi som foresatte ønsker å lage en tradisjon som bidrar til at barna vil være sammen med oss store deler av dagen (siste halvdel) og ikke bare henge rundt. 
bor i nærheten av en storby. Ingen av oss foreldre er vokst opp med mange tradisjoner denne dagen, men ønsker altså å lage noen fine tradisjoner som kan vare til de er unge voksne og «henging» er byttet ut med frokoster og studievenner . Sånn ca 😉

Byen med tivoli og boder med masse godt :)

Anonymkode: b6bb7...114

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tivoli, cafe og restaurant, se på togene.

Anonymkode: 86826...f92

AnonymBruker
Skrevet

Som tenåring satt jeg stor pris på grilling i hagen med familien ettermiddagen 17.mai. 

Det varte ca til jeg fylte 18, og de siste 20 årene har egentlig 17.mai bestått i å drikke bobler og spise god mat med venner. 

Anonymkode: 3e152...c1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her reiser vi alltid inn og ser toget selv om de er blitt for gamle til å gå i det selv. Etter toget spiser vi buffé på et av hotellene i byen.  Så hjem og slappe av familien kommer på grilling ca 17.00. 23.00 er det fyrverkeri i byen og så er det natta 🥱

Anonymkode: 8d287...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt annpå, men blir grilling med alle naboene og barna deres igjen. Blir full baluba 🙂 Ellers har vi pleid å dra ut i skogen med god mat, kaker og godteri. 

Anonymkode: 08a55...339

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi ingen sterke tradisjoner men tenker nå å besøke bestforeldre på ettermiddagen. På formiddagen drar tenåringen på «champagne» frokost med vennegjengen. Usikker på om de tar seg råd til ekte champagne da;)

Anonymkode: ab916...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ungdom likte jeg ikke barnetog og arrangementet på skolen, da var jeg bare sur.  Men var veldig glad i å se på folketoget (Stavanger, men det finnes vel ikke i alle kommuner) og at vi bare hadde uformell nabofest (hage, grilling og lave skuldre.

Men etterhvert foretrakk jeg å få gjøre litt min egen greie.

Jeg var hestejente så min favorittgreie ble å ri på tur i boligfelt i 17. mai pyntet hest og si gratulerer med dagen til folk som syntes det var veldig stas å se oss! 

Anonymkode: e0157...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager en god frokost og griller på ettermiddagen. Ellers er de med venner. De er 13 og 16 og henger ikke med meg. 

Anonymkode: e8286...967

AnonymBruker
Skrevet

Feirer sammen med venner med ungdom på samme alder. Alle vil fortsatt være med. Også 18-åringene. Mangeårig tradisjon.

Anonymkode: cf302...193

AnonymBruker
Skrevet

Som tenåring selv likte jeg når vi inviterte gode familievenner på grilling i hagen. Der jeg er fra har vi bare et tog der alle i alle alder er med, så var jo med der da.

Anonymkode: 09928...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...