AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Er en sykmeldt så får en 100% lønn, mens pleiepenger blir regnet på ett gjennomsnitt og helger regnes ikke med? Anonymkode: 6cc8f...fde
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Pleiepenger, på lik linje med feks sykepenger og foreldrepenger, beregnes ut fra et snitt siste 3 mnd. Skifttillegg, faste tillegg, ekstraordinære tillegg etc er med. Men ikke overtid. Anonymkode: 813c9...6d4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Pleiepengene skal dekke inntekten du vanligvis har opptil 6 ganger grunnbeløpet, som tilsvarer 638,394 kroner. Pleiepenger regnes vanligvis ut fra gjennomsnittet av inntekten du har hatt i de 3 siste kalendermånedene før pleiepengeperioden din starter. Dette gjelder både hvis du er fast ansatt eller har varierende arbeidsperioder eller inntekter. Anonymkode: 4191e...bc2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 NAV reger ikke med helger, så får meg som går turnus så taper jeg endel. Snakket med en sosionom i går om dette. Anonymkode: 6cc8f...fde
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 6.19): NAV reger ikke med helger, så får meg som går turnus så taper jeg endel. Snakket med en sosionom i går om dette. Anonymkode: 6cc8f...fde Da har du dessverre fått feil informasjon. Pleiepenger beregnes ut fra samme regler som sykepenger og tillegg for ubekvem arbeidstid og helg er med i beregningen.. Anonymkode: ad6b2...207
Criss Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Pleiepenger får man mandag-fredag, men ikke helg og når personen man pleier er innlagt på f.eks.sykehus eller palliativ avd. Var igjennom dette i fjor.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 6.19): NAV reger ikke med helger, så får meg som går turnus så taper jeg endel. Snakket med en sosionom i går om dette. Anonymkode: 6cc8f...fde Spør heller nav😉 Anonymkode: a4663...487
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Criss skrev (På 5.5.2022 den 12.49): Pleiepenger får man mandag-fredag, men ikke helg og når personen man pleier er innlagt på f.eks.sykehus eller palliativ avd. Var igjennom dette i fjor. Selvfølgelig får du når vedkommende er innlagt. Du har fått feil informasjon. Anonymkode: 9bf8a...730
Criss Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig får du når vedkommende er innlagt. Du har fått feil informasjon. Anonymkode: 9bf8a...730 Nei, vi fikk ikke det når mamma var innlagt på sykehuset. Kreftkordinatoren hjalp oss med dette. Regner med at du ikke har vært igjennom dette selv. Det kan hende det er forskjellig fra kommune til kommune, evt.fylke. Mulig at du forveksler pleiepenger med omsorgspenger. Pleiepenger mottar en ved terminal diagnose. Man får 60 dager som kan tas i bruk av en eller flere personer (mandag-fredag), men pleiepenger kan ikke benyttes lørdag og søndag, eller om personen er innlagt på institusjon(f.eks.sykehus eller omsorgssenter). Søsteren min var den som tok i bruk pleiepenger hos oss, da jeg ikke jobber 100% og hun fikk samme beskjed fra nav som kreftkordinator gav oss (60 dager, gjelder ikke helg og når personen er innlagt). Mamma døde før hun rakk å bruke opp 60 dager. Endret 6. mai 2022 av Criss 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Criss skrev (På 7.5.2022 den 0.17): Nei, vi fikk ikke det når mamma var innlagt på sykehuset. Kreftkordinatoren hjalp oss med dette. Regner med at du ikke har vært igjennom dette selv. Det kan hende det er forskjellig fra kommune til kommune, evt.fylke. Mulig at du forveksler pleiepenger med omsorgspenger. Pleiepenger mottar en ved terminal diagnose. Man får 60 dager som kan tas i bruk av en eller flere personer (mandag-fredag), men pleiepenger kan ikke benyttes lørdag og søndag, eller om personen er innlagt på institusjon(f.eks.sykehus eller omsorgssenter). Søsteren min var den som tok i bruk pleiepenger hos oss, da jeg ikke jobber 100% og hun fikk samme beskjed fra nav som kreftkordinator gav oss (60 dager, gjelder ikke helg og når personen er innlagt). Mamma døde før hun rakk å bruke opp 60 dager. Alle får dagsatser fra NAV mandag-fredag, men hele poenget med en dagsats er at den skal gjenspeile månedsinntekt inkl tilleggene man hadde i helg osv. Anonymkode: 813c9...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Criss skrev (På 7.5.2022 den 0.17): Nei, vi fikk ikke det når mamma var innlagt på sykehuset. Kreftkordinatoren hjalp oss med dette. Regner med at du ikke har vært igjennom dette selv. Det kan hende det er forskjellig fra kommune til kommune, evt.fylke. Mulig at du forveksler pleiepenger med omsorgspenger. Pleiepenger mottar en ved terminal diagnose. Man får 60 dager som kan tas i bruk av en eller flere personer (mandag-fredag), men pleiepenger kan ikke benyttes lørdag og søndag, eller om personen er innlagt på institusjon(f.eks.sykehus eller omsorgssenter). Søsteren min var den som tok i bruk pleiepenger hos oss, da jeg ikke jobber 100% og hun fikk samme beskjed fra nav som kreftkordinator gav oss (60 dager, gjelder ikke helg og når personen er innlagt). Mamma døde før hun rakk å bruke opp 60 dager. Man får ikke pleiepenger bare ved terminal diagnose. Barnet mitt har brukket benet og jeg får pleiepenger. Anonymkode: e26e8...356
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 For øvrig fikk vi pleiepenger i tiden barnet var innlagt på sykehus også. Anonymkode: e26e8...356
Criss Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man får ikke pleiepenger bare ved terminal diagnose. Barnet mitt har brukket benet og jeg får pleiepenger. Anonymkode: e26e8...356 Det er to forskjellige situasjoner. Hvis det er snakk om pleie av en person i livets sluttfase er det andre regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå